گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » وقتی کمیسون شکایات انتخاباتی خود منــبع شکایات مـــی شود ؟
وقتی کمیسون شکایات انتخاباتی   خود منــبع شکایات مـــی شود ؟

وقتی کمیسون شکایات انتخاباتی خود منــبع شکایات مـــی شود ؟

درست همان روزیکه  مش رضأ  سخنگویی به ظاهر روحانی چایخانه انتخابات افغانستان در یک جمع خانواده گی که درکناراش خاله خمیره گل  هم مانند ماکیان جنگی  دم بلند میکرد  برپرده  تلویزیون ظاهرشد در حالیکه با صدای محکم و ترسناک فیصله کمیسیون شکایات را اعلام میکرد گویی اسرافیل فرشته خدا صور قیامت را به صدا می آورد گفتیم خدا یا خیر دنیا قیامت شده وهرکی هرچه دل تنگ اش خواست ازمعده اش خارج می کند .

ما از همان آغاز گفتیم و طی یک یادداشتی نیز اعلام کردیم که این قصه آخرش خوبیت ندارد و این بارکج به منزل نه میرسد . “هرکسی را به هر کاری ساختند ” توضیح مصراع فوق به سبک و سیاق سخنگویی چایخانه انتخابات آنکه جوهری که وجود نازنین بعضی عزیزان را از آن سرشته اند ، یک معجون مخصوصی است که نه فقط عین آن که حتی مشابه اش نیز در تمام عالم یافت نه میشود فلذا از همین بابت که یک آدمی ( زبانم گنگ همین آغا روحانی ) علاوه بر منصب سخنگوئی که از مشاغل

کلیدی است دهها شغل و مقام دیگری هم دارد و هنوز هل من مزید میزند  و صد البته مشارُالیه در این تمامی مشاغل و مناصب مورد کم التفاتی واقع شده باشند ، ابدأ خمیروجوهر بعضی ازبرادران سخنگوی جماعت طوری است که چند تربوز را در یک دست میگیرند ومضاف برآن با تمامی شدت همه را بلند میتوان کرد وهیچ سنگی نیز بروی سنگ اش بند نخواهد شد!! دیری نه گذشت که مرددیگری که ظاهرأ با لهجه غلیظ فارسی دری سخن میگفت و از شأن وشمائل اش معلوم بود که ریاست این دسته ای از کمیشن کاران را بر عهده داشته باشد از ناتوانی ها و فشار ها بر خود سخن گفت و دریک ژست مظلوم نما برخود و کار ش اظهار تأسف نمود .

میگوئیم ! های رئیس ! این بروت های سبیل مانده و صاحب مرده ء بی صاحب را شما هم که دارید فقط مختص روشنفکرجماعت که نیست، تکانش بده ، بجنبان،بگو ای برادرمتفـــکردوعالـــم ای سرورانـــس و جن ! سر قوماندان اعلای جیش البلد ! این چه سفره ای دروغین را پهن کرده اید  و شما را چه شده است؟آنطرف مردی که ازچند سال بدین سوبا دیگرجانواران اهلی شده یکجا درطویله زندگی میکند وقتی دید که باد ازکدام سومیوزد مرثیه مخالفت با کمیسیون شکایات را یکسره نواخت وگفت :

ابطال رأی عمومی به شمول رأی رئیس جمهور و رأی من این حق آنها نیست بلکه حق ماست  آنطرف مرد دیگری که باریش باریک و بزبان شرین فارسی دری سخن میگفت ، سخن از خیانت ملی میزد که با همین کمیسیون شکایات نسبت میداد آگا هان از بیماریی هذیان اش پرسیدند که امروز در وجود مبارک اش برخلاف معمول روبه تصاعد گذشته است .   

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا