گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » تــــرور احمد شاه مســــعود لـــکه ننـــگی بر جبین الــــقاعده است !
تــــرور احمد شاه مســــعود لـــکه ننـــگی بر جبین الــــقاعده است !

تــــرور احمد شاه مســــعود لـــکه ننـــگی بر جبین الــــقاعده است !

تذکر مترجم : خوشبختانه چند روزقبل مطلبی بدستم رسید که سالهای مدیدی درانتظارش بودم ازینکه گروه تروریستی القاعده دکتر عبدالله عزام شهید را پیشوای فکری خویش قلمداد میکند وکتاب های جهادی آن شخصیت بزرگوار  را مورد سؤاستفاده قرار میدهند مرا خیلی ناراحت می ساخت وهمیشه به این فکر بودم تا سخنانی از زبان خانواده شهید بشنوم خوشبختانه که شنیدم من باور دارم که این سخنان ارزشمند همسر شهید دکترعبدالله  عزام برای تشخیص چهره واقعی اسامه بن لادن و هوادارانش بسیار مفید است کسان زیادی را دیده ام که عبدالله عزام شهید را همفکر اسامه بن لادن میداند و هردو را یک پلهء ترازو می پندارند . درحالیکه هیچ وجه مشترک فکری میان آنان وجود نداشته است و ندارد .

این مطلب که در بالا ذکرش رفت گفتگوی مختصر روزنامه معتبر ومشهور ” شرق الاوسط “ است با همسر عبدالله عزام شهید در رابطه با شخصیت عبدالله عزام ، بن لادن و احمد شاه مسعود فقید !این گفتگو بتاریخ ۲۷ /۴/ ۲۰۰۶ میلادی صورت گرفته ودر روزنامه مذکور به نشر رسیده است حال من بدون کمی و کاستی آنرا ترجمه نموده ودرخدمت علاقه مندان قرار میدهم .روزنامه “شرق الاوسط “ با همسر عبدالله عزام شهید گفتگوی انجام داده است و همسرش از مراحل مختلف زندگی اش سخن گفته است . همسر عبدالله عزام می گوید : دعوتی که شوهرم برای جهاد داشت بیرق وچتر مستقلی نداشت یعنی با مجاهدین افغان یکجا بود وهرگز فرهنگ و فکرانتحار ، اختطاف و فرهنگ قتل  مردم ملکی در آن جای نداشت . وی عرب ها راتشویق میکرد تا در جامعه افغانها ذوب شوند همسر عبدالله عزام درمورد اسباب  اختلاف بین شوهرش و اسامه بن لادن رئیس  شبکه القاعده می گوید بزرگترین ننگ ولکه سیاه در تاریخ زندگی اسامه بن لادن این بود که اسمش در ترور شیر پنجشیر و فرمانده بزرگ جهاد افغانستان احمد شاه مسعود گره خورد .نواندیشی به دلائلی ازانتشار برخی مطالب حاشیوی در این گفتگو صرف نظر میکند وبا سپاس ازروزنامه وزین  شرق الاوسط و همچنان دنیای الوطن هکذا ازفرهنگی ارجمند جهاد و مقاومت  جناب ناصرالدین مظهری که به ترجمه  متن این گفتگو پرداخته است در راستای یافتن حقیقت بصورت فشرده به نشر میرساند .از فرمانده نامور جهاد علیه ارتش سرخ جناب قوماندان  مسلم نیز ابراز سپاس میکنیم که متن فارسی دری این گفتگو را به نشانی سرپرست تربیون نواندیشی فرستاده بود 

    بازتاب جهاد در زندگی وی چگونه بود ؟

درسرد ترین روزهای زمستانی به نماز صبح می رفت و در سرد ترین آبهای یخ بندان ؤضو می گرفت . به یک نوع غذا قناعت میکرد و گاهی هم دریک شبانه روز به یک وقت نان بسنده میکرد وگاهی هم نان خشک می جوید و همینگونه خودرا برای زندگی سخت در میدان های جنگ ، صحرأ و کوه نوردی  آماده می ساخت . ….

آیا عبدالله عزام با شما در مسائل جهاد گفتگو میکرد ؟درحقیقت همسران مجاهدان عرب درقسمت تشخیص مشکلات زنان افغانی متضررازجنگ نقش مهمی رابازی میکردند.جوحاکم وشرائط کمپ های مهاجرین طوری بود که اختلاط مردان وزنان مشکل بود. در آنزمان اکثریت مردان در سنگرهای جهاد مصروف جنگ بودند اکثر اوقات به کمپ های مهاجرین می رفتیم نیازهای مواد غذائی و دیگر نیاز های ایشان را تشخیص داده و به عبدالله عزام معلومات ارائیه میکردیم در مورد مسائل جنگ و جهاد ازاینکه حساس بود شوهرم در باره مسائل جنگ و جهاد برایم معلومات ارائیه نه میکرد .

زمانی را که در پاکستان و دفغانستان گذراندی چگونه بررسی میکنی ؟

هیچ یکی از زنانی که در پاکستان با ما بودند ندیدیم لذا بر آن روزگاران حسرت میخورم 

ایمن الظواهری واسامه بن لادن به ترور احمد شاه مسعود متهم اند برای اینکه به زعم خویش وی را مانعی در راه جهاد خویش می پنداشتند . نظر شما در این باره چیست ؟

درحقیقت عبدالله عزام استاد اسامه بن لادن بود در آن زمان هم مدت زیادی شده بود که با وی ارتباطی نداشتیم بعد ها در شخصیت بن لادن تغییری رونما گردید در آغاز عبدالله عزام وی را دوست داشت و توصیف اش میکرد اسامه با اینکه مجاهدین را تمویل میکرد خود مانند مجاهدین بصورت عادی زندگی میکرد .با ایمن ظواهری معرفتی ندارم ممکن است پیش خود سنجشی کردند اما اشتباه کردند .کشته شدن احمد شاه مسعود لکه سیاهی  بود برجبین تاریخ شبکه القاعده !درحقیقت مسعود رمز و نمادی از جهاد افغانستان بود . شوهرم وقتی با وی معرفی شد وحالات  زندگی اش را دید وبررسی کرد درباره وی کتابی تحت عنوان ” یکماه با قهرمانان “ برای مسعود گفت : من برای این آمدم با تو معرفی شوم که درباره تو شائعات و تبلیغاتی شنیدم که گویا شما گماشته شده فرانسه هستید  بعد از آن مسعود دفتر شخصی خویش را با تمام سازو برگی که داشت در اختیار شوهرم قرار داد تا از نزدیک تمامی کار هایش را بررسی کند و دوسیه ها را یکا یک از نظر بگذراند تا شک وتردید هایش را برطرف گردد . در این وقت شوهرم شخصیت واقعی مسعود را با نمازهای شبانه والتزام دینی اش را دریافت ودرکتاب ” یکماه با قهرمانان ” بسیاری از حقائق زندگی مسعود را که به تقوی ومعنویت مرتبط است آشکار ساخت .عبدالله عزام طرف قرار گرفتن مجاهدین عرب را در جنگ های داخلی احزاب افغانی چگونه میدید ؟ شوهرم تا زنده بود به هیچ یکی از سران و مجاهذان عرب هرگز اجازه نداد تا در جنگ ها بین الافغانی قرار گیرند واز قوماندانی حمایت کنند بلکه همیشه نقش یک مصلح و میانجی را در بین ایشان بازی میکرد این بود که تمامی مجاهدین افغانی وی را دوست داشتند وبه سخنان وی گوش فرا میدادند .

3 نظر

  1. ابلیس شناس

    سلام براهل هدایت !
    احمد شاه مسعود مانند عبدالله ابن ابی ابن سلول سرکرده منافقین مدینه درزمان پیامبر علیه السلام بود . او میدانست که درافغانستان فقط میشود از نام اسلام مردم را فریب داد . به همین جهت او خود رادرلباس اسلام پیچاند وسطح مرم فریبی او درحد بسیار بالایی بود. با سه خصلت از دنیا رفت ( کفر . نفاق . وافساد فی الارض) کفر آن پروتوکول خصوصی با شوروی ها جهت حفاظت از تدارکات نظامی ولوژستیکی شوروی ها برای سرکوب ملت افغانستان و همکاری او با خطرناکترین دشمنان اسلام (قاسم سلیمانی) که دراسلام دوستی با روافض از سنگین ترین کفر بشمار میرود . و منافق بودن او به دلیل ایجاد نفاق بین اقوام افغانستان و سمت پرستی او . مفسد فی الارض بودنش مانند کفر ونفاقش مانند آفتاب روشن است که تمام افرادش وخودش دزد قمارباز متجاوز به جان مال وناموس مردم بود . . درضمن یک یهودی دشمن اسلام که عامل تفرقه دردنیای اسلام بخاطر حفظ امنیت اسرائیل به نام برنارد هنری اسرائیلی که با اسناد فرانسوی درکشورهای اسلامی بخاطر نفاق افگنی تردد میکند 40 سال دراسرائیل کوچک (پنجشیر) زندگی میکرد اما کسی اطلاع نداشت . عامل تمام نفاق افگنی ها درافغانستان همان یهودی وقاسم سلیمانی قاتل دومیلیون اهلسنت عراق سوریه ویمن بودند که توسط مزدور باوفای خود یعنی احمد شاه مسعود بودند .

    • هیأت تحریر

      دوست عزیز که نه میدانیم شما را شادان بنامیم یا شتاب سلام بر شما ! و باز هم نه میدانیم شما بروی کدامین اسناد معتبر هی میخواهید ثابت کنید که احمد شاه مسعود گویا مفسد فی الأرض ، نفاق افگن و خلاصه کسی که همیشه آله دست یهود و کفار معلوم الحال بوده است ؟ و جالب آنجاست که پنجشیر که یکی از خیطه های مربوط با جغرافیای افغانستان است و میدانیم با این ادبیات زهر آلودی که دارید با افغانستان و تمدن آن هیچگونه ار تباطی نه داشته اید .علاوه براین جناب شما اتهامات بسیار زننده ای را بریکی از شهروندان سرزمین افغانستان بسته اید که در دنیای واقعی قابل مجازات میباشد . اگر زحمت نه میشود شما با اسم و هویت اصلی ات خودر ا معرفی کنید وسپس اجازه دهید که این نظر شما را در باره احمد شاه برصفحه تربیون نواندیشی نیز منتشر کنیم ما شک داریم که مبادأ شما از بازمانده گان تروریست های باشید که احمد شاه مسعود را به شهادت رساند ما منتظر جواب تان خواهیم بود
      با حرمت قاضی محمد تخاری
      به نمائنده گی از تربیون نواندیشی

  2. مسعود به معنی واقعی کلمه قهرمان بود،. اما بی عیب و نقص نبود. اگر راه مسعود ادامه می یافت و تجربیات جنگی اش بکار گرفته می شد، دنیا جنگ ضد جنگ را می آموخت و اکنون مشکلات جهان کمتر بود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا