گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » بالاخره خلیل زاد به سخن آمد !
بالاخره خلیل زاد به سخن آمد !

بالاخره خلیل زاد به سخن آمد !

زلمی خلیل زاد نمائنده ویژه ء وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان  :مادرابوظبی در مذاکرات با طالبان  در باره حکومت موقت چیزی نه گفته ایم ! 

می گویند شده است ؛ آن میگوید” نه شده ” منظور از این آن تمامی اذنابی اند که در ماست مو می پالند و آنهم موی مورد نظری که اگر خدا بخواهد یک مرتبه بخت شانرا برکرسی خونین قدرت در ارگ وبریأ ست حکومت بیا زمایند ! هرچند این حلقه ای طماعان را هرشهروند افغانستان می شناسند اما ما نه میخواهیم به دلائل مختلف از آنها بصورت صریح و روشن نام ببــریم .

همچنان آن های که مــی گویند ” نه شده ” عزیزانی اند که برای اثبات این حقیقت که در گفتگو های ابوظبی میان طالبان – امریکا – عربستان – امارات عربی و پاکستان در باره حکومت موقت و آئنده مسأله به تعویق افتادن انتخابات و تشکیل حکومت موقت صورت نگرفته است روی فاکتورهاوتجاربی  استواربوده که طی چهار دهه جنگ در افغانستان به آن مواجه بوده ایم .

خلاصه اینکه بالاخره آقای زلمی خلیل زاد یکی از نامورترین چهره های امریکائی که علاوه بر حضورش بحیث نمائنده صلح وزارت خارجه  امریکا در مذاکرات فی مابین امریکا – طالبان و عربستان و امارات و پاکستان از بسیار دور در مسائل افغانستان از تجارب مهمی برخوردار است  امروز در گفتگو با تلویزیون آریانا پرده از این گفتگو ها بر داشت و در برابر پرسشی که آیا در مذاکرات تان با طالبان در باره حکومت موقت ویا هم به تعویق افتادن انتخابات گفتگو شده با قاطعیت و صراحت گفت :

نه ! ما می فهمم که تبصره ها زیاد بوده در مطبوعات در این باره ، مسأله خط مشی یا پلان برای آئنده سیاسی افغانستان این یک مسأله ایست که باید افغانها بین خود بنشیند و روی آن موافقه بکنند ما درباره حکومت موقت یا به تعویق انداختن انتخابات حتی دوجمله ای هم نه گفته ایم به آنها !عده ای می خواهند که به هدف منفی وشومی که دارند اخباغلطی را پخش بکنند که مشکلات پیدا شود بین ما افغانها وحکومت این طور بحثی هیچ صورت نگرفته است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا