گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » اکثرمشاورین آنچه راکه پیدا میکنند میــــروند وغائــب مــی شوند !
اکثرمشاورین آنچه راکه پیدا    میکنند میــــروند وغائــب مــی شوند !

اکثرمشاورین آنچه راکه پیدا میکنند میــــروند وغائــب مــی شوند !

مشاورینی که با دارونادارخود میروند وآدرس شانرانیز نه میتوانیم پیداکنیم .  این کلیمات گهر باری  را همین دیروز دوشنبه مورخ ۲۱ جوزای ۱۳۹۷ هجری شمسی مش عبدالله که به اساس فرمان جان مد خان کیری  درحکومتی بنام وحدت ملی پس از هزاران گریه و تضرع  در مقام تشریفاتی ریاست اجرأیه گماشته شده است دریک ”  نطق  ” رسمی قبل از دستور به محضر تمامی اذناب و درجه داران نظامی وغیر نظامی حکومت بیان داشت.

خواننده گان عزیز ملتفت شده اند که از همان قدیم الیام  باساس فیصله صد درصد عادلانه ذات همایونی جان مد کیری مش عبدالله از سهم داران پنجاه درصد شرکت ورشکسته ای  بنام افغانستان نامیده می شود  و روی همین فورمول وارث  تمامی جایداد هاو اموال  منقول وغیر منقول شرکت فوق الذکر به حساب می آید . روی همین اصل در کشوری که پهلوان اساطیری اش اشرف خان و آبدار چی اش مش عبدالله و تولیدات هنری اش  صدورشترچرانان باشند انتظار هر خطای کمال عقل است و غیر از آن نهایت بی عقلی ! اما از همان روزی که رئیس غنی همسر ملکه رولا جان و مالک  حقیقی اسهام پنجاه فیصدی باقیماند ای از  خرابه ای بنام افغانستان همه هم صنفی هایش را به چراگاهی بنام افغانستان دعوت نمودند وبه تمامی کسانی که سهمداران  شرکت خطیب العالمی بوده اند  واجد حق اولویت دانیستند قرغه بنام  یکی از چهره های  مافیائی بنام دکتر محمد همایون قیومی که از امور کتابت در پوهنتون سان جوس ستیت ایالات متحده امریکا تا خرید اسهام در شرکت بین المللی خطیب العالمی رسیده بود برآمد

اما وقتی آغا همایون خان قیومی به افغانستان آمد بصورت غیر مستقیم کار مدیریت اکثر پروژه های تولیدی و خدماتی منجمله وزارت آب وبرق  را که در قرعه کشی سیأسی متعلق به سهم مش عبدالله رسیده بود  در بی اطلاعی تمام از نزد محمد اشرف غنی تحویل گرفت .  همایون خان قیومی این یار دبستانی اشرف خان غنی نیز وقتی وارد تعمیر وزارت  آب وبرق شد نا گهان آثارویروس  بیماریی ساری و مزمن  دیکتاتوری بروجود اش ظاهر گردید و خود را سلطان بازسازی دانیست و تمامی اذناب وزارت آب وبرق را که نه برق داشت و نه آب !  به اطاعت کورکورانه وادار به اطاعت ساخت توگوئی آموزش لاف و دیکتاتوری جزی از نصاب  پوهنتون امریکائی بیروت بوده که از اشرف غنی تا انورالحق احدی آنرا به شیوه های گوناگونی عملی میسازند .

ودریک صبح سرد خزانی قبل از آنکه  اشرف خان غنی داروغه ای از ارگ شریف را به قصد ولایت لوگر ترک فرماید دستور داد تا در مراسم فرمائیشی بنام هفته صنعت وسرمایه گذاری اشتراک ورزد ودفتر ریاست حکومت  برخی از تاجران ملی ودست فروشان کابل را به ارگ فراخواند تا در محضر صد ها دست فروش و تاجر وبقال  دوستی اش را به آغا همایون خان قیومی سهمدار تازهء شرکت خطیب العالمی که متعلق به عیال گرامی وبیت شریف میباشد اظهاردارد .

جالب آنجا بود که  سرقوماندان اعلی ی نیروهای مسلح افغانستان کار وزارت آب وبرق را نتیجه زحمات شبانه روزی یاردبستانی اش همایون خان قیومی نامیدند و در جمعی از حاضران جلسه بصورت علنی اظهارداشت که این نتیجه کار دکتر صاحب قیومی است زیرا در وزارت آب وبرق مشکلات جدی وجود دارد ، اما آقای داروغه نه گفت که در وزارت آبیاری وبرق چه مشکلی وجود دارد ؟ از سوی دیگر چرا آقای غنی نه گفت که دروزارت آب وبرق  آقای عثمانی مانع اجرأ وواگذاری برخی از قرادادها به شرکت بین المللی ساختمانی خطیب العالمی کــه ایضــأ متعلق به عیــال و خانواده اش بــوده است میبــــاشد ؟  وراستی چرا برای اینکه برعوام کالانعام بقبولاند واقعأ حضرت اشرف خان غنی یک شخص ورزیده ، دارای نبوغ فوق العاده ، متخصص و محب وطن است متوصل به دروغ مسخره آمیزی شد و گفت  که اگر داکتر صاحب قیومی نبود هیچ یکی امکان پذیر نبوده است ؟

زیرا در وزارت مشکلات جدی وجود دارد و افغانستان صاحب برق تولیدی نیست .!!تمامی بند ها ی ما توقف داشته است و امیدوارم که ملت بر این مسأله قضاوت کنند. زیرا یکسال از حکومت باقی مانده است و نه میتوان با هرکسی از راه گذشت به پیش آمد ، یا کار کند ویا به مردم پاسخ گوید . وقتی این سخنان فریب دهنده ای رئیس غنی را هر آدم ساده اندیش بشنود وی را رئیس غنی مظلوم خطاب می کند که نه میگذارد وطن ما آباد شود ، اما واقیعت چیز دیگری است و آن واقیعت این است که این اشرف خان غنی در طول هفده سال گذشته از بنیانگذاران ویرانی افغانستان بوده است و فقط درزیر شعارهای دروغین و پوپولیستی تمامی فرصت های که برای افغانستان بوجود آمده بود به باد فنا دادند و آخیرأ نیز که بنام حکومت وحدت ملی یک شرکت انهدام ارزشها ی ملی را به وجود آوردند بصورت مساویانه وظیفه تخریب و تاراج کشور باستانی افغانستان را بصورت مساویانه  تقسیم نمودند .

آقای رئیس غنی به سلسله سفر های انتخاباتی پروژه ء تولیدیی برق ولسوالی خلم ولایت بلخ را که در دوران آقای عطا محمد نور متولی سابق روضه شریف آغازیده و به کمک مالی کشور آلمان به پایه اکمال رسیده بود بصورت رسمی افتتاح کرد افتتاح و گشائیش این پروژه برق تمامی اظهارات  رئیس غنی مبنی بربی کفایتی و عدم توجه وزارت آب وبرق به پروژه های بزرگ تولیدیی برق را نادرست ثابت کرد .

البته باید گفت که قبل ازاقدام برکناریی وزیر عثمانی از سوی ارگ آقای وزیر قصد داشت تا  بروزچهارشنبه ۲۴ ماه می  جهت افتتاح برق ولسوالی خلم به ولایت بلخ سفر کند که از سوی مأموران امنیتی میدان هوائی کابل از سفرش به ولایت بلخ جلوگیری شد  اما محمد اشرف غنی رئیس نیمی  از انهدام افغانستان عزیز  در یک روز نسبتأ بارانی پس از مشوره با مشاورین خود بویژه آنانیکه سهمداران شرکت خطیب العالمی بودند فرمان برکناریی انجنیر علی احمد عثمانی را امضا و از طریق رسانه های وابسته به خود منتشر ساختند .

آقای علی احمد عثمانی نیز با دهن کجی به این فرمان  بحیث وزیر برحال آبیاری وبرق برای امضای  یک پروژه وارداتی برق خورشیدی  وارد ولایت ده کندی  گردید و قرارداد یک پروژه برق خورشیدی را با یک شرکت چینائی به امضأ رساند البته باید گفت که این چند مین مرتبه است که آقای غنی بدون درنظرداشت حساسیت های موجود در جامعه افغانی مانند یک داروغه فرمان صادر میکند و با تأسف که هیچ یکی از فرامین وی جامه عمل نه پوشیده است .

انگیزه اصلی مخالفت اشرف غنی  با احمد عثمانی !

آخیرأ نیز وقتی آقای عبدالله ، عبدالله که تازه ازاتاق  مساژ بدن و آرائیش  اراکین برجسته قصر سپیدار به سالون قصر بیرون آمده بود  قبل از آنکه جلسه نوبتی شورای وزیران آغاز شود در نطق قبل از دستور راز اصلی مخالفت اشرف خان غنی با علی احمد عثمانی وزیر آب وبرق را افشأ ساخت وگفت  :

از تلاش های تمامی وزرای که عملکرد خوب و در خور ستائیش دارند باید تقدیر بعمل آید …این را میدانیم که عزل ونصب وزرأ در قانون اساسی افغانستان و حال که موافقتنامه حکومت وحدت ملی هم داریم در آن صراحت دارد و یک کار معمول در جریان حکومت وحکومت داری است اما در عین حال هر تصمیمی باید با حفظ آبرو وعزت خدمتگاران صادق این کشور تصمیم گرفته شود و من بصورت عموم طرفدار برخورد باعزت با همه شهروندان کشور هستم و برخورد بدون سلیقه های شخصی واِعمال نفوذ افراد دارای غرض های شخصی که بیشتر سبب تشویق کارمندان حکومت خواهند شد باید بود . درجائیکه اختلال در یک وزارت خانه بنابر سلیقه مشاور صاحب محترم می آید نباید تحمل شود و مامسؤلیت داریم که در این قسمت توجه داشته باشیم و در جائیکه از صلاحیت های وظیفوی سؤاستفاده میشود و از تعصب کار گرفته میشود و یا فساد است برخوردی باید صورت بگیرد در مطابقت با قانون ! این یک نظر عمومی بود  آقای رئیس عبدالله عبدالله در بخشی از فرمائیشاتش گهربارش چنین افزودند :

بسیار مهم است که توجه ما به تقویت نهاد ها باشد ” این تکه ای  از فرمائیشات رئیس اشرف خان غنی است که همیشه در سخنرانی هایش بر آن تأکید میکند ” ما از ازهمکاریی مشاورین محترمی که در وزارت های مختلف همکاری میکنند ، همکاری شان قابل قدر است اما نقش شان تعریف شده است !چون در آخیر کار بازهم به  قدردانی از آن مشاورین محترمی که مؤثر کار کرده اند و مشوره خوب دادند و درتقویت نهاد ها نقش داشتند ، این نکته هم قابل یاد آوریست که همین نهاد هاست که دوام میکند ، مشاورین ما تجربه شان درگذشته هم داشتیم که بعضأ با هما ن دار وندار خود میروند و آدرس شانرا ما پیدا کرده نه میتوانیم . اما نهاد ها یک چیز دائمی است که می مانند باید تقویه شوند و اِعمال نفوذ مشاورین نباید سبب تضعیف نهاد های ما و یا اینکه موجب خدشه دار ساختن کار وزحمت وزرای محترم و همکاران شان که در ادارات مسؤلیت دارند و از پارلمان افغانستان رأی اعتماد را آخذ کرده اند نباید سبب خدشه دارشدن کار شود متأسفانه شاهد بعضی مسائل هستیم ..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا