گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » دنیای پر از تناقض متقی !
دنیای پر از تناقض متقی !

دنیای پر از تناقض متقی !

سخنرانی امیر خان متقی در تهران، حاوی نکات متعددی است که توجه به آنها خالی از لطف نیست.امیر خان متقی در سخنرانی خود از جهان پر از تناقض یاد می‌کند.او می‌گوید که هر لحظه بر آمار شهدای غزه افزوده می‌شود و جهان نظاره گر است.متقی از حقوق بشر و نیاز دنیا به نظم نوین جهانی می‌گوید و معتقد است که افکار عمومی باید از خواب بیدار شوند.او از جهان پر از عدالت سخن می‌راند و مدعی می‌شود که حاکمیت طالبان که از متن مردم برخاسته با فلسطین اعلام همبستگی می‌کند.به راستی، این حجم از تناقض را یکجا و با هم در یک سخنرانی کوتاه دیده اید ؟تناقضات زیر، بخشی از آن چیزی است که در سخنان متقی قابل بیان است:

۱. چه تناقضی بالاتر از اینکه طالبان مدعی جنگ با آمریکا هستند اما برای تداوم بقای خود، چهل میلیون دالر به صورت علنی و میلیون ها دالر دیگر به صورت پنهانی از همین آمریکا دریافت مبکنند؟۲. طالبان، رسمیت خود را دقیقا از کسانی گدایی می‌کنند که متقی مدعیست افکار عمومی جهان را باید علیه آنها از خواب بیدار کرد.           

۳. متقی ازعدالت و آرزویش برای جهان پر از عدالت سخن می‌گوید، اما گروهی که به آن تعلق دارد، بیشترین ظلم را بر مردم سرزمینش روا داشته اند.آیا تاریخ، نسل کشی های طالبان در مزارو یکاولنگ ومیرزاولنگ وسربریدن های مسافران بیگناه و «تبسم» ها را ازیاد خواهد برد؟ایا وجدان های بیدارمی‌توانند آن حجم ازشهدایی که توسط نیروهای حزب او در مکاتب ودانشگاه ها وکورسهای آموزشی وشفاخانه ها ومساجد و کلپ های ورزشی وسالن های عروسی کشته شدند را فراموش کنند ؟؟۴. متقی از افزایش حجم شهدای غزه و نظاره گر بودن دنیا سخن می‌گوید، اما از افزایش شهدای مظلوم در وطن خودش و نظاره گر بودن خود، هیچ سخنی به میان نمی آورد.۵: آیا به راستی، حکومت طالبان، برخاسته از متن مردم است؟؟ چه وقت و با کدام مکانیزم، مردم افغانستان حکومت یک گروه فاشیست و تروریست بر خود را پذیرفتند؟؟حاکمیت طالبان، جایزه قرارداد نوکری آنها برای آمریکا در دوحه است نه خواست مردم افغانستان.۶: متقی، با مردم فلسطین ابزار همبستگی کرد. اما آیا می‌تواند بگوید که گروه طالبان در طول حیات خود، به اندازه سرسوزنی،علیه اسراییل اقدام عملی داشته اند؟اکنون که حاکمیت دارند، چراحریم هوایی افغانستان را در اختیار امارات متحده عربی (به نیابت از اسراییل) قرارداده اند ؟وبرای رفع این سلطه، اقدامی نمی‌کنند؟؟اصلأ فرق طالبان با اسراییل در کجاست ؟ مگرنه اینست که هردو، سرزمین هایی رااشغال کرده اند که متعلق به خودشان نیست وبقایشان را برکشتن کسانی میدانند که به زعم خودشان خودی نیستند وحیات شان را درحذف تمدنی میدانند که هزاران سال درآن سرزمین ها قدمت دارد ؟؟۷: متقی از حقوق بشر می‌گوید و از ضرورت دنیا به نظم نوین جهانی، اما خودش و حزبش کوچکترین حقی را برای مردم سرزمین خود قایل نیستند.حق تحصیل و حق رای‌ و آزادی های مذهبی و سیاسی و … که بماند، آنها حتی حق زنده ماندن هم برای بخشی از مردم قایل نیستند.۸. متقی از میزبانی ایران تشکر می‌کند آن هم در حالیکه که خودش حتی قادر به نوشتن متن یک سخنرانی کوتاه در کلاس بین المللی نیست و متن سخنرانی اش را هم میزبان برایش تهیه کرده و در عین حال، سه فصل آبی است که حق همسایگی را با استراتژی مهار آب، ادا نمی‌کند و با دهن کجی، ته دلش به ریش همسایه می‌خندند.مضاف بر این‌ها، متقی در مصاحبه ای، مدعی شد که فارسی زبان رسمی افغانستان است و کسانی که تابلوهای فارسی را پایین آورده اند، افراد مغرض هستند. توهین به شعور مردم، بزرگتراز این هم ممکن است ؟

                           مردم، دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس ؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا