گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » جاسوسی بد است یا قراردادی ؟
جاسوسی بد است یا قراردادی ؟

جاسوسی بد است یا قراردادی ؟

به دنبال انتشار سخنان جیو بایدن  Joe Biden درباره عدم حضور القاعده در افغانستان که گفته بود : آنچه را من در باره افغانستان گفته ام به یاد دارید ؟  من گفته بودم القاعده در آنجا وجود نخواهد داشت . گفته بودم از طالبان کمک خواهیم گرفت . حالأ در افغانستان چه اتفاقی افتاده است وچه چیز جریان دارد ؟ روزنامه ها و اخبار تانرا بخوانید خواهید دریافت که من درست می گفتم !

سبب گردید تا واکنش بسیاری از رجال سیأ سی افغانستان و جهان را برانگیزاند .در میان این واکنش ها شگفت انگیزترین واکنش از آقای امرالله صالح معاون اول ریأ ست جمهوری اسلامی که نه جمهوری بود ونه اسلامی !!  و  سابقه ریأست استخبارات افغانستان  یا همان دستگاه جاسوسی رژیم دست نشانده  امریکا و شرکایش داشته است و رژیم متذکره  در نتیجه توافقات تاریخی بن با نقشه انهدام نرم افزاریی هویت ملی افغانستان بوجود امده بود نسبت به همه واکنش ها توجه ما را جلب نمود . آقای امرالله صالح که گفته می شود از مدت درازی  در کشور تاجکستان زندگی میکند در صفحه تویترش نوشت : آقای جو بایدن آنچه را سالهاست با ارایه ثبوت منطقی و گاهی هم مستندات بیان کرده ایم  تایید کرد که توافق امریکا با طالب هدفش  ثبات در افغانستان  نه  بلکه استخدام طالب به حیث یک نیروی قراردادی جهت  تطبیق برنامه های جیوپولتیک  یعنی دسیسه های ضد ملی در داخل افغانستان وکشورهای منطقه است. …                                       

     البته ایشان یعنی همین برادر امرالله خان با دلائیل زیادی فراموش کرده که ایشان وقتی حکایتی ازیک سفراش به جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست استخبارات اش که شعبه ای ازاستخبارات جهانی درافغانستان بود درنزدعوام الناس بیان میکرد ومی خواست خود را یک وطنپرست دوآتشه معرفی کند نه یک جاسوس ! وقتی  یک جنرال سپاه ایرانی صحبت میکند آنرا چنین پاسخ میدهد : آقای جنرال ! به یاد داشته باشید که رشته من جاسوسی است اکتور نیستم .عجبأ ! کسی که ایام و شهور و سنوات بسیاری را صرف شغل شریف جاسوسی برای بیگانه ها کرده  دیگران را به یک نیروی قراردادی اتهام می بندد .خوشبختانه ما درعصری زنده گی میکنیم که میتوان با مختصر بصیرتی بوی سیرو نعنای آدم ها را به بیرون کشید چنانچه استیون کول نویسنده معروف امریکائی  در یکی از معروف ترین اثرش بنام ریاست s  در باره امرالله صالح  که وی آنرا بافتخار ترین جاسوس  C.I.A می نامد  نوشته است :پی‌بی‌اس: کدام آموزش‌ها را دیدی و چرا؟ صالح: عملیات‌های پیشرفته در امریکا که توسط سرویس‌های استخباراتی ایالات متحده برگزار شده بود. منظورم از عملیات‌های پیشرفته یعنی هدف‌گیری، بررسی هدف، تشکیل دوسیه و برنامه‌ریزی عملیات، عملی‌کردن عملیات، کشف اسناد، کشف ساحه، بازجویی از اهداف دستگیرشده، و سپس تحلیل تمام معلومات و چیزهایی از این نوع. پی‌بی‌اس: کی به شما این آموزش‌ها را داد؟

صالح: امریکایی‌ها این آموزش‌ها را به من دادند. و من جزو نخستین گروهی بودم که بدانجا رفته و این آموزش‌‌ها را دیدم.

پی‌بی‌اس:‌ از جانب سی‌آی‌ای؟

صالح: امریکایی‌ها بودند. نظامیان، سی‌‌آی‌ای یا هرکس دیگر،‌ ولی آموزگاران عالی بودند.

پی‌بی‌اس: برای سی‌آی‌ای دیگر چه کارهایی کردی؟

صالح: سی‌آی‌ای گفت: «ما را کمک کن.» و من هم کردم.

حال شماخواننده گان عزیزسوال پیچ مان نفرمائید که این شغل شریف جاسوسی راشاه غاسی امرالله خان ” جاسوس با افتخار ”  بخاطر دفاع از نوامیس ملی و ارزشهای دینی که سائر بزرگان میهن قربانی ها میدادند و بر آنها مباهات میکردند و این امرالله خان ” جاسوس با افتخار ”  برای اینکه شجره فاسده جاسوسی خود را با آن قهرمانان میهن پینه زند آن ها را به غلط با سردسته های مافیا مقائیسه مینمودند . چنانچه رابطه خود با اشرف غنی  سرکرده نظام فاسد مافیائی را با شهید  احمدشاه مسعود بیان مینمود . اما واقیعت این است که یکبار دیگر مصداق عینی  ضرب المثل معروفی که  آب کش به کف گیر می گوید چقدر سوراخ داری ؟ یافت شد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا