گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » نیازی معاون گروه انشعابی طالبان توسط افراد ناشناس مجروح شد
نیازی معاون گروه انشعابی طالبان توسط افراد ناشناس مجروح شد

نیازی معاون گروه انشعابی طالبان توسط افراد ناشناس مجروح شد

رسانه های خبری واقع در شهر هرات از قول وحید قتالی والی هرات خبرداده اند که ملا عبدالمنان  نیازی معاون دسته ای انشعابی طالبان زخمی و درشفاخانه امنیت ملی هرات تحت مدوا قراردارد.  ملاعبدالمنان نیازی یکی ازرهبران شاخه انشعابی طالبان برهبریی ملا محمد رسول  که با داشتن اندیشه های خشونت زایش شهره خاص وعام بود به گفته سید وحید قتالی والی هرات  در اثر کمین افراد ناشناس درولسوالی گذره هرات در یک حمله مسلحانه زخمی شده و۳تن ازهمراهانش کشته شده‌اند.

سید وحید قتالی از چگونگی وقوع این حمله جزئیات بیشتری ارائه نکرد.برخی منابع از ملا نیازی به عنوان فرد نزدیک و حتی همکار دولت یاد کرده‌اند اما به صورت رسمی و آشکارا نه خود او تا اکنون این ادعا را تایید کرده و نه دولت.ملا عبدالمنان نیازی در چند سال اخیر و پس از انشعاب، با طالبانِ شاخه ملا هبت الله درگیر بوده است.

از اوکه به عنون معاون گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول یاد می‌شود و بیشتر در غرب افغانستان حضور داشته است.روؤس تازه ترین ودرعین حال ناب ترین فرمائیشات گهربار آنحضرت در خطاب به امت گم گشته و عموم بشریت که در یک خطبه ای حکیمانه با ادبیات بلند فلسفی ایراد فرمود چنین بوده است :من انشأالله به شما اطمینان میدهم اگر هدف تان مقدس بوده باشد من به خدا سوگند یاد میکنم آنچه در دل شما خطورکند تمام آنرا به شما میدهند . لهذا نماز بخوانید ، ریش را مطابق سنت بگذارید، از فحشأ و منکرات جلوگیری کنید ، از چرس وسگرت دست بکشید این برای من نکنید فقط برای خود انجام دهید اگر برای شما تاهنوز کسی این سخن را نه گفته است من همین اکنون به شما میگوئیم …..باز هم بر الله سوگند یاد میکنم که خدا از شما پرسان خواهد کرد که وقتی ترا از مادر و پدر بوجود آوردم به شما چشم وبینی وگوش دادم فرزندان را برایت دادم و ترا نه کشتم ، شام ترا می خوابانم و صبح هم برمیخیزانم ، باران برسرت نازل میکنم و نان هم میخوری و هضم اش میکنی این تمامی نعمت ها را به شما داده ام ، آیا این را  عبث آفریده ام ؟ ……برخی منابع گفته‌اند که برای مداوا به شهر هرات منتقل شده و حالا تحت درمان است. برخی گزارش‌ها از حکایت از آن دارد که وضعیتش وخیم است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا