گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » کنجارهء قدرت وشتراسدالله خان!
کنجارهء قدرت وشتراسدالله خان!

کنجارهء قدرت وشتراسدالله خان!

یکی ازخوشوقتی های که ما داریم و علی الاصول مردم ما باید داشته باشند این است که برادران مقامات مسؤل علی الخصوص برادران وزرأ در ریشه یابی مشکلات و معضلات حرف و تحلیل شان جوره ندارد ! منتهای مراتب وقتی پای عمل به میان می آید هرچه زور میزنند به جای نه میرسند و کم می آورند ؛ این اسدالله خان که زمانی یکی ازسردسته های مجاهدین بود و درفن شعبده بازی ازمهارت خاصی برخورداراست سرانجام روزی که درعقب میزخطابه ومیکروفون حضوریافت و بحیث داروغه جنگ خطاب به حاضرانی که در جلسه معرفه اش تجمع یافته بودند به زبان شرین پشتو گفت :

 «بعد له دی به سروهو او سنگر به یی نیسو له دی حالته به راؤزو چی موږ په دفاع کی یو ، ورځینی راپورونه چی زه وینم انداخت دشمن  دفاع ! تیر کردن قطار از فلان شهر ها !نور باید په دی باندی فکر وکړو چی ددښمن ځاله ګیو ته ورشو ….ددښمن پټن ځایونو ته ورشو او ابتکار دعمل په خپل لاس کی ونیسو . پښتو کی یو متل دی وایی چی کږې خولې په سوک سمیږی !!!! اما وقتی این داروغه جنگ در عمل قرار میگیرد و به قول خودش دهن های کج با مشت اصلاح باید میکرد خود مشت سنگینی خورد و مصداق داستانی  شد که یک لافوک برای گرفتن حق کسی نزد قصاب محله مراجعه کرد وقتی لافوک چشم اش بر چاقوها و کارهای تیز قصابی افتاد که قصاب یکی با دیگری در دست اش چرخاند لافوک با ترس ولرزه رویش را بسوی کسی که برای داد خواهی وی راهمراهی میکرد گشتاند و گفت :

این قصاب را نه بلکه آن مرد فقیروژنده ای را که درکنارقصابی دست به گدائی میزند برایت پارچه، پارچه میکنم . اما اسدالله خان رهاکردنی نیست واین بار درحالیکه برسم پیروزی شانه هایش را می کشید ودرمحضرده ها تن از زنانی که ازسوی خاله حواجان علم نورستانی دعوت شده بودند برای آمائیش احساس مردانه اش به صحنه آمد وگفت :

هرچند مطمئن هستم که سیاسیون ما درایت ازین را دارند که به بحران نروند و انشأالله که نه میرود به هیچ خشونت به هیچ نوع اش که زندگی مردم افغانستان را مختل بسازد اجازه نه میدهم !! شاعر چه خوب گفته است :

 شتر درخواب بیند کنجاره  

گهی لف لف خورد گه دانه دانه ! 

ضمن  اظهار خوشوقتی و امتنان از اظهارات و اقدامات فوق دانیستیم که مراد فی قلبه اسدالله خان چه بوده است ؟   وقتی کاهنان معبد ارگ به مراقبه رفتند خواب کنجاره ای اسدالله خان را تعبیر کردند و گفتند که دیدن لانه در خواب  همانا خرگاه  شریک معامله است که باید با بی مروتی تارومارگردد بخصوص وقتی حریف درجامه کاندید انتخاباتی ظهور کند ؛ دیگر هرچه باد آباد !  

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا