گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » نمائیش ریاکارانه هفته مســـجد یاکمیدیی مشروعیت مرتاضان ارگ!
نمائیش ریاکارانه هفته مســـجد  یاکمیدیی مشروعیت مرتاضان ارگ!

نمائیش ریاکارانه هفته مســـجد یاکمیدیی مشروعیت مرتاضان ارگ!

وقتی آدمها اعم از امرأ و مأمورین ؛ پیاده یا سوار از خیابان تاریک و بیابان لایتنهی عبورکند و ناگهان داخل یک چاله ویا چوله شود توصل به شیوه های فریب و گاهی سیاست های شبه ماکیاولیستی از امور روزمره می باشد که عرض ما هم  به بهانه برپائی هفته مسجد در خانقاه ارگ  کابل در حول وحوش همین مطلب می چرخد .البته دورازجان تان اگر برادران عزیزی که آسب شان در گِل بند مانده قبلأ یک استمزاجی ولو بطورمختصری با پیشینیان وزارت حج واوقاف میداشتند متوصل به چنین پرت وپلاهای نه میگردیدند . اصلأچراراهی دوربرویم شماهمین سرکس خانقاه ارگ را که بنام هفته مسجد وبا هزینه های گزافی ازپول شخصی شرکت خطیب العالمی که با عیال مرشد اعظم بی بی گل دامت فیوضاته ! تعلق نسبتی داردو آخیرأ با استفاده  ازاستراتیژیی سترواخفای خانقاه ارگ در لباس یک شرکت ملی وغیره میدان  رقابت های مصنوعی را یکی پی دیگری فتح میکنند برپاشده بود وبه یقین آنرا باید کمیدیی مشروعیت مرتاضان ارگ خواند یک مروری بفرمائید و آنرا در پرتو ارشادات قرآنی که  بنگرید آن وقت خواهید دانیست که سرنوشت افغانستان  در دست  چه طائیفه ای از فریب کاران و دغل بازان افتاده است ؟

البته باید گفت که این درست است ازصدراسلام یا به قول قاسم آغا حلیمی از دوران صحابه و تابعین تا به امروز بیش از شصت محراب مسجد نداشتیم اما محض جهت اطلاع قاسم آغا باید گفت که در آن دوره پیشرفت و زندگی انسان در همه ابعاد ساده و مملو ازایثار و محبت بود احساس عرفانی بزرگترین و قوی ترین عامل حرکت وزائندگی وارزش آفرینی بود که آرام،آرام روبه ضعف رفت وزندگی مفهوم کسب پول وثروت پیداکرد.
همه ارزشهای معنوی و حقیقت پرستی و ارزش گرائی انسان و آن گداختگی وجودی اش فراموش شد وآدم ها حتی مدعیان دین ومذهب یا خریدار یا مشتری و یا دلال درآمدند جالب است که در قرن حاضر و آنانیکه شجره النسب خویش را با ناف اصحاب و تابعیین گره میزنند دیالوگی را که پروردگار بزرگ به عنوان نقشه راه عموم بشردر همه عصر ها و تمامی نسل ها  با انگیزه اعمار وساختن مسجد که سپس بنام مسجد ضرار یاد شد و توسط گروهی ازمنافقین در مدینه منوره آباد گردیده بود و گفته میشود که جهت افشای عمل ریاکارانه منافقین آن زما ن به دستور حضرت رسول اکرم ویران گشت وبدین سان رمزجاویدانگی یک حقیقت با انهدام نهادی که بنیانگذار آن حضرت محمد رسول خدا در زمین بود نهادینه شداما مسجد چیست ودارای چه ویژه گی های در جوامع اسلامی میباشد ؟ درقرآن کلام خدا ، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته‌است و برای انجام دومین اصل ایمان یعنی نماز با توجه به نیاز های هرجامعه اعمار میگردد البته باید برای شناخت حقیقی مسجد یا سجده گاه ناگزیریم نماز را به عنوان یک فریضه عبادی که زندگی جمعی انسان را در جامعه وتاریخ انعکاس میدهد بشناسیم که بدون شناخت نماز تعریفی از مسجد را نخواهیم داشت .
فـلـسـفـه, فایده و آثار, شرایط و آداب و اوصاف نماز در آیات و روایـات بـسـیارى آمده که پرداختن به همه آن ها در این جا ممکن نـیـسـت, لـکـن بـه طور مختصر قطره اى از دریاى معارف اسلامى را درباره نماز بازگو مى کنیم. اساسى ترین درسى که در نماز مى اندیشیم توحید در هستى است و طرد همه (شرکها) و (تفرقه ها) و نفى همه قدرتهاى دروغین ، غیر ازخدا. بر اساس قرآن، نماز انسان را از فحشاء و منکر بازمی‌‌دارد؛وهرگاه نماز افراد و یا هم یک واحد ی از جامعه بشری علی الرغم ادای نماز در مساجد افراد و جامعه را از فحشأ و منکرات بدورنه سازد بدون شک آن نماز نمادی از ریأ کاری و فریب است و آن مسجد نیز مسجد ضرار !

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا