گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » باشنیدن مکالمه تلفنی دونالدتروپ تقلب مشروع و دموکراتیک شد !
باشنیدن مکالمه تلفنی دونالدتروپ تقلب مشروع و دموکراتیک شد !

باشنیدن مکالمه تلفنی دونالدتروپ تقلب مشروع و دموکراتیک شد !

وقتی مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا  با مسئول انتخاباتی ایالت جورجیا منتشر شد که در آن رئیس جمهوری آمریکا از طرف مقابل می‌خواهد که برایش آنقدری رای «پیدا کند» که با آن بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد. به نشررسید ناگهان  یاد گوسفند چرانی های  انتخاباتی  در افغانستان افتادیم  که در انتخابات افغانستان یا همان بازیی معروفی که موسوم به گوسفند چرانی شده است. وقتی اسمای مبارک یوسف نورستانی بالخصوص  ضیأ الحق امرخیل  روی هرانگیزه ای شنیده شود لزومأ تقلبات انتخاباتی که با یادی ازگوسفند همراه بود در ذهن هر شهروند خطور میکند

البته با افشای مکالمه تلفنی دونالد ترومپ تقلب که سوژه تمامی مکالمات تلفنی در دوره انتخاباتی گشته است پدیده تقلب را دیگر مشروع و دموکراتیک باید نامید .  در این فایل صوتی، آقای ترامپ به «برد رفنسپرگر» وزیر داخله ایالت جورجیا، می‌گوید: «من فقط می‌خواهم که ۱۱ هزار و هفتصد و هشتاد رای پیدا کنید» البته برخلاف موظفین  ریاست های کمیسیون انتخابات در افغانستان که تن به گوسفند بازی میدادند قای رفنسپرگر در پاسخ می‌گوید که نتایج انتخابات در ایالت او صحیح است.

در رقابت بین جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، آقای بایدن پیروز انتخابات در ایالت جورجیا و چند ایالت کلیدی دیگر شد. در نهایت با پیروزی در این ایالت‌ها بود که آقای بایدن ۳۰۶ رای در کالج الکتورال به دست آورد و آقای ترامپ در نهایت با ۲۳۲ رای انتخابات را باخت.

منبع : واشنگتن پوست 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا