گـزیده اخبــار

خانه » اجتماعی » قانونی ساختن قین وفانه طالبان!
قانونی ساختن قین وفانه طالبان!

قانونی ساختن قین وفانه طالبان!

از ویژه گی های تصمیمات طالبان که میتواند ازنظراهل تحجرطالبانی  آنرا ازجمله محسنات نیز بحساب آورد یکیش همین توشیح ونشرقانونی است که شکنجه و آزار محتسبان امر بالمعروف و نهی از منکر طالبان راکه با زحمات شبانه روزی شان نزدیک به چهل میلیون انسان زن ومرد جامعه افغانی را به بهانه های واهی شلاق میزنند وگاهی هم با شکنجه و مختصرتنبیهی به اتهام  های گوناگون سرمی بُرند .و بنام  مقاؤمتی و داعشی و مخالف به قتل میرسانند . خوش بختانه که طالبان دراین قبیل امورازتجارب واندوخته های فروان برخوردارند وتاریخ کشور شاهد این گونه تجربه ها ست .میگویند انوشیروان راچراعادل خطاب میکنند و درنزدعوام به انوشیروان عادل شهرت یافته است ؟ در پاسخ گفته شد بخاطریکه انوشیروان در ظلم نیز عدالت میکرد و مزدکیان را که مخالف وی بودند یکسان به دار می کشیدند . روی همین ملحوظ وی را انوشیروان عادل خطاب میکنند .

   در پی اعلام ممنوعیت سفر ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل که  سخنگوی طالبان از گزارش‌های ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل، درباره نقض فاحش حقوق بشر در افغانستان انتقاد کرد و گفت که بنت حق ورود به افغانستان را ندارد پیوست به این خبر تحریک آمیز که از سوی سخنگویی دائیم انلاین طالبان اعلام شد
بخشی از طالبان قندهاری نیز که در پاتوقی بنام وزارت عدلیه و رهبریی ملا عبدالحکیم شرعی و از توابع ولایت جنوبی خوست جمع شده اند خبر توشیح قانونی که از سوی محتسبان امر بالمعروف و نهی از منکر را رسانه ایی ساخت . ونتیجه این شد که تخطی های از حقوق بشری برادران طالب وجه شرعی وشبه  قانونی پیدا کرد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا