گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » کشته شدن مــلافضل الله رهبـــر طالبـــان پاکستان درولایت کنر ؟
کشته شدن مــلافضل الله رهبـــر    طالبـــان پاکستان درولایت کنر ؟

کشته شدن مــلافضل الله رهبـــر طالبـــان پاکستان درولایت کنر ؟

مطبوعات پاکستان از قول جنرال آصف غفور سخنگویی ارتش پاکستان گزارش می دهند که آقای اشرف غنی رئیس حکومت وحدت ملی افغانستان طی تماس تلفنی با جنرال قمر جاوید باجوه فرمانده عمومی ارتش پاکستان و ناصر الملک نخست وزیر موقت آنکشور از کشته شدن ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان توسط طیاره های بدون پیلوت خبر داده اند .

این درحالی است که  مطبوعات افغانستان به جز آقای رادمنش سخنگوی دائیمأ حاضر و انلائن وزارت دفاع افغانستان که در باره این گزارش گفته است که بلی این درست است ملا فضل الله توسط هواپیماهای امریکائی کشته شده است همچنان نیروهای امریکائی  مستقر در افغانستان نیز با انتشار اعلامیه ای گفته است که که این نیروها در تاریخ ۱۳ جون عملیات هوایی را در ولایت کنر در شرق افغانستان در نزدیکی مرزهای پاکستان انجام داده‌اند

 در باره  صحت این گزارش حتی ارتباط تلفنی محمد اشرف غنی ویا هر مقام دیگری به مقامات پاکستانی هیچگونه گزارشی را به نشر نه رسانده است . همچنان عملیاتی نیز که در آن از طیاره های نیروی  واکنش سریع امریکا در ولایت کنر خبرداده شده باشد مخابره نه شده است . آگاهان امور با توجه به سابقه ء تاریخی و مؤقیعت سوق الجیشی ولایات کنر ،  نورستان و لغمان پیش بینی میکنند که لابد انتشار این گزارش با سفر آخیر جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان تعلق دارد وانتشارچنین گزارش متعلق به کشتن یکی ازنامورترین و جنجالی ترین چهره های که وجود این عنصرموضوع جابجائی مدیریت مرزی یا Border Management  را چندین مرتبه به تعویق انداخته است اما این بار که مذاکرات مربوط به مبارزه مشترک ضد تروریزم میان افغانستان و پاکستان به نحو جدیدی انجام یافته است .

این گزارش از سوی سخنگوی ارتش پاکستان در حالی به نشر میرسد که همین اکنون ارتش پاکستان مدعی اجرای عملیات بر ضد تروریستهای این طرف سرحد اند و میگویند که سرزمین افغانستان از چند سال بدینسو برضد پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد . از سوی دیگر بار ها دیده شده است که انتشار اینگونه گزارشها فقط مصرف مقطعی در مبارزه با تروریزم دارد  وتا اکنون خبر کشتن فرماندهان زیادی از مخالفین به نشر رسیده اند که سپس توسط همان افراد و فرماندهان به شدت تکذیب شده است .

اما از سوی دیگر چنانچه تجربه نشان داده است در غیاب و بی خبریی کامل سرقوماندان اعلی و رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان خارجی ها برای تحقق اهداف خویش دست به کار می شوند و فقط از مهره های خود مانند سیاهی لشکر استفاده میکنند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا