گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » بعثت پیامبر اسلام یا فریاد آزادی بخـــــش در تـــاریخ بشــــر !
بعثت  پیامبر اسلام یا فریاد آزادی بخـــــش در تـــاریخ بشــــر !

بعثت پیامبر اسلام یا فریاد آزادی بخـــــش در تـــاریخ بشــــر !

یادداشت نواندیشی : متن ذیل را که مطالعه میفرمائید یادداشت جناب رستم رستم زاده یکی از همکاران ارجمند عرصه الهیات درتربیون نواندیشی د رپاسخ به نوشته بسیار جالب و درعین حال کاپی یکی از تازه به دوران رسیده ای و نوچه های از تبار منتقدان دینی به رشته تحریر در آورده است  نواندیشی نیز آنرا همراه با کاپی آن که  دررخنامه  منتقد محترم دینی به اسم سلیم رایان Saleem Rayan حک شده است راخدمت شما دوستان ارجمند تقدیم میداریم 

۱۴۰۰سال است مردم خاورمیانه و اکثریت کشور های اسلامی یکدیگر را به خاطر اعتقادات خود میکشند و درهمین حال بی خدایان :برق را کشف میکنند، تیلفون را اختراع میکنند،قدم در کره ماه میگذارند،با انترنت دانشگاهی عظیم را به خانه های ما آورده اند،واکسین بیماری های مختلف را میسازند،،و هزاران ارمغان دیگر برای آسایش و رفاه بشر فارغ از هم کیشان خود یا غیر هم کیشان !اما مردم خاورمیانه بهشت را ازآن خود میدانند.تا به حال پیش خود فکر کرده ایم که چرا خدا ۱۲۴۰۰۰راهنمای خود را در منطقه خاورمیانه فرستاده است؟

تا به حال فکر کرده اید چرا خداوند پیامبری در سرزمینی مثل استرالیا یا اروپا یا امریکا نفرستاده است؟؟اگر ادیسون، آینشتاین، راسل، گراهام بل، هانری دونانت، برادران رایت، هنری فورد، گالیله و …… جایشان در جهنم هست ؟!!
پس در بهشت چه کسانی هستند؟!۱۴۰۰سال است که هرکس که حکومت اسلامی را بنیان گذاشت، خود را مسلمان واقعی نامید.از زمان حضرت عمر و امام علی تا بن لادن و ملاعمر و آل سعود و ابوبکر البغدادی و ……به راستی اسلام واقعی کجاست؟کدام کشور اسلامی حقیقت اسلام است؟
چرا دین کاملی همچون اسلام باید ۷۰ فرقه داشته باشد؟؟
به راستی که کشورهای مسلمان جهان سوم را با آتش زدن یک کتاب میتوان بیرو بار و ازینرو به آنرو کرد،اما کشورهای نوین کافران با کشته شدن یک کودک صدایشان بلند میشود ..یک فرد دیندار به خودش این اجازه را میدهد که به اسم خدا جان انسانی را بگیرد ..اما یک فرد بیخدا برای خدمت به بشریت، قلب مصنوعی میسازد ..انواع دواها را میسازد و …..به راستی ما به کجا میرویم؟هدف مان در زندگی چیست؟مگر غیر از این است که شما به خاطر جغرافیای کشورت مسلمانی؟

اگر بخواست خدا در کشور بودایی یا مسیحی بدنیا می آمدی آیا جایت واقعاً در جهنم می‌بود؟مگر غیر از این است که سیاه و سفید یکی هستیم و اسم مان انسان است؟انسان…….آیا وقت آن نرسیده که بخاطر انسان بودن به هم کمک کنیم نه به خاطر رضای خدا؟شما..خدا را در کجا میابید؟در کنار سنگی در کشور بیگانه؟  در سرزمین اعراب ….؟؟در ضریح های جنس طلا؟در کعبه؟؟در مسجد؟؟در کلیسا یا سومعه؟یا در کودکی که سرچهارراه از تو طلب یک قرص نان میکند؟؟یا در کمک به همنوعانت بدون منت؟؟یا در یاری رساندن به انسانی دیگر بدون کنجکاوی در دین و مذهبش؟؟
ایا چنین نیست دوستان؟؟التماس تفکر

_____________________________________________

در پاسخ به نوشتۀ یک دین ستیز که گمان کرده بود دین اسلام مانع پیشرفت و نفس دین یک پدیدۀ ضد بشری است:به شهادت تاریخ، بعثت پیامبر بزرگ اسلام خود چرخش عظیمی در تاریخ بشریت بوده که دنیای جور، جهل، خرافات و بی عدالتی را دگرگون ساخت و انسانیت را به علو فضایل اخلاقی و اجتماعی رهنمون گردید. پیام آور سترگ بشریت با یاران پاک نهادش مدینه فاضله یی را بنا گذاشتند که فلاطون در پینکی های جمهوریتش آنرا ندیده بود. همه دانشمندان چه مسلمان و غیر مسلمان، معترف اند که این اسلام و تمدن اسلامی بود که غرب را از خواب وحشت بیدار کرد و بر شالودۀ تجربیات علمی و دست آوردها عملی دانشمندان مسلمان بود که اساس تمدن کنونی غرب ریخته شد.

فارابی ها، ابن سیناها، ابن رشد ها، رازی ها و صدها عالم مسلمان دیگر بودند که آثار شان در غرب ترجمه و بخشی از آنها در دانشگاهای اروپا مورد تدریس قرار گرفت و در تداوم تجربیات شان گام های عملی برداشته شد . تمدن اسلامی واقعیتی درخشان در دل تاریخ بشریت است که با وجود مد و جزرهایی که به حکم طبیعت بشری در آن دیده می شود سبب پیشرفت و آسودگی نسلهای بشر در مقاطعی از تاریخ گردید بود که بعد از سپری شدن قرون وسطی و آغاز عصر جدید روی عوامل مختلف رو به اضمحلال گذاشت و نوبت به غرب رسید.

تاریخ تمدن غرب به این واقعیت خود معترف و دال بر این ادعا است.اسلام دین روشن و از هر گونه ابهامی مبرا است. اساسش توحید، نبوت و معاد می باشد که همه انسانها را از یک اصل و ریشه دانسته اساس برتری را نژاد، قوم و منطقه و …. ندانسته بلکه اساس برتری را در رعایت فضایل انسانی و اخلاقی و تقوی الهی می داند. در جهان بینی این دین قویم همه قطب بندی های کاذب طبقاتی فرو می ریزد و بر آزادی و عزت انسان به حیث خلیفه الهی تاکید می گردد. یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیر ” ای مردم ، بی تردید ما همه ( افراد نوع ) شما را از یک مرد و زن ( آدم و حوّا ) آفریدیم ، و یا هر فرد شما را از یک پدر و مادر خلق کردیم ، و شما را قبیله های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید ( پس در میان شما برتری نژادی نیست بلکه ) مسلّما گرامی ترین شما در نزد خدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا و آگاه است.”دین ستیزان همیشه در نوشته های شان مغالطه کرده کوشش می کنند با پراگنده گویی ذهن خواننده را به هر طرف سرگردان کنند و همه چیز را وارونه نشان دهند که گویا العیاذ بالله خدای اسلام بر جبروت خدایی نشسته روز و روزگار آدمی را سیاه کرده است.

بیشک خداوند مصدر خیر و خوبی و عدالت است او هیچ انسانی را غذاب نمی کند مگر اینکه خود شخص با ارتکاب اعمال ناروایش نتیجه اعمال خود را رقم بزند. و این عدالت الهی است که باید جزای ستمکاران داده شود. خداوند هیچگاه انسانهایی را که برای شان پیام هدایت نرسیده عذاب نخواهد کرد.

چقدر ساده لوحانه است که گفته شود بی خدا قلب مصنوعی می سازد و مسلمان انسان می کشد. در حالی که بی خداها نه، بلکه معتقدین به خدا بوده اند که بزرگترین کشفیات را در عرصه های مختلف علوم و فنون انجام داده و این دین بوده که بشریت را از توتم پرستی به علیین اندیشۀ فکرت الهی که بشر به آن مفطور می باشد رسانیده و فضایل اخلاقی و ارزش های اجتماعی و انسانی را معرفی و معنی بخشیده است.

اینکه در اثر گرفتاری ها و حضور و تجاوز وحشیانه استعمار امروز در کشورهای اسلامی مسلمانان دچار سختی ها و عقب مانی شده اند هیچ ربطی این امر به معتقدات اسلامی نداشته و آن بر می گردد بر خواب غفلت یک دوره مسلمانان و دوری شان از آموزه های دینی و تجاوز گسترده استعمار بر سرزمین های آنان.امروز علی الرغم گزافه گویی ها و حرافه بافی های معاندانه علیه دین و فضایل اخلاقی، حرکت ها و جنبش های فکری و اجتماعی در پهنه عالم مژده می دهند که ان شاءالله آینده در قلمرو اسلام است و دور نیست که دوباره دنیا وحشت سود و سرمایه که بشریت را به بردگی جدید کشیده و فطرت انسانی رامیخواهد نابود کند در هم شکسته شود و آفتاب اسلام بر آدم و عالم بتابد. و آن روز دور نیست..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا