گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » دربیان فضائل حمایت یونس خان قانونی از یک دزد ســرگـــردنه !
دربیان فضائل حمایت یونس خان قانونی از یک دزد ســرگـــردنه !

دربیان فضائل حمایت یونس خان قانونی از یک دزد ســرگـــردنه !

میگویند شخصی نزد قاضی مراجعه کرد و گفت ! آقای قاضی یک عرض دارم و آن اینکه فلانی به من میگوید احمق ! قاضی نیز بلادرنگ در جواب گفت ؛ خب ُ توهم چرا برایش نه می گوئی احمق ؟ و آن شخص در جواب گفت : های قاضی قربانت شوم چه کسی باور خواهند کرد ؟

آری چنین بود که دریک روز نسبتأ سرد زمستان وقتی  طیاره مسافران کربلای مسکو برزمین کابلستان قدم رنجه فرموده  بودند حضرت یونس خان که از بی هرزه گی و بی کفایتی به قانونی شهرت یافته است وقتی با چوب لرزان عصایش راهی منزلش میگردید قطعات ویژه ای را ازنظرانداخت که در کنار منزل جنرال دین مد خان معروف به جرئت یکی از پهلوانان پنبه ایی گروه انتخاباتی موسوم به ” صلح و اعتدال “ گردهم آمده اند

با تعجب فروان با خود لرزید وآهسته با خودمی گفت خدایا خیر! این قانونی عزیزهرچند از مادرزاد به محافظه کاری و سیاست نه میخ بسوزد نه سیخ ! معتاد شده است وقتی به نرخ روز نان میخورد نه اینکه چپ نه میرود ، نخیر چپ هم میرود ،هکذا به راست وازجنس مذهبی شبه مدرن روشنفکری ! یکروز پس از کمی آرامش وقتی خبر رسید  که هواداران پهلوان پنبه ایی آن هم از جنس داعش گردهم آمده اند پس ازمختصر نفس کشیدن با جمع همان هواداران دزد سرگردنه  که شعارهای مفتکی و بدون مصرف مرده باد وزنده باد سر میدادند  پیوست .البته امر فرمود وازهمه اذناب پهلوان برادری خواست که ” کوتاه بیاید “وازدرمصالحه رفتار کنید وما بخاطریکه دولت را بوجود آورده ایم از قانون پیروی میکنیم !!

هرچند یونس خان آغا در فرمائیشات متناقض خود ازکلیمات زننده ای چون ”  بیخ بوته ” وغیره یاد فرمود اما من حیث المجموع تمامأ شاید بیشتر برکوتاه آمدگی وی و دیگر اذناب مافیای موسوم به صلح و اعتدال دلالت میکرد . اما اینکه در تمامی سخنان و فرمائیشات وی که در باره سؤاستفاده از نیروهای امنیتی ارشاد می فرمود و در جایی خاطر نشان ساخت  که قطعات نباید بصورت شخصی استفاده شود ..

.ایضأ وقتی حضرت یونس خان از استفاده قطعه ضد تروریزم  یاد آوری فرمود و گفت که چه لزومی داشت که قطعه ای موسوم به ضد تروریزم به یک دفتر کاری و محل رهائیشی فرستاده شد ؟   کدام منطق و چه جرمی صورت گرفته بود در اینجا ؟ چه حادثه ای خلق شده بود دراینجا ؟ هیچ ! بصورت شخصی استفاده کردن ، به هدف کمپائین !

به هدف تضعیف تیم های رقیب ؟وقتی چنین سخنان از زبان مبارک  حضرت یونس خان قانونی شنیدیم به این باوررسیدیم که لابد حضرت یونس خان به بیماریی خطرناک یاد فراموشی مصاب شده است و داستان تأسیس زندان خصوصی  معروفی که برای شکنجه ، آزار و کشتار شهریان بی نوای کابل درمنطقه کارته پروان در اختیار برادران خارجی اصیل وصد درصدامریکائی یعنی Jack Edema قرارداده بودکاملأ از یاد برده است .

البته از فرمائیشات شیخ قانونی به شرح فوق واضیح و مبرهن میباشد که سخن راوی که شیخ یونس خان باشد با صاحبدلانی چون دین مد خان جرئت و حنیف خان اتمر است ، اما هنوز هیچکسی نه میداند که حضرت یونس خان ازکدام خط پیروی میکند؟لابد محل تأمل است.وباید منتظر ماند تا پرده ازانگیزه چنین محبت ها با فتند و وجه مشترک تشکیل کننده گان باند های مافیائی  چون باند ” صلح و اعتدال ” روشن گردد . لابد شما خواننده گان عزیز منتظر هستید که مای عوام مادر زاد چه عرض میکنیم بله ؟ نه خیر ایجا فرصت آن است که شما باید بفرمائید وحکمأ برخی از شما عزیزان دل به دریا زده اید تا حالأ یک چیز های نوی که نسبت به حال یونس خان قانونی در دل تان بوده فرموده اید ما عجالتأ بی نظروبی خبر ایم عوام هم که ازسابق بوده ایم .حال اگربفرمائید پس غرض ومرض ماازبیان مطلب چه بود ؟ مصرانه به عرض میرسانیم که بلانسبت بروی صدها روایت روانشناسانه ای که ازعلمای روان شناسی وجود داردبفهمی نه فهمی ارتباط بالقوه ای میان رجال برجسته ای ازطائفه ای مافیای خون وکشتاروجود دارد که به قول مولوی بزرگ 

هرکسی کو دورماند ازاصل خویش  بازجوید روزگار وصل خویش                       حضرت یونس خان قانونی تنها به این مثالها اکتفأ نه می کند بلکه درباره ازتجمع گانگستر ها نیز به تفصیل سخن می فرماید و چنانچه می فرمایند که : ما امروز جلسه فوق العاده  دائر کردیم اکثریت اعضأ ی مکرم و برادران گانگستر یعنی حضرت اتمر ، جناب مـحقق و از همه مهمتر گل سرسبد این تجــمع جـــناب ” زاغ خیل وال “صاحب دامت برکاته که کارنامه ها و مجاهدتهای آن حضرت  در راه پروژه  انهدام و فساد در افغانستان به خون آغشته  فراموش ناشدنی اند وغیره بزرگان …جمع بودیم و مجلس بصورت اختصاصی در باره موضوع دیروز بود که در اطراف جنرال صاحب جرئت صورت گرفته است ، تصامیمی گرفته شد اولین تصمیم مهمی که گرفته شد این است که ما از قانون افغانستان حمایت میکنیم و هیچ حرکتی خلاف قانون انجام نه میدهیم ، تصمیم گرفته شد در قدم اول صدور اعلامیه ،…همچنان حضرت قانونی طی اظهاراتش فرمود که ….به حد کافی این مردم و این سرزمین داغ دیده ، مصیبت دارد ….مشکل داعش راحل کنید !…مشکل طالب را حل کنید ،! مشکل فقر را حل کنید !…شما مشق وتمرین  بر سر شخصیت های سیاسی افغانستان انجام میدهید ؟ کجای ازین عمل  نشانی از تدبیر و دور اندیشی دارد ؟ از ین لحاظ برادران خواهش من ازشما جوانان غیور و دلیر …..این است که مثلیکه دیروز از خویشتنداری کار گرفتید امروز هم خواهش ما اینست که شما از خویشتنداری کار بگیرید ….. ببین حاج آغا شیخ قانونی ! متلک نگو دیگر ! زخم زبان میزنی که چی ؟ این فرمائیشات تان هزارویک معنا میدهد ، درست است که عوامیم اما تاهنوز به انعام تبدیل نه شده ایم کنایه ها را که دیگر ملتفت می شویم  ! راستش را برای ما بگو! آیا براستی هم درکنارخانه پهلوان دین مد خان جرئت حضور قطعه ء ضد تروریزم مشق وتمرین بر سر شخصیت های سیاسی و ملی افغانستان بوده است ؟ عجب  …! صحت خواب حضرت شیخ ! اولأ که دین مد خان جرئت نه شخصیت ملی و سیاسی افغانستان بلکه سردسته ای از اوباشانی است که در طول چندین سال از عمر مبارک نظام جمهوری اسلامی افغانستان در چندین فقره قتل و نگهداریی جنگجویان داعش بنام دفتر حفاظت از ارزشهای جهاد و مقاؤمت و غیره جنایات خورد وبزرگ متهم بوده است .

دومأ  با این سر تنبه گی ای که  شیخ قانونی درحمایت ازپهلوان دین مد خان جرئت به عمل می آورد فقط وجه مشترک تان است که حضرت شما نیز به عنوان وزیر داخله افغانستان  در سالهای نخست حکومت حامد خان کرزی این پایلوچ عینو مینه کندهار زندانی را در کارته پروان تأسیس نموده بودید وغالبأ تاهنوز هم آن دوسیه در مراجع قضایی موجود است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا