گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » کشف مافی الضمیرحامدکرزی!
کشف مافی الضمیرحامدکرزی!

کشف مافی الضمیرحامدکرزی!

چنانچه همه خواننده گان عزیز می دانند که ما از همان آغاز کار روشنگری که بعضی از برادران یک فرمائیشی ، خطبه ای و کلامی می فرمایند ولی نه تنها به آن استمرار نه می بخشند بلکه ازاول بیانات وفرمائیشات شان با کلیمات گنگ ونامأنوس” نه سیخ بسوزد ونه کباب ” سخن می گویند چندان میانه خوبی نداریم  از همین بابت و در همین راستا ما که هرچندخیلی با خط وربط حضرت ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران زمین آشنا نیستم ونه می‌شناسیم اش،اما شیرمادرحلالش که درعالم غیب وچندین صد سال قبل متنی، وجیزه گونه ای با طرز شعری و ..فرموده بود که

«زنان را بود بس همین یک هنر                            نشینند و زاینــد شیران نر»

ما که عوامیم و تاهنوز به انعام مبدل نگشته ایم مصداق آن شعر ناب را در وجود مبارک والاحضرت حامد خان معروف به کرزی با بسیار ساده گی در می یابیم  . هرچند وقتی حضرت حامد خان معروف به کرزی فرصت می یابند خود به نفس نفیس اش  ماهیت آن شعر را در زندگی روزمره نیز برزبان می آورند . جالب است که این سخنان و اکثر فرمائیشات مؤجز حضرت حامد خان کرزی  دامت برکاته را سادو هاوقصه خوانان نامدار شهر غلغله و شوربازارکابل  سینه به سینه و از نسل به نسلی به حیث امانت تاریخی و میراث فرهنگی در زمره جوک های ناب و دست نخورده  منتقل می سازند . آخرین فرمائیشی که از زبان مبارک خطأ خورد و سبب گردید تا عوام نیز آنچه را که در قلب اش خطور می کند با آسانی تعبیر و تفسیر کنند صحبت با شبکه تلویزیونی صدای امریکا بوده که در باره امضای سند برادران اش یعنی تحریک اسلامی طالبان و امریکا برزبان آورد و گفت :

ما از امضای این سند بسیار خوشحال استیم. ما صلح میخواهیم و من میخواهم هرچه زودتر این سند امضا شود. اما هر دو طرف “طالبان و دولت افغانستان” باید دقت کنند که دیگران تحت عنوان صلح اهداف دیگری نداشته باشند و صلح را یگانه راه رهایی از تمام بد بختی ها، مداخلات خارجی و استثمار است . و نشستن ما برادران طالب است ……مابخاطری اقدام به میانجگری نمودیم که دراین جا بسیار شعار های خطرناک داده شده بود و این یک خبر بسیارخطرناک میباشد ….من پنج ماه قبل از انتخابات به دکتر صاحب اشرف غنی گفتم که تو به انتخابات به این دلائیل نرو ..که در کشور بدبختی افزوده میشود و در مملکت بحران اضافه میشود مردم به انتخابات بیرون نه میشوند و انتخابات ممکن مشروعیت پیدا نکنند وغیره ….من از امضای سند میان طالبان و امریکا خوش هستم و خوش هستم که برادران ما تحریک اسلامی طالبان و امریکا به امضا برسد و خوش هستم و می خواهم که هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی آغازگردد اما در عین حال طالبان و این طرف ما باید بسیار دقت کنیم که در زیر عنوان صلح اهداف بیگانه ها نباشد ، ما که صلح می خواهیم و آنها شاید اهداف دیگری داشته باشند و توجه و دقت به آن وظیفه ملی ماست که صلح با یک حکومت قوی و باثبات برابر باشد یعنی صلح برای ما یک حکومت قوی و پایدار را به ارمغان آورد . آرزوی ما خو این است در ده شب پس از امضای سند آغازشود ما خو این را میخواهیم که بروز شنبه متصل با امضای سند همان روز مذاکرات میان افغانان انجام یابد . ما این مذاکرات را در مسکو انجام داده بودیم همانجاهم این آرزو را داشتیم که این مذاکرات سریع انجام شوند به هر اندازه زود که صورت گیرند به همان اندازه خوشحال هستیم ..دیدید و شنیدید خواننده گان عزیز ! ما نه گفته بودیم که هنوز هم از من وسلوای ارگ شریف سیر نکرده و خواب بازگشت به قدرت را می بیند ؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا