گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » رمضان ماه فتح و ظفر از غزوه بــدر تــا غـــــزه مــــظــلــوم؛
رمضان ماه فتح و ظفر از غزوه بــدر تــا غـــــزه مــــظــلــوم؛

رمضان ماه فتح و ظفر از غزوه بــدر تــا غـــــزه مــــظــلــوم؛

سکوت ذلتبار و ذلیلانه رهبران کشور های اسلامی در برابر جنایات دد منشانه و سفاکانه‌ی رژیم صهیونستی در به شهادت رساندن و مجروح ساختن بیش از یکصد هزار فلسطینی عمق فاجعه را در جهان اسلام به نمایش گذاشت که اکثر حکومت های کشور های اسلامی، متعلق به امت مسلمه و مسلمانان نیست. ای کاش، در جهان اسلام ، تعداد از کشور های مستقل وجود می داشت، تا اسرائیل نمی توانست غزه را به  کشتارگاهی از مسلمانان تبدیل کند و هر چه بخواهد بالای مردم دردمند و مظلوم فلسطین انجام دهد. امروز برادران و خواهران مجروح غزه یکه و تنها هستند و از ضعف و ذلت پذیری مسلمانان سکوت به خداوند شکایت دارند و نیز روح مطهر پیامبراسلام (ص)، از بی غیرتی و‌جبونی رهبران کشور های اسلامی که فقط نظاره‌گر اند و کاری برای نجات  برادران شان و آزادی قدس شریف نمی‌کنند، نا آرام و قلب ایشان مجروح است و صدای رسول الله (ص) بلند است: “مسلمانان ؛ مسلمانی کنید و به اصل خویش برگردید و از فلسطین خیبر بسازید”.

در عصر کنونی جهاد برای آحاد امت اسلامی به یک فریضه قطعی همچون نماز، روزه و حج تبدیل شده است. اسلام دین شعور است نه شعار، امروز ، روز عمل است. دیگر دوران شعار  به‌سر آمده؛ بیت المقدس آزادی می‌خواهد؛ بنابراین جهاد بالای آحاد امت اسلامی فرض گردیده است، به‌ویژه بالای مسلمانانی که با فلسطین هم‌سرحد اند، فرض عین است. بالای آن‌های که فاصله دارند فرض کفایی است، نخستین اولویت مسلمانان ام‌روز جهادی است که به ایشان به فرض عین مبدل شده است. و به آنهای که جهاد فرض کفایی است چی با قلم چی با قدم، جانی باشد یا مالی، تبلیغاتی باید عملاً خویش را دراین جبهه ببیند.

ما در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم و این ماه پر فیض در تاریخ اسلام همواره ماه پیروزی و‌ فتح برای امت اسلامی بوده و است، بدون شک آمدن این ماه مبارک اندام دشمنان اسلام را به زلزله آورده است. سخنانی که پیرامون آتش‌بس در ایام ماه مبارک رمضان از حلقوم طاغوت (بایدن) بیرون می شود، با راه اندازی این آتش بس مانع انسجام امت اسلامی در ماه مبارک رمضان شوند.پس لازم است برای بسیج امت اسلامی در دفاع از قدس، نخستین قبله مسلمانان از ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده خیر را داشته باشیم.اولین جنگ میان حق و باطل در ماه رمضان اتفاق افتاده است، در این جنگ مسلمانان با استفاده از فرصت و برکت این ماه توانستند بزرگترین لشکر کفار را شکست دهند، اگر چه تعداد مسلمین اندک بود. پیروزی مسلمانان در غزوه بدر در ماه مبارک رمضان آن هم در صحرای خشکِ جزیره عرب پند‌ها و عبرت‌های زیادی برای مسلمانان دارد؛ این غزوه نشان دهنده‌ی عزم راسخ و ایمان قوی مسلمانان صدر اسلام بود که برای شکست کفار ماه مبارک رمضان را فرصت پنداشته و در مقابل دشمنان اسلام پیکار می‌نمودند و الله متعال به دلیل تعهد قوی آن‌ها نصرت خود را نصیب مسلمانان کرد.اکنون بار دیگر در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم، رمضان در شرایطی می‌آید که امت اسلامی در بدترین وضعیت دردناکی به‌سر می‌برند و سرزمین های اسلامی تحت اشغال کفار قرار دارد. اسفا و دریغا که امت اسلامی امروز آن شکوه و عظمت گذشته خود را از دست داده است، جغرافیای واحد اسلام به پارچه پارچه تقسیم شده است، رهبران اکثریت کشور های اسلامی دست نشانده و اعیادی قدرت های استعماری به‌ویژه آمریکاست.
امیدوارم رمضانی که در شرف ظهور و حضور است امت مسلمه بار دیگر بتوانند، همانند مسلمانان صدر اسلام از رمضان ام‌سال نیز منحیث فرصت استفاده نمایند و  برای رهایی امت به‌ویژه فلسطین که قلب تپنده امت اسلامی است، از اشغال کفار به جهاد خود ادامه دهند و برای وحدت امت اسلامی و آزادی سرزمین های اشغالی مسلمانان تلاش کنند چون رمضان ماه فتح و نصرت است؛ بنابراین حق این‌ ماه آن‌گونه که شایسته است باید ادا شود و از این ماه مبارک، با فتوحات و آزادی مسلمانان استقبال گرم شود.کشور های اسلامی که با اسرائیل رابطه دارند بدانند که هر گونه روابط با اسرائیل در تضاد دساتیر اسلام است و حد اقل به حرمتِ بزرگی این ماه مبارک و دفاع از برادران ما که در زیر بار ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند کشور های اسلامی باید قطع رابطه کنند و ملت‌های مسلمان همه باهم، به پا خیزند، دولت‌های شان را وادار کنند که در حمایت از مردم فلسطین در مقابل اسرائیل قیام کند.در شرایط کنونی نخستین اولویت  امت اسلامی جهاد در راه خد است که امروز به فرض عین تبدیل شده است پس اگر کسی واقعن خواستار رستگاری خودش و حاکمیت اسلام است، شتاب بورزد ورضایت خداوند سبحان را در این مسیر کسب کند، به عنوان مسلمانی که در قرآن می‌خواند مومن برادر مومن است برای حمایت از برادران مظلوم فلسطینی‌اش اقدام کند و برای خودش درآخرت توشه‌یی ببرد.

برادران و خواهران مجروح و دردمندفلسطینی که امروز یکه و تنها مانده‌ اند، تو تنهای‌شان مگذار و بر دشـمـنـآن پـيـروز گـردان كـه تو بهترين مولى و ياروياورى

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا