گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » چنــین کنـــند بــزرگان قــــوم !
چنــین کنـــند بــزرگان قــــوم !

چنــین کنـــند بــزرگان قــــوم !

الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم ،عده ای از خواننده گان عزیزی که از ما می پرسیدند که آخیر چه زمانی و درکدامین شرائطی این وجیزه نابی که به یکی از یاران پیامبر بزرگوار اسلام محمد مصطفی (ص) حضرت علی (رض)  پینه زده میشود چه زمانی مصداق عینی می یابند و یاهم به به گذشته تعلق دارد ؟ میگوئیم که نه خیر!  اکنون می بینیم همین جملات ناب در عملکرد زمامداران و حاکمان این عصر نیز به مشاهده می رسند .

آخیرأ در یکی از روزنامه های  محلی بریتانیا خبربا تیتر بسیار کوتاهی نوشته شده بود که بوریس جانسون صدراعظم انگلستان که از ترک تباران انگلیس بوده است در یک خوراکه فروشی بزرگی بنام میلاد که صاحب آن از توابع  ایران و اکنون در انگلستان فعالیت دارد بدون آنکه صاحب مغازه از هویت اش آگاهی حاصل کند تقاضای

جنس مورد نظرش می کند اما وقتی یکتن از همکاران فروشگاه مواد غذایی میلاد متوجه چهره اش می شود بصورت عادی از ایشان می پرسند که شما جانسون صدراعظم نیستید و آقای جانسون نیز با علامت بلی سر ش را تکان میدهند و از مغازه بیرون می گردد و بسوی بایسکلش که در چند قدمی مغازه متوقف ساخته بود حرکت می کند و تنی چند با وی نیز عقب اش بیرون رفته بودند عکس می گیرند .

گفتیم وقتی مردی در کشوری چون انگلیس که از بلاد کفر نامیده میشود با این ساده گی و پیرایه گی زندگی میکند اما در کشور های اسلامی مانند افغانستان که ازسوی حاکمان به ظاهر مسلمان رهبری میشوند وحتی در بسیاری موارد شعارعدالت عمری سر داده میشود وبا چنین ذلتی افتاده اند باید مصداق وجیزه ای الملک یبقی مع الکفرولایبقی مع الظلم دانست که کشوربا کفر بقأ دارد مگر باظلم ودروغ و رِیأ نه! 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا