گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » خبردار! فصل شکاردرپیش است
خبردار! فصل شکاردرپیش است

خبردار! فصل شکاردرپیش است

فصل بهار نزدیک است، یکتعداد مردم وطن ما چه شوقی و چه از روی مجبوریت برای بدست آوردن خوراک خود حیوانات و پرندگان را شکار میکنند. حیوانات وحشی و پرنده ها جز از (اکوسیستم) Ecosystem اند، شکار بیش از حد نسل آنها را از بین برده و برای محیط زیست انسانها مضر و خطرناک میباشد، زندگی انسانها، حیوانات، پرندگان و دیگر مخلوقات خدا با هم رابطه دارد که با از بین بردن نسل یک یا چند نوع از حیوانات حیات انسانها نیز به خطر جدی مواجه میگردد. امید هموطنانم در وقت شکار به نکات ذیل توجه خاص نمایند: ۱. هیچگاه جهت شوق شکار نکنید، یکی شوق نگهداشت حیوان یا پرنده است و دیگر شوق عمل شکار است که بعضی انسانها از شکار و کشتن حیوانات و پرندگان لذت میبرند و باعث سرگرمی شان میشود طوریکه در گذشته ها زمامداران ما از روی شوق شکار میکردند. ۲. هیچگاه از طعمه زهری و مسموم کننده برای شکار پرندگان و حیوانات کار نگیرید، ۳. هیچگاه از بم، نارنجک، و دینامیت برای شکار ماهی کار نگیرید،۴. تنها از نت یا جال برای شکار پرندگان و ماهیان کار گیرید ۵. هرگاه در جالی تان چوچه های ماهی و تعداد بیشتر ماهی یا پرنده به دام می افتد تنها به آن مقدار که ضرورت دارید اکتفا کنید ما باقی را دوباره رها کنید، ۶. در فصل تخم گذاری و چوچه کشی پرنده ها از شکار آنها اجتناب کنید،

(لست انواع پرندگان را با زمان تخم گذاری و چوچه کشی و حتی محلات مشخص تخمگذاری و چوچه کشی آنها وزارت زراعت و اداره محیط زیست در اختیار دارند) ۷. آنعده هموطنانم که از بابت بدست آوردن پول شکار میکنند کوشش کنند که شغل دیگری برای خود جستجو نمایند، ۸. حیوانات وحشی را هیچگاه از جهت به دست آوردن پوست و شاخ آنها شکار نکنید، ۹. و مهمتر از همه هیچگاه و هرگز از اندازه ضرورت بیشتر شکار نکنید و هم در شکار نمودن حیوانات و پرندگان اسراف نکنید که نسل آنان به انقراض میرود، براینکه دوستان شکارچی اسراف کننده از زشتی اسراف در شکار حیوانات آگاه شوند به آیات چند از کلام الله مجید اشاره میکنم: اول. آیت ۱۴۱ سوره انعام: ولاتسرفوا انه لایحب المسرفین. ترجمه:

اسراف نکنید که خداوند اسراف کنندگان را دوست نمیدارد. دوم. آیت ۳۱ سوره اعراف: کلوا و اشربوا و ولاتسرفوا انه لایحب المسرفین. ترجمه: بخورید و بیاشامید ولی زیاده روی (اسراف) نکنید که خداوند اسرافکاران را دوست نمی دارد. سوم. آیت ۶۷ سوره فرقان: والذین اذا انفقوا لم یسرفوا و لم یقتروا و کان بین ذالک قواما. ترجمه: و آنان هستند که هنگام انفاق اسراف نکرده و بخل هم نورزند بلکه احسان آنها در حد میانه و اعتدال باشد. چهارم. آیت ۲۷ سوره اسرا: ان المبذرین کانو اخوان الشیاطین و کان الشیطان لربه کفوره. ترجمه: اسرافکاران برادران شیطان اند وشیطان است که سخت کفران نعمت پروردگار خود کرد. پنجم. آیت ۴۳ سوره غافر: و ان المسرفین هم اصحاب النار. ترجمه: اسراف کنندگان اهل آتش اند یعنی جای اسراف کننده ها دوزخ و جهنم است. ششم‌ ‌.آیت ۱۵۱ سوره شعرا: ولا تطیوا الامر المسرفین. ترجمه: اطاعت فرمان مسرفان را نکنید. هفتم. آیت ۲۸ سوره غافر: ان الله لایهدی من هو مسرف کذاب. ترجمه: خداوند اسرافکار و دروغگو را هدایت نمیکند. امید که شکارچیان عزیز از عواقب زشت شکار بیش از حد و اسراف در شکار آگاه شده باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا