گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » بازارمکاره وتعویذنویسی سیأسی!
بازارمکاره وتعویذنویسی سیأسی!

بازارمکاره وتعویذنویسی سیأسی!

یادداشت نواندیشی : محترم نصیر مهرین از فرهنگیان و نخبه گان انگشت شمار افغانستان است که در راه مبارزه برای آزادی انسان تلاش های پیگیری  را داشته است و درست هنگامی که انسان ی باشنده قلزمی بنام افغانستان از سوی دجالان مذهبی و پادو های  شبه روشنفکری استعمار جهانی در بازار مکاره سیاسی کنونی متاع به میعاد گذشته ای راعرضه میکنند قلم این روشنفکرامین روزگار به حرکت می آید و پرده سیاهی از چهره دلالانی را که جامه ء مذهب برتن کرده اند و شبه روشنفکرانی که در میدان معامله جهالت را بنام علم و خشونت را بنام عقلانیت  در بدل چند قران و دیناری به فروش می رسانند بر می دارد . وقتی فرخنده را به اتهام سوزاندن قرآن پاک در یک کیلومتریی قصر حاکم شهر یعنی ارگ با فتوای شرعی دجالان مذهب محکوم به تمامی  انواعی از شکنجه ها ی شد  که  درگفتمان  فقه تاریخی خشونت گرای مذهبی  برای  مجازات چنین بی گناهان مظلوم در نظر گرفته شده بود عملی گردید .

جالب آنجا و آنگاه بود که شرط  تطبیق درمحضرعامه بودن این مجازات  با حضور ده ها هزار شهروند افغانستان بویژه شهر کابل بدون حضور قاضی از سوی چاقوکشان حرفوی با بی رحمی کامل اجرأ گردید ، درست همان لحظات بود قلم که نصیر مهرین این روشنفکر آزاده میهن به حرکت در آمد و با نگاشتن مطالب زیادی که چون فریادی درشب تاریک می پیچیدند و یکی ازاین یادداشت نیزهمین نوشته کوتاهی است که مطالعه می فرمائید.تربیون نواندیشی برای دوست گران مایه جناب مهرین عزیزتوفیق مزید میطلبدوبرای شماعزیزان نیزتوان مطالعه !

________________________

بازار مکاره گی برچیده شود

وقتی تاریخ سرزمین خویش را با عوامل مؤثر وکارساز می نگریم، نقش دین ومذهب، واستفادۀ سؤ از آن ها نیز با برجسته گی هایش در نظر می آید. ماحصل نگریستن های چندین ساله، سبب شد که چهره های مختلف آن بهره برداری ها را زیر

« ” عنوان با خداداده گان” ستیزه کنید!»، انتشار بدهم. در این راستا، چند ماه پیش، موضوع فال بینی، جادوگری، تعویذ نویسی را به نشر سپردم. بیتی را که از صاحبداد کوهستانی دیدم، وبه احتمال بسیار در زمان امیر حبیب الله ” سراج المله والدین” سروده شده است، حاکی از آن است که بیداری و هوشیاری در زمینۀ گسست از فریب خورده گی و نیفتادن در دام ” پف وچف” فریاد بر آورده بود. اما، آنچه تعویذ نویس ها و بلی گویان خشونت خوی بر سر فرخنده آوردند،

و آنچه در بسا نقاط کشور از رونق بازار آن ها حکایت دارد، نشان مان می دهد که به آن فریاد ها توجهی نشده است.بازار مکاره گی باید برچیده شود. پرواضح است که رجوع این قشر طفیلی به فریبکاری، زمینه های اجتماعی، فرهنگی واقتصادی دارد؛ آنها را قشر طفیلی وزورمند دیگر پرورش می دهد و حمایت می کند. این هم روشن است که برنامه های غلط وبه بن بست رسیده وبحران زای کرزی وادامه دهنده گان نیزدراین سیرقهقرایی مؤثرمی باشد.بربنیاد این برداشت،لازم است که تحولات اجتماعی واقتصادی مثبت آنها رابه سوی فعالیت های سالم سمت بدهد. ولی هیچ پیشنهاد و مطالبه یی،مانع آن نمی شودکه درگسترۀ فرهنگی ابعاد غلط کاری های آنها بی محابا نشان داده شوند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا