گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » شــورای صلــح حکومتــی !
شــورای صلــح حکومتــی !

شــورای صلــح حکومتــی !

شورای عالی صلح ظاهرأ با این هدف ایجاد شد تا غایله جنگ، جای خود را به یک گفتمان سیاسی و سرانجام صلح در کشور بدهد. اما هرچه زمان گذشت، ناکامی این نهاد بیشتر نمایان شد، جنگ دوام و گسترش بیشتری پیدا کرد و طالبان و سایر گروه های جنگ افروز دست بالاتری در منازعات و درگیری ها پیدا کردند

و از طریق همین شورا امکانات مالی فراوانی به دست آورده و تجدید قوا نمودند و موفق شدند تا افراد در بند خود را از محابس افغانستان و حتی پاکستان و گوانتانامو رها و سنگرهای نبرد علیه حکومت را داغتر نمایند.

حکومت مزدور مدام بی کفایتی و ناکارایی شورای عالی صلح را نادیده گرفته و بعوض اینکه دروازه این نهاد مصرفی بدون حاصل را ببندد و هزینه های هنگفت آن را در مورد پیشبرد جنگ در اختیار قوت های دفاعی کشور قرار دهد، به حمایتش از آن ادامه داده و هر بار امکانات زیادتری هم در اختیار این نهاد ناکاره قرار می دهد.

در وضعیتی که گروه طالبان خود را برنده میدان نبرد می دانند، ایا دادن امتیازات یک جانبه و آزاد کردن دهها تن از افراد شبه نظامی طالبان از زندان، خود پیروزی دیگر برای این گروه به شمار نمی رود؟ در بدل این همه این همه امتیازاتی که توسط شورای عالی صلح به طالبان داده شد، دولت افغانستان چه امتیازی تاکنون توانسته از گروه طالبان بگیرد؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا