گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » جنایت کـــندز از مــنظر دیگـــر! سیاست گام به گام بسوی سقوط !
جنایت کـــندز از مــنظر دیگـــر!   سیاست گام به گام بسوی سقوط !

جنایت کـــندز از مــنظر دیگـــر! سیاست گام به گام بسوی سقوط !

هیچگونه تردیدی وجود ندارد که بر بیش از شصت فیصد اراضی افغانستان دولت وحدت ملی افغانستان تسلط ندارد و بر آنعده اراضی نیز که دولت وحدت ملی افغانستان مدعی استقرار حاکمیت بر آن است تنها برشهرهای بزرگ آنهم از۲۴  ساعت  شبانه  روزی فقط ۱۲ ساعت در روزسلطه داشته است .

البته نباید فراموش کرد که بسیاری از ولایات وولسوالی های که در قلمروی بنام افغانستان از جمله تشکیلات دولتی به حساب می آیند از شهر کابل و یاهم چند مرکز محدود ولایات مربوطه بصورت انلائن  رهبری میشوند ولایت  باستانی کندزبویژه ولسوالی ارچی  یکی از آنعده ولایات وولسوالی های است که همیشه درمیان  طالبان و یا نیروهای حکومتی دست بدست میشود

و آخیرأ نیز که بصورت کامل از کنترول حکومت خارج و از سوی طالبان رهبری می گردید و مانند همیشه بصورت سنتی و با قواعد قبیلوی حاکمیت طالبان بر قلمرو این ولسوالی  تسلط یافته بود که مأموران  حکومتی حکومت وحدت ملی افغانستان توانیستند از فضای آنولسوالی از چگونگی نوع مدیریت و نقل وحرکت طالبان ویدیو های را تهیه بینند که این امر در هرکجا و همیشه امکان پذیر است .

جالب است که همین ویدیوها ی ماهواره ای پس از به خاک وخون کشاندن کودکان معصومی که  در گردهم آئی به مناسبت فراغت قاریان در مدرسه هاشمیه عمریه مانند مرغکان بر زمین افتادند و پرپر گشتند همین ویدیو ها به عنوان اسناد و مدارک غیر قابل انکار در باره حضور طالبان در ولسوالی ارچی به نمائیش گذشته شدند . هیچکسی به شمول طالبان مسلح  که اپوزسیون نظامی رژیم کنونی محسوب میشوند  منکر این واقیعت نیستند  که آنها بر اراضی ولسوالی ارچی تسلط دارند اما بزرگترین پرسشی که به میان می آید این است که از یکسو دولت مدعی مشروعیت وتسلط  بر تمامی قلمرو افغانستان است واز سوی دیگر با پوشاندن و سرپوش گذاشتن براین واقیعت درد ناک مرتکب خونین ترین جنایات علیه بشریت میگردند . ما ضرب المثل معروفی در میان مردم ما  داریم وما آنرا اینگونه تعبیر و تفسیرمیکنیم میگویند : چه په تنگ شی نو په جنگ شی !

بدون شک فقدان گفتمان برتر نسبت به قرئت سنتی و شریعتمدار مخالفان مسلح که بنام تحریک طالبان مردم فقیر ما را به اسارت درمی آورند مافیای حاکم بربخشی از  سرنوشت افغانستان را نیز  وادار ساخته تا به اجرأ و انجام خشونت تیوریزه شده و با ادعای بلند بالای برپائی منبرهای مناظره با علمای افغانستان خون فرزندان این سرزمین را برزمین ریزانندومرتکب خونین ترین جنایت گردند ! حمله هوائی  بر مدرسه هاشمیه عمریه ولسوالی آرچی ولایت کندز  درحالی به تمامی  اکناف عالم رسید  که محمد اشرف غنی رئیس حکومت وحدت به اصطلاح ملی افغانستان برای بسیج یک حرکت همه گانی صلح بصورت روشن از مردم ولایت پکتیا خواست تا صلح را مردمی سازند و درعین حال پیشناد صلح به مخالفان را که یک پیشنهاد بینظیر در تاریخ میباشد ، چرا خون ریخته میشود ؟

آقای غنی افزود که بعد ازین هر قطره خونی که ریخته شود مخالفت با خدای بزرگ  و مردم افغانستان است .از هریکی تان تقاضا میکنم که فشار مردمی  برای تحقق صلح ایجاد کنید . …منطق پوچ طراحان جنایت برکودکان  مدرسه کندز که با پخش ونشر ویدیوهای مستند ازچگونگی  زندگی مردم درآن ولسوالی اقدام جنایتکارانه خویش را توجیه نموده  و انجام چنین  جنایت عریان  تاریخی، جنایتکاران استخباراتی را می پوشانند چنان بی بنیاد و میان تهی است که حتی گوسفندان بی زبان و موشهای صحرایی را نیز به خنده می آورند . زیرا زندگی حق فطریی هر انسان است نباید به هیچ بهانه ای وهیچ دلیلی و به هیچ  اسم و عنوانی برای گرفتن این حق فطری بشر  تلاش صورت گیرد .

البته مبارزه با تروریزم و بنیادگرائی را نباید با ابزار ترور و خشونت انجام داد که استفاده از هرشیوه ای غیرمسالمت آمیز به هر اسم وعنوانی روح اصلی تروریزم پنداشته میشود.

جالب ترین ودرعین حال مسخره آمیز ترین واکنش نهاد های مدنی و حکومتی در برابر این جنایت عکس العمل پارلمان افغانستان بوده که بخاطر حمایت ریأ کارانه ازنهضت آزادی خواهانه پشتونهای آنطرف سرحد کُلا های رنگینی

با تقلید ازکُلاه  جوان پرشور آن حرکت آقای منظور پشتون بر سر نموده بودند و سخن از تعیین و اعزام  هیأت حقیقت یاب  به کندز میزنند . آگاهان میگویند که این نوع اظهارات درست مصداق ضرب المثلی است که درخانه خود آش را نه میتوانند ببرند اما در خانه مردم سیمیان می بُرند ! 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا