گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » زمینه ها وریشــه های خشـــونت!
زمینه ها وریشــه های خشـــونت!

زمینه ها وریشــه های خشـــونت!

یادداشت نواندیشی : مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً : آخیرأ رسم شده است که هرکه دعوای فهم وخِرد ودانش  در دل می پروراند با ادبیات غیر معمول و حیرت انگیز توصل می یابند برای این مأ مول بر آنچه که گذشته گان و نیاکان اش با خون دل بدست آورده می تازد و حمله میبرد تا در بازار مکاره سیاسی وی را دانشمند و فقیه و فیلسوف نامند . در گرماگرم چنین دروغسازیها و شائعه پراگنی ها و بکار افتادن ماشین تکفیر و تفسیق و تحریف که با فتوای های جنون آمیزش انسانیت را به دار می کشند ناگهان کلیپ سخنان لجن آمیز یکی از آخند های متحجری بنام آخند عبیدالله متوکل که طبیعی است در اوج جنون  بیگانه گی و بیگانه پرستی با اسم خود پیشوند ” ابو” را نیز که در عربی بر سرکنیه های مردان می آید و به معنی پدر است یدک میکشد تمامی فلاسفه جهان بویژه جهان اسلام و افغانستان را مشرک میخواند  طبیعی است که مجازات این همه ارزش های تاریخی و تمدنی بشر درنزد دیوانه ای چون ” ابو”عبیدالله متوکل که تمثال زنده و تندیسی ازجهالت و خشونت است به دارزدن وسنگساروتجاؤزبرمال وناموس مخالفین ودگراندیشان تثبیت گردیده و قلمروتطبیق چنین فتوای خشونت آلودوخونین راتا نامورترین فلاسفه ای جهان گسترش داده است.جالب آنجاوآنگاه است که این پروژه خشونت وتروریزم را بنام دین اسلام وقرآن اجرا مینمایند .

در حالیکه  آیه ای ۳۲ مندرج در سوره المائده  قرآن پاک  که قبلأ از آن تذکر بعمل آمد نه تنها باید از کشتن انسان ها اعم از کفار و مشرکین  اکیدأ پرهیز گردد بلکه کشتن هر نوع زنده جانها نیزبدون نیاز عقلانی بشر را کشتار همه مردم دانسته و برعکس احیا ء کننده گان و اصلاح طلبان گفتمان ضد خشونت و تروریزم را احیأ کننده گان همه بشریت می دانند . محترم  نصیر مهرین از روشنفکران و فرهنگیان نامور کشور که طی یک یادداشت کوتاهی همین سخنان ملای متحجریعنی ” ابو”عبید الله متوکل  را که تیوریزه ساز خشونت وزمینه سازتباهی یک نسل تلقی شده اند. لهذا تربیون نواندیشی نیزبا رسالت تاریخی ای که دارد با نگارش یادداشتی برآن و با سپاس از جناب مهرین خدمت شما عزیزان تقدیم میدارد

_____________________________________

صحبتی کمتر از یک ونیم دقیقه با قدرت تخریبی یک نسل و . . . برداشت من از نقش این عناصر و زمینه های مساعدی که در اختیار دارند، این است که مانند نیاکان وپرورش دهنده گان خویش برای اولاد وطن خیانت می کنند. باید بسیار نگران بود. این مبلغین در هرگوشه وکنار افغانستان حضور جهالت آمیز دارند. آنها را نباید صادر شده از جانب ایران وپاکستان تشخیص داد. لازم است که زمینه های داخلی رویش و دسترسی آنها را در کانون های دریافت که دست بالا برای تخریب ذهن جوانان وتحمیق مردم یافته اند. حکومت های حامد کرزی وحکومت کنونی در تقویۀ جهل آنها مسؤولیت بسیاردارند.

پاسخ ابن سینا که در زمان خودش به یاوه سرایان داده بود:

کفر چو منی گزاف و آسـان نبود

محکمتر از ایمان من ایمـان نبـود

در دهر چو من یکی و آنهم کـافر

پس در همه دهر یک مسلمان نبـود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا