گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » فرخنده نمادی ازعصیان مقدس!
فرخنده نمادی ازعصیان مقدس!

فرخنده نمادی ازعصیان مقدس!

آری ! فرخنده را میگوئیم آن شهید مظلومی که درمسیر دشواروآشفته  تاریخ معاصرو درمیان فرعونیان مشرک این قرن  وقیصر ها ی جبار این زمان که همیشه تاریخ از انان دم زده و همه ارزشهای فرهنگی و تمدنی این سرزمین بنام آنها حک می شد با نه گفتن در برابرشرک تیوریزه شده آنها عصیان کرد و حماسه آفرید .

او با عصیان خود جامعه ای را تکان داد و به حرکت آورد که همه  مردان و همه زنان تیپ ثابتی داشتند و این تیپ آئینه تمام نمای تاریخ مذکردر فرهنگ و تمدن ما  بود که با درد ودریغ آثارمخرب  چنین فرهنگ مرد سالاربا برتری جویهای حقوقی اش در همه عرصه های حیات اجتماعی و فرهنگی کشورهای شرقی من جمله افغانستان به صورت یک کمیدیی اجتماعی درویترینی بنام  حقوق زن به نمائیش گذشته شده بود .

درچنین شرائطی بود که فرخنده به عنوان یک روشنفکری که رسالت اش رهبری کردن سیاسی جامعه نبوده و نیست بلکه با درک  این حقیقت  که روشنفکران راستین موظف اند تا به ملت ها و توده های به اسارت در آورده شده خودآگاهی دهند خود به قربانگاه آمد وبه شهادت زجر آلودش ازمنبرخون ندای داد خواهی بلند کرد و در سکوت این آسمان و در تنهائی این بی کسی همه آزادی خواهان را فرا خواند و بهار این جشن آفرینش را با خون خود گرامی داشت .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا