گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » فرارمظلومان ازدست مستبدان!
فرارمظلومان ازدست مستبدان!

فرارمظلومان ازدست مستبدان!

فرار کردن از ظلم حاکمان مستبد، بخاطر رهائی از مرگ ، زجز و شکنجه،حق مسلم هر انسان در روی زمین است. هزاران انسان از سال ها بدین طرف از کشور های آسیب دیده از مداخلات تجاوزگران و یا حکومت های ستمگر به کشور های مختلف، به ویژه اروپا و کانادا مجبور به پناه جستن گردیده اند. در این ممالک پناهنده ها از حقوق انسانی و حمایت قانون برخوردار بوده و حتا پس از مدت کوتاه تابعیت این کشور ها را کسب نموده و تمام حقوق تبعه این کشور ها بدون تبعیض از دیده ی قانون و قضا بهره مند می شوند. هموطنان ما بعد از تجاوز شوروی برای حفاظت جان های شان ناگزیر به ترک افغانستان و پناه آوردن به کشور های مختلف در جهان به خصوص پاکستان و ایران شدند. تجاوز روسیه به افغانستان وسیله ی خوب اقتصادی برای پاکستانی که از نگاه اقتصادی منقرض بود، شده و به اصطلاح عامیانه لاتری شان برآمد. مردم پاکستان را هیچگاه نمی توان با دولت های شان در طول چهل سال گذشته یکسان قرار داد.

آنچه که هویدا است، دولت های پاکستان در چهل و چند سال گذشته با بی رحمی و بی مروتی بار بار مردم افغانستان را قربانی رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود نموده و می نماید. پناهنده های افغانستانی حتا بعد از چهل و چهار سال هم حیثیت بالاتر از افغان مهاجر را به دست نیاورده و همیشه خطر اخراج کردن از پاکستان آنها را تهدید نموده و می کند. در سال های اخیر بی توجهی امریکا به پاکستان، این کشور را در معضله بزرگ اقتصادی قرار داده، فقر در هر گوشه و کنار این مملکت بیداد می کند و دولت ها هم راه بیرون رفت از این مشکلات را در سال های گذشته در غلامی اجانب جستجو کردند که به ناکامی انجامید. در این روز ها باز دولت پاکستان سر و صدا را به پا کرده که مهاجرین را به هر قیمتی که باشد از پاکستان اخراج می نماید و در رسانه های جمعی شاهدیم که افعان ها را در پاکستان پیگیری نموده و سلسله اخراج آنها هم شروع شده. برای پولیس پاکستان جشن است و مدرک خوب برای رشوت که همیشه به آن عادت داشتند، دستگیر شده گان را در مقابل پول گزاف دوباره رها می کنند. دولت پاکستان با این عمل شیطانی میخواهد توجه جهان را به خود معطو ف نموده و بعد از اخراج نمایشی یک تعداد افعان ها بازبا کشور های غربی، امریکا و ملل متحد به معامله گری پرداخته ملت گرسنه ی خود راازمرگ و کشور راازانحطاط نجات دهد. به انید روزی که ملت شریف پاکستان بتواند به پای خود ایستاده وازشردولت های فاسد وابسته وتحمیلی نجات حاصل نماید و کشورما هم ازگزند آنها مصئون ماند

2 نظر

  1. من از سالهای مهاجرتم در پاکستا: پشاور، کویته، اسلام و کراچی خاطرات خوش دارم. مدیون مردم پاکستان هستم. اگر ما را کودتاگران آواره نمی ساخت تضاد های افغانستان و پاکستان به این تشدید نمی شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا