گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » تحریف آشکارفلسفه توحید وهذیان های از یک شــــوالیـــه جهــادی !
تحریف آشکارفلسفه توحید وهذیان های از یک شــــوالیـــه جهــادی !

تحریف آشکارفلسفه توحید وهذیان های از یک شــــوالیـــه جهــادی !

یادداشت نواندیشی : ما قصد نداشتیم مطالب و یادداشتهای هر یکی از همکاران نواندیشی را که برای  رخنامه ها ی فیسبوکی و دیگر شبکه های اجتماعی تهیه میدارند از این تربیون به نشر برسانیم اما به دلیل اهمیت برخی موضوعات ناگزیریم از طریق این تربیون نیز به نشر برسد ، روی همین منظور یادداشت کوتاهی از محترم استاد محمد امین فروتن را که بصورت عاجل برای صفحه فیس بک اش نگاشته بود و احتمالأ هنوز هم بر آن صفحه موجود است به دلائل مختلف تخنیکی وغیره از تربیون نواندیشی نیز به نشر برسانیم

با عرض حرمت

سکندر تخاریعضو شورای سرپرستی و مسؤل فنی تربیون   نواندیشی 

دانشمندی در جائی  گفته است بنده دیگر مباش چرا که خدا ترا آزاد آفریده است ، این بندگی ممکن است در ابعاد گوناگون حیات بشری صورت پذیرد ، بندگی و بهره دادن اقتصادی ، بردگی و ستم پذیری سیاسی ، بندگی و برده گی فکری و مذهبی همه معنا اش این است که تو آزاد نیستی و اصل آزادی  که  درنگاه توحیدی نسبت به هستی ، عملیه آفرینیش و  ذات الهی بصورت روشن تبلؤر یافته است در وجود تان به ایمان و باور مبدل نه شده است . این قلم به عنوان یک سربازکوچک لشکری از روشنفکران و سوادداران   باور کامل داشتم و دارم که  مسأله  تحقق برابری وعدالت در جامعه بشری متناسب به نوع  نگاه و شناخت هستی – انسان  و ذات الهی در وجود  همه رجالی است که در راه آزادی انسان و برپائی عدالت اجتماعی در زمین مبارزه میکنند اما درعین حال باوردارم  یکی از برجسته ترین تفاؤت های نیز  که دربینیش بنیادگرایان متحجر مذهبی اعم ازگروه ها ونخله های  شیعیان ارجمند ، رهروان محترم مذاهب  چهارگانه با تمامی فرقه های تاریخی آن و نواندیشان دینی درهمین باب خلاصه میشود . اما آنچه که در حال حاضر سبب گردید تا این بحث براه انداخته شود سخنان امروزاستاد عبدالرب رسول سیاف  یکی ازنامورترین  چهره های عرصه ء جهاد و مقاؤمت است که در مراسم پنجمین سالگرد فقید مارشال فهیم بوده که وی در باره پدیده مرگ بیان داشت و جالب ترین بخش در بیان داستان موهوم موسوم به مرگ آنگاه بوده که وقتی آخرین بازمانده ای ازتبار ملائیکان یعنی ” عزرائیل علیه السلام ” به امر خدا میمیرد …البته حضرت استاد سیاف در جایی می فرمایند : همو ” کسی ” که مکلف است که جان مردم را بگیرد حضرت عزرائیل علیه السلام همون هم یک روز قبض روح میشود .یک وقت که به عزرا ئیل علیه السلام خداوند امر میکند که توبرو جان جبرائیل و میکائیل را بگیر ! دو ملک مقرب را در عرش یک نوع دیگر گونی پیدا میشود که چون اینها همیشه با عرش ارتباط داشته خداوند ج می گه که این وعده ای ماست فیصله ماست که تمامی زنده جان ها را که در آسمان است یادر زمین است می گیرم …….

بالاخیره به اسرافیل علیه سلام امر میکند که توله ات را بمان وی نیز توله اش را میماند و قبض روح می شود …….حتی همان کسانی که از زندگی پس از مرگ منکر هستند آنها هم میمیرند ….و بالاخره میمانند تنها عزرائیل علیه سلام ….خدا خو می میفهمد ولکن راپوررا میبرد به دربارخدا !  ومی گوید که خدایا تنها توماندی ومن (عزرائیل ع) دیگر کس در زمین وآسمان نه مانده و باز به امرخدا او( عزرائیل ع) هم قبض روح می شود در همو وقت صدا می شود غائیبانه ! چون این صدا از جانب الله ج عظمته است : لمن الملک الیوم ؟ پاچاهی امروز ازکیست ؟ صدا می شود کل آسمانها و زمین را سکوت گرفته میباشد ..هیچ صدا از هیچ جای نه برمیآید بازصدا  میشود که این الجابره واین الملوک ؟ جابران زمان کجاست ؟ پادشاهان کجاهستند ؟

همان کسانی که به دبدبه میگشتند در زمین و پادشاهی میکردند در زمین کجاهستند ؟ صدای غائبی صادر می شود که  لله الواحد القهار …..هیچکسی ندانیست که چرا استاد سیاف که خود را یکی از آکابرعلوم واموزه های دینی در حوزه  جهاد مقدس مردم افغانستان علیه اشغالگران اتحاد جماهیر شوروی سابق می خواند دست به چنین تحریف روشن فلسفه توحید میزند ؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا