گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » برای یمن خونچکان کی بگرید؟
برای یمن خونچکان کی بگرید؟

برای یمن خونچکان کی بگرید؟

یادداشت نواندیشی : بدون شک یمن سرزمین متمدن در جزیره العرب و در همسایه گی عربستان سعودی مؤقیعت دارد که با تأسف باید گفت این سرزمین سلحشور نه در زیر چکمه های استعمار غرب بلکه در مسلخ رقابت های خونین سلفی ها ی آل سعود عربستان و استبداد حاکم شبه مذهبی رژیم ولایت فقیه ایران قراردارد .البته گروهی که مورد حمایت همه جانبه رژیم جمهوری اسلامی ایران میباشد موسوم به انصارالله برهبریی سید حسین بدرالدین حوثی است  که در سال ۲۰۰۴ توسط نیروهای ارتش یمن کشته شد و برادرکوچکش عبدالمالک حوثی که گفته میشود با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران روابط خوبی دارد به عنوان رهبر گروه حوثی ها منصوب شد .جالب آنجاست که نهضت انصارالله یمن که هزاران تن از شیعیان زیدی یمن در آن گردهم آمده بودند و برخلاف مذهب حاکم بر ایران یعنی ” اثنی عشره یا دوازده امامی ” پیرومذهب تشیع با قرئت  زیدیه ” بودند که به تلاش دعوتگرانه روحانیت فرقه اثنی عشره تغییر مذهب داده شد و بسیاری از چهره های سرشناس فرقه ء زیدیه در راستای اجرای چنین پروژه انتقال جهت آموزش علوم وارد قم شدند تا درفیضیه یکی از مدارس بزرگ مذهبی وابسته به فرقه اثنی عشره در ایران علوم مذهبی را فراگیرند

اما گروه انصارالله که برهبریی عبدالمالک خوثی بنام جریان خوثی ها مثمی شده بود در سال ۲۰۱۴ میلادی با ات در تشکیلات موسوم به کنگره ملی یمن علیه عبدربه منصور هادی رئیس جمهور برگزیده مردم یمحاد با علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده که خود با فرقه زیدیه یمن تعلق داشت ن هم پیمان گردید . اما به دلیل طبع وخصلت آزاد منشی نتوانیست در پیمان با خوثی ها برای مدت زیادی باقی بماند که سرانجام در ۳۰ نومبر ۲۰۱۷، اختلافات تا به آنجا گسترش یافت که صالح به حوثی‌ها پشت کرد و در صنعا، بین نیروهای وفادار به او و نیروهای انصارالله جنگ درگرفت.

با تشدید درگیری‌ها، علی عبدالله صالح روز دوم دسمبر در یک سخنرانی تلویزیونی گفت اگر ائتلاف به رهبری عربستان حملاتش را متوقف کند و محاصره شمال یمن را بشکند آماده است صفحه جدیدی را در روابط باز کند. بعد از این سخنرانی، سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان با استقبال از این پیشنهاد خواستار «بازگشت یمن به خانواده اعراب» شد.

در مقابل، دفتر سیاسی گروه حوثی‌ها در بیانیه‌ای گفت «صالح به مشارکتی که هرگز هم به آن اعتقادی نداشته پشت کرده‌است سرانجام  در روز ۴ دسمبر ۲۰۱۷، حوثی‌ها با صدور اطلاعیه‌ای از کشتن «علی عبدالله صالح و چند تن از همراهانش» در هنگام خروج از صنعا خبر دادند و تصاویری را از جسد او منتشر کردند.

اما حوثی ها ی زیدیه علی الرغم اختلاف مذهبی که با پیروان شاخه اثنی عشره مذهب شیعه با جمهوری اسلامی داشتند حلقه  وابسته گی با نظام ولایت فقیه ایران بویژه دکتورین امنیتی آن بر گردن پیچانیده می شد که سرانجام در دکتورین امنیتی رژیم ولایت فقیه ایران در خاورمیانه تمامی نیروهای که از مذهب اثنی عشره شیعی پیروی نه می نمودند هرچند برای یک نظام ملی و دموکراتیک به مبارزه می پرداختند به شمول حزب اصلاح که شاخه اخوان المسلمین را منحل اعلام نمودند و به گزارش رسانه های  آزاد بسیاری از رهبران مشهور حزب  اصلاح را نیز دستگیر کردند. حوثی ها همچنین به منزل دعوتگر معروف شیخ عبدالمجید زندانی رئیس دانشگاه ایمان و زید الشامی رئیس فراکسیون حزب اصلاح درپارلمان ومحمد الیدومی رئیس هیأت عالی حزب هجوم بردند.

بدین ترتیب مسابقه خونین قدرت میان عربستان و رژیم جمهوری اسلامی ایران خون کودکان یمنی را نیز میریزانند که باید این جنایات را با شدت تقبیح نموده و با آواز بلند فریاد کودکان یمنی را به تمامی وجدانهای بیدار بشری برسانیم ما اکیدأ باور داریم که هرگاه خون انسان در هرکجای از زمین بریزد مانند این است که تمامی بشریت جان میدهد. اکنون که جناب آقای دکتورذکی خاورنیا یکی از فرهنگیان فرهیخته افغانستان فریاد کودکانی را بلند ساخته است که درآتش فاجعه یمن می سوزند و ما به عنوان کسانی که دست کم ادعای عدالت و صلح بشری را داشته ایم نیز این صدا را همراهی مینمائیم

____________________________________________________

یکی از ویژگی های جهان کنونی این است که ادم های با وجدان با غم واندوه تمام ملت های مظلوم شریک می شوند ومردم یمن یکی از همین ملت های بدبخت وفلاکت زده است، ملتی که سال هاست سرمایه های مادی ومعنوی اش به تاراج می رود اما زمانیکه می خواهد به پای خود بایستد وبرای استعمار واستحمار ودنباله های ان نه بگوید به محاصره وگرسنگی وبم های مسلمان وکافر کوبیده می شود تا روحیه ازادگی وازادیخواهی در ان خفه شود.

ملت یمن در این چند سال مصیبت هایی را کشیدند که کمتر ملتی در تاریخ خود ان را تجربه کرده است، اما انچه شگفت انگیز بنظر می اید این است که تمام رسانه ها رسمی وغیر رسمی وضعیت ناگوار این مردم سلحشور را نادیده می گیرند، نه سلفی ای به حال ان ها می گرید ونه اخوانی ای از دور شعار می دهد؟ بلکه همگی بدون استثنا این ملت مظلوم و یگانه مردم متمدن جزیره العرب را نادیده گرفته وزیر چکمه های دژخیمان ال سعود وغلام بچه های امریکائی خلیجی بفراموشی سپرده اند.

من یقین دارم اگر یمنی ها از سلفی های تکفیری وتروریستان داعش می بودند ویا اخوانی های طرفدار ترکیه وامریکا بدون شک که تمام رسانه های ملی وبین المللی وتمام نهادهای دینی وحقوقی سروصدا راه می انداختند تا ان ها را نجات دهند اما یمنی های بدبخت از این همه چیزها محروم اند، گناه شان این است که به ال سعود سرخم نکرده وامریکا واسرائیل را سردار وسرور خود نمی دانند…

اینکه می گویند ازاد زیستن تاوان دارد همین است!.زمانیکه در جنگ بدر مشرکین شکست خوردند وبزرگان شان به قتل رسیدند تمام زنان مکه روزها گریسته ویخن پاره کردند اما زمانیکه در جنگ احد حمزه شهید شد پیامبر فرمود: برای حمزه کی گریه کند؟! حال مردم یمن هم همین است.چقدر زیباست که ما پیش وبعد از همه گرایش ها انسان باشیم! بجای اینکه به فکر طائفه ومذهب وگروه سیاسی خود شب وروز فکر کنیم!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا