گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » داکتر نجیب، سه صد نفر را در هرات تیر باران کرد…….
داکتر نجیب، سه صد نفر را در هرات تیر باران کرد…….

داکتر نجیب، سه صد نفر را در هرات تیر باران کرد…….

” شب در فرودگاه ماندیم. رفیع، نجیب، سربلند، گلابزوی و دیگران به هرات رفتند. نجیب بخوبی میدانست که داده های دقیق در دست دارم که دشمن ها با دور انداختن سلاحهای خود، به مساجد شهر پناه برده و درآنجا سرگرم نیایش اند. بنابرارزیابی های نخستین، شمار آنها به ۶۰۰ ـ ۸۰۰ نفر میرسید. رئیس خاد قرار بود آنها را بازداشت کند…نجیب با خاد خود دست به پاکسازی درمیان اسیران جنگی زد.جنرال پتروخالکو با پریشانی و دلهره آمده و گفت :ـ ببخشید! در هرات نجیب با “خادِ” خود دارند آدم می کشند.ـ کی را؟ اسیران را؟ـ

آری بدون دادگاه و بازپرسی!از خشونت بیش ازحد نجیب پزشک آگاهی داشتم، مگر با آنهم تصور نمی کردم پس از پخش پیامهایی که به حریف فرستاده بودیم و درآن تضمین نمودیم که هرگاه تسلیم شوند کسی آنها را نخواهد کشت، او دستور تیرباران صادر کند. این دیگر وحشیانه و ددمنشانه بود.تلاش ورزیدم جلو تیربارانها را بگیرم، مگر نجیب پاسخ داد که او بدستور مستقیم ببرک کارمل این کار را میکند…در زندگی آدمهای بی رحم و نابکار را دیده بودم، مگر نه به این پیمانه …ازسرهنگ خلیل پرسیدم:نجیب چند نفر را درهرات تیرباران کرد؟ـ بیش از سیصد نفر را …….

خلیل افزود :

                     این شغال گنده (نجیب) به خاطر هرات، روزی سزای خود را خواهد دید.*

*“درپشت پرده های جنگ افغانستان ” نوشته الکساندرماریوف. برگردان به فارسی، عزیزآرانفر. ماریوف در سالهای ( ۱۹۸۰ ـ ۱۹۸۱ ) مشاور ارشد نظامی در افغانستان بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا