گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » تنبیـــهات داروغه ارگ ودستآورد های مجعول حکومت وحدت مـلی!
تنبیـــهات داروغه ارگ ودستآورد   های مجعول حکومت وحدت مـلی!

تنبیـــهات داروغه ارگ ودستآورد های مجعول حکومت وحدت مـلی!

آورده اند کسی که سخت به لاف زدن عادت کرده بود میگفت هروقتی که با قلدران و باج گیران محل دعوی میکنم حرف آخیر را من میزنم ؛ پرسیدند چطور مگر؟و دربرابراین همه  قلدران چه میگوئی ؟ آن شخص با ژست مخصوص اش که بدین سووآنسو نگاه میکرد گفت : می گویم سخت اشتباه کردم با بزرگواریی تان مرا ببخشید! این یادداشت را به سخنان وفرمائیشات  پارادُکسیال جناب محمد اشرف غنی رئیس دولت مبارکه وحدت ملی افغانستان اختصاص داده ایم که اتفاقأ به مناسبت های به شهادت رساندن مرحوم محمد داؤد رئیس جمهور فقید افغانستان وهشتم ثوربه پیروزی رسیدن مجاهدین در خانقاه ارگ شریف ایراد فرموده است اما هیچکسی ندانیست که چرا خانقاه ارگ برای دومین باردر مدت یک هفته میزبان برخی از چهره های بوده که شجره النسب خویش را به جهاد مردم افغانستان گره میزدند به هرحال هرچند از چشم و نظر آگاهان پنهان نبوده و درتاریخ گذشته حکومت وحدت ملی افغانستان نیز داروغه  حرم سرای ارگ به هردلیلی که بوده این چنین اظهاراتی داشته است اما برای نخستین باربصورت رسمی و از تربیون خانقاه ارگ اعلام داشت که تمامی بودجه انکشافی افغانستان مانند صدقات از کمک های جامعه جهانی تمویل میگردد .

شاید حضرت محمد اشرف غنی داروغه ء حرم سرای نه میداند و یاهم به دلیل حقارت انسان جامعه افغانی بویژه آنانی که برویت   فهرست های فرمائیشی از بابت بیکاری در منزل بنام دیدن بزرگترین لاف زن تاریخ و کاخهای مجلل  ارگ آورده میشوند  نه می خواهد بداند که امروز عوام کالانعام نیستند تا قصه های هزارویکشب داستان های تکراری شما را به تکرار بشنوند بلکه این نسل بالنده قرن بیست ویکم است که میدانند در جهان معاصر هیچ کسی دیناری و هبه ای  را نیز بنام خدا و بــــا پیــــروی ازاین ضــــرب المثـــل معـــروفی کــــه   ”  تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز” هزینه نه میکنند و با دقت و محاسبات  علمی وفورمولهای پیشرفته اقتصادی منافع آنرا چندین برابر نرخ گزاری می نمایند  .!

   ارتش افغانستان یک ارتش رضا کارملی است !

جالب ترین بخش سخنان حضرت محمد اشرف غنی آنگاه است که بصورت قاطع و با سرتنبه گی همیشه گی اش حاضران جلسه قصر سلام خانه را مورد پرسش قرار میدهند که …..آیا یک نفر را در اردوی افغانستان برایم نشان داده میتوانید که رضا کار نباشد ؟ آیا بچه ای کس را بزور آوردیم که ازاین خاک دفاع کنند ؟ آیا در نیم شب گرفتیم اش که بیا از خاک دفاع کن ؟ آیا از سر سرک گرفتیم اش که بیا از خاک ووطن ات دفاع کن ؟ یا این راد مردان به عزت و احترام و تعهد به این خاک رضا کار آمدند ؟شاید جناب محمد اشرف غنی داروغه معروف سلام خانه ارگ کاملأ در خواب تشریف دارند که تا هنوزهم تصور می فرمایند مردم افغانستان بویژه نسل جوان  و پرخاشگر افغانستان نیز درحالیکه به گفته  شخص حضور داروغه مردم افغانستان امروز در سیاست پی – ایچ دی دارند نتوانند فرق میان رضأ کاری و کار درمقابل اجوره را بنمایند . این سخن حضرت محمد اشرف غنی سرقوماندان اعلی و امیر البحر نیروهای بحری و زمینی که اردوی افغانستان بصورت رضاکارانه و بدون آنکه از دولت هبه ای را حاصل کند از خاک و نوامیس میهن دفاع میکنند آنگاه نادرست ثابت میگردد که جناب شان به نفس نفیس اش فرمان صادر میکند که باید اقلأ سالیانه مبلغ بیش ازهشت میلیارد دالر عوائد ملی داشته باشیم زیرا عوائد کنونی کشور که مبلغ دومیلیار و چند صد میلیون دالراست نه میتوانند حتی مصارف وهزینه های نیروهای امنیتی را نیزتکافو کنند از حضرت داروغه خانقاه ارگ باید پرسید که چگونه ممکن است ارتش نیرومندی به سرقوماندانی اعلای آن حضرت در چند لحظه صحبت از اردوی رضا کارافغانستان به ارتش اجیر تنزل نمایند ؟

____________________________________________________________________________________

اشرف غنی ودعوت از مردم برای چند سال روزه گرفتن !

آنگاه که نسخه انترپولوژیک دومین متفکر جهان  و حتی چندین سال رنج کشیدن درراه آموزش کتاب معتبر احادیث ” بخاری شریف “ برای ختم جنگ و تأمین صلح  وسائر مشکلات اقتصادی و سیاسی در افغانستان جواب دهنده نیست حضرت محمد اشرف خان غنی با رعایت فواصل معقول که در فن حکومت داری معمول است بلا درنگ برسم سلاطین قدیم به  فال بینی” سیأ “سی  رو می آورد و طی یک خطبه غرای از همه مردم می خواهد که چند سالی شش و یا ده سال  روزه بگیرند …..ملاحظه فرمودید دوستان عزیز ؟ این جاست که آدم خود را موظف و مکلف احساس میکند تا از جناب داروغه ارگ بپرسد :  درست است که گرفتن روزه از سوی آفریدگار هستی بر انسان ها به عنوان واحدهای فعالی در طبیعت و هستی با درنظر داشت توانمندیی های  جسمی و روحی آن ها و  در انطباق با شرائط ذیست محیطی هرقوم درتاریخ جوامع بشر وجغرافیای قدیم واجب ساخته  شده است اما این ارقام شش و یاده سال را ازکدام منبع استخراج فرموده ای ؟ وقتی می گوئی در قدیم چهلم را می گرفتند و آنرا به چهل سال تعبیرمی نمودند و چهل سال روزه میگرفتند ، آیا میتوانی به جز از معده مبارکه شما مأخذی و مستند دیگری  را نیزعرضه فرمائی ؟

کاتولیک تر ازپاپ !

حضرت محمد اشرف خان غنی رئیس محترم حکومت وحدت ملی و سرقوماندان اعلی اردوی افغانستان اگر کاسه داغتراز آش نیست پس چه چیزی تشریف دارند؟ یعنی حضرت اشرف خان غنی از اکثریت رهبران جهادومقاؤمت که پاپ ها وستون دین محسوب میشوند،اینان ( رهبران جهاد ومجاهدین !!) که برای خود شان به مقامی پائن ترازجبریل قائل نیستند ، روزیکه یک فرمائیشی و جمله ای می فرمودند فردایش گروهی از هواداران سراپاقرص بر آن حساب باز میکردند و به خیابانها بیرون می آمدند ، چیغ میزدند و شعار می دادند ، اما آدمی همچون  داروغه اشرف غنی بویژه  با این خصوصیات و توجیهاتی که برای جهاد افغانستان یافته اند هیچگاه در کلیکسیون شبکه های استخباراتی به چشم نه می خورد .زیرا حضرت محمد اشرف غنی رئیس حکومت وحدت ملی افغانستان در یکی از سخنرانیهای که به منظور گرامیداشت ازهشتم ثورروز پیروزیی مجاهدین درخانقاه ارگ تدویر یافته بود اظهار داشت : که ایا پولند یک نظام مردم سالاری را میداشتند و همچنان دیوار برلین منهدم میشد ؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا