گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » درراستای مبارزه علیه خشونت ! خشونــت پروریها وعواقـــــب آن !
درراستای مبارزه علیه خشونت !   خشونــت پروریها وعواقـــــب آن !

درراستای مبارزه علیه خشونت ! خشونــت پروریها وعواقـــــب آن !

این خشونت ها، خشونت پروری ها و خشونت گستری ها، که با انتحار، انفجار، حملات کور انسانکشی رونق داده شده است؛ از سر حامیان و پرورش دهنده گان نیز دست  بر نمی دارد.واقعیت دارد که ایالات متحدۀ امریکا با اتخاذ تصامیم قصرسفید- دونالد ترومپ و مهندسی خیانت به افغانستان، آقای زلمی خلیلزاد گروه طالبان رام کرده  و گردن فرو آورده را، آب و دانه میدهد.
گمانی نیست که پاکستان این احساس را دارد که از میدان نبرد در افغانستان با استخدام طالبان و دهشت انگیزی، پیروز بدر شده است. میدانیم که عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران بیکار ننشسته و در بذر تخم کینه ورزی باهم رقیب افغانستان سوز اند.گواه بوده ایم که حکومت های خائن حامد کرزی واشرف غنی (“وحدت ملی” و نا ملی اش) با تأثیر پذیری از علایق بسی زیانبار و جاهلانه برای مردم افغانستان، در بستر جنگ قدرت داخلی، تروریست های رنگارنگ را تقویه کرده و به هر سوی فرستادند. گواه بوده ایم که مشتی جنگ دیده و به دور دسترخوان خود فروشی لمیده، به رغم اطلاع از این خیانت ها، لب فروبستند. همچنان بخشی از جامعۀ سیاسی اندیش و دارندۀ ادعا های بلند بالا، در برابر پدیدۀ تروریسم و انسانکشی ها آن، خاموشی را انتخاب کرده به نیاز اعتراض و محکومیت آن لبیک نگفتند.اما با توجه به ماهیت و ابعاد نیازهای تروریسم، هیچ جای گمانه زنی و ندانم کاری در میان نیست که تروریست ها در افغانستان و منطقه، دارندۀ چنان روابط تنگاتنگ و اهدافی اند که مانند راکت های کور عمل خواهند کرد.

افغانستان مناسب ترین مکان پرورش تروریست ها شده است. از این مکان امن، همانند دورۀ طالبانی، منطقه و دور دست ها را نشانه خواهند گرفت و به پیروی از اهداف رهبردی اربابان، منطقه را در تشنج  و افغانستان مظلوم را در آتش بیداد خواهند سوخت.هموطنان خطر تروریسم را جدی بگیریم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا