گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » اردُغان مراسم تحلیف رابجأآورد!
اردُغان مراسم تحلیف رابجأآورد!

اردُغان مراسم تحلیف رابجأآورد!

خبرگزاری آناتولی به نقل از کمیسیون عالی انتخابات  ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان امروز وارد پارلمان ترکیه شد ودرآنجا به عنوان رئیس جمهوری این کشورسوگند یاد کرد مراسم تحلیف رجب طیب اردُغان درمقام رئیس جمهورترکیه روزشنبه ۱۳جوزای سال جاری باحضورسران ومقامات شمارزیادی ازکشورهای جهان درمجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه آنکارابرگزار شدواوبرای سومین دوره به مقام ریاست جمهوری رسید.پیش ازآغازمراسم تحلیف در قصرریاست جمهوری که  درمجلس ترکیه برگزارشده بود اردُغان طی سخنانی گفت که

از«موجودیت و استقلال حکومت» محافظت خواهد کرد و به «قانون اساسی، حاکمیت قانون، دموکراسی، اصول و اصلاحات آتاتورک و اصول جمهوری سکولار» وفادار خواهد ماند. با آغاز سومین دوره ریاست جمهوری رجب طیب اردُغان، مدت زمان حضور او در مسند قدرت در ترکیه وارد سومین دهه شد. او پیش از ریاست جمهوری، سه دوره هم صدراعظم  ترکیه بود . با حضور سران و مقامات شمار زیادی از کشورهای جهان در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه آنکارا برگزار شد.همچنان خبرگزاری اناتولی اعلام کرد که آقای رجب تائیب اردُغان ساعاتی بعد یعنی دراوا خر روز شنبه اعضای کابینه اش را اعلام خواهند کرد ر اساس گزارش روزنامه حریت، کابینه دولت اردوغان تقریباً کاملا تغییرخواهد کرد.وزیران خارجه، دفاع و کشورممکن است افراد پیشین باشند اما رئیس جمهوری ترکیه هنوزتصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ نکرده است.

آگاهان میگویند که حزب عدالت وتوسعه برهبریی رجب تائیب اردُغان  تنها بازمانده نسلی است که مذهب اسلام را توام با مردم سالاری ، آزادی وعدالت در چهارچوب اخلاق و ایمان انسان ها در حالی وبه شرطی موجب ترقی و پیشرفت میدانند که پذیرفته باشند انسان باشنده هر عصر و هر نسل محکوم به فرآیند تغییر و تحول یا همان سکولاریزاسیون است . تربیون نواندیشی این پیروزیی که درعین حال آزمون بزرگ الهی  درراه ادای مسؤلیت خطیری در راه خدمت به مردم است از پروردگارعالم  برای  حزب توسعه وعدالت برهبریی رجب تائیب اردُغان موفقیت های مزیدی می طلبد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا