گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » مارشال هـــای مستعــــجل !
مارشال هـــای مستعــــجل !

مارشال هـــای مستعــــجل !

هورا ، هورا ، نعره ای تکبیر ، ! چی ، چی میفر مائی رجب آغا ؟  شعارهای که از آن بوی خون می آید یکجا با نعره های تکبیر خلط و مغالطه می کنی ! اولأ حضرتعالی خیلی بیجا می نمائی که مرا که شاه دولا خان باشم مغالطه گر می خوانی در ثانی چشم ما روشن که یک پهلوان معروف وشناخته شده گلیم جمعی!!  درچهل سال فاجعه  افغانستان یکباره به رتبه مارشالی رسید .

درثالث اگر همین مارشال فوق الذکر را به میزان امروز طول وترازو کنی  یک تنه از بسیاری پهلوانان نامورحاضر درمعرکه وناظر برچهل سال فاجعه سنگینی میکند . من که شاه دولاخان باشم در اینگونه معرکه ها حضور مستقیم نداریم خوب ولی وقتی آدم چراغ دردست گرفته باشد به قول معروف  در خشت خام هم یک چیزهای می بینند که شاید بسیاری از اذناب داخل در معرکه نتوانند آنرا مشاهده کنند .

به اقرب احتمال خواننده گان عزیز با خواندن مقدمه فوق ملتفت شده باشند که چه خبر است و ما چه می خواهیم ثابت کنیم ؟ این نخستین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود که یک پهلوان ناقص العقل از طائفه ای چوپانان و گله داران از سوی  حاکمان برسرنوشت مردم زجر دیده افغانستان تغییر موضع دهند  و از سوی بزرگان خورد وبزرگ معرکه مورد تفقد و شفقت های آنچنانی قرار میگیرد .جالب ترین بخش این مراسم وقتی مورد نزاع واقع شد  که این مارشال پهلوان از کارنامه های خود و نقش قربانیان چهل سال فاجعه یاد کرد و گفت :

قوما ما مارشال افغانستان هستیم ما به تمام ملت افغانستان ارتباط داریم که از چهل سال به این طرف خون می ریزند و جنگ است با یک کشور جنگ زده ارتباط داریم ، این مارشالی فرد فرد افغانستان مبارک باشد ، پهلوان مارشا ل دوستم ضمن یادی ازکشته شده گان وقتی  گفت که ما قوماندانهای زیادی درجه اول ما در ولایت فاریاب شهید محمد رسول پهلوان از طرف استخبارات های بیرونی که یکی از برادران اش استخدام شد معامله کرداین را به شهادت رساند معاون شورای عالی نظامی معاون من بود در این دنیا وآن دنیا از او راضی هستیم ، شهید رؤف فوری ، شهید نبی شیرزاد بعد ازیازده سپتمبر که جبهات فاریاب را بر عهده داشت فاریاب را فتح کرد در قلعه جنگی به شهادت رسید …….هنوز مارشال مستعجل گلم جمعی سخنان کنایه آمیز اش را تمام نکرده بود که جنرال عبدالمالک  برادر نسبتی یکی از همان فرماندهانی که از قول پهلوان دوستم به کمک  همین برادرش  یعنی  جنرال عبدالمالک  ترور شده است  در یک ویدیوی ظاهر شد واینگونه اظهار داشت :

هموطنان عزیز ! شما در طول چهل سال حوادث افغانستان روز های دشواری را سپری کردید یک جنایتکاری بنام دوستم با استفاده از قدرت ببرک کارمل ، حفیظ الله امین ، تره کی ، شهید داکتر نجیب ، شهید برهان الدین ربانی ، مرحوم مجددی و جناب کرزی صاحب و جناب داکتر صاحب اشرف غنی هیچ جنایتی نماند که بالای ملت افغانستان نکرده باشد ، امروز یکتعدادی از شهدأ را یاد کردند که در آن جمله که یکی از شهدای عزیز کشور برادر من شهید محمد رسول پهلوان است ؛ جناب دوستم به برادر کشی ، به خانم کشی که مادر باتور را شهید ساخت که چهار فرزند ش شاهد اند و کل ملت جوزجان شاهد است در کشتن آشور پهلوان در کشتن غفار پهلوان در کشتن خدای قل خان در کشتن جمعه پهلوان در کشتن اسلم آمر در کشتن داکتر صاحب محمد امین شهید و در کشتن صد ها فرزند این سرزمین و از وطن که نامشان در اینجا نه میگنجند که من از تک تک آنها یاد آوری بکنم در زمان اقتدار ازینها در زمان حکومت ازاین ها کل شان ترور شدند ، حقانی شهید ، رؤف فوری شهید ،شرف بیگ شهید کل اینها را که امروز فرزندان وکودکان شانرا فریب به این میدهند که والله پدرهای شما چنین کشته شد و چنان !  ان فرزندانی که آن زمان در شکم مادرش بود از حقیقت قضیه خبر ندارد و فکر میکند که اینها را فریب خواهند داد اما ملت فریب نه میخورد و جامعه جهانی میداند که عامل بدبختی درافغانستان چهل سال کیست؟

رجب خان! شنیدی یا نه شنیدی ؟ که مالک پهلوان در بیان فضائل و کرامات پهلوان دوستم چه فرمود ؟این جنگ سالاران کشور که هنوز تک وتوکی دراین سو و آنسوی عالم وجود دارند جمیعأ سروته یک کرباس اند، حالأ تو جنگ سالار بیسواد بنام مالک پهلوان می فرمائی که چی ؟ یعنی اینکه چرا پهلوان دوستم که از تمامی عمرپربرکت اش چهل ودو سال آن در میدان ها جنگ با دشمن سپری شده همین طور مفت ومسلم می آید و با فرمان ملوکانه حاکم ارگ مفتخر به رتبه مارشالی می شود !! برو پسر برو ! عقل صاحب مرده ات مگر به مرخصی استعلاجی رفته ؟ دستم نه می رسد آلوترش است .!!جنگ و نزاع تان بر سر تقسیم غنیمت ها ست !

خودت با همین وجود فسقلی با جمع برادر نسبتی ات  رسول پهلوان  یک جا و در رکاب حکومت های گذشته گان که تو ازآن بنام های شهید و….یاد فرموده ای افتخار میکردی . چنانچه همین حال دیدید ومشاهده فرمودید که چگونه برای حضور در یک وزارت مغاره ای بنام خارجه و انتصاب کمیک  ومستعجل غفار پهلوان بحیث معاون  رئیس حکومت ، عبدالمالک پهلوان بکس تملق استاد برهان الدین ربانی را حمل می فرمودند . به هرصورت ازاین نوع واکنش های معنا دار ومسأله دار بسیار داریم . آنچه که حائز اهمیت فروان است مسائل حاد مملکت بویژه حقوق وآزادی های زن و مسأله آزادی بیان است که جناب پهلوان دوستم اعطای رتبه مارشالی را مرهون خدمات و مجاهدت هایش در آن حوزه می پندارد . ایشان در همین مراسم فرمودند :

خانم ها و دختر خانم ها ! پیام مه برای شما این است که سیاست ما روشن است سیاست ما را از سی سی ویک سال بخوبی می شناسید ما دفاع از حق وحقوق خانمها کسی بودم در افغانستان که اولین بار همین شوری را جور کردیم ، شورای علمأ را جور کردیم  شورای خانمها را ، ما از دفا ع از حقوق شما حزب ما خود ما در سطح افغانستا ایستاد هستیم شما هم بسیج شوید و شما خود تان هم یک حرکت پراگنده، پراگنده برخورد سیاست نکنید …

مثل عاصمه شاداب واری نکنید که اول سرخ جنبشی شوید در آنجا که رفتید وچند تا وزیر را دیدید و درزندگی وزیر را دیده گی نیست کدفعه تحت تأثیر بروید …..بخش تراژدیک ودرعین حال کمیک سخنرانی پهلوان دوستم آنگاه بود که وی درژست یک فرمانده عمومی نیروهای ائتلاف ظهور میکند و به تصؤر وی آنچه را که می فرماید مردم خواهند پذیرفت وی می گوئید .

یک قطعه یک کشور های بزرگ جهان را قوماندانی کنی القاعده یکصد هزار نفری را به جزای اعمال شان برسانی به پنجه قانون بسپاری ، گوانتا نامو و اینها را از هوا گرفته نرفت از پیش ما گرفته رفت خوب بگوئید ژورنالیست صاحب !دیگه ایش را می مانیم  ،آزادی بیان ات از برکت دوستم شد !ما با این آنتن را بالانه میکردیم پدر کس تان شینواری صاحب میگرفت بخدا اعدام میکرد ! نام خانم را گرفته نه میتوانیستی !این کار ها فرهنگی اش را بگوئیم ، نظامی اش را بگوئیم ،این صدها کاریست که سریال ها میشود گفته برویم ..خلاصه اینکه یکی از مصائب و عوارض طبیعی سیستم دموکراتیک مافیائی حاکم بر سرنوشت کشور ما نیزهمین است که هرکه زیاد جنایت میکنند و آزار میرسانند به همان پیمانه مورد تفقد واقع میگردد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا