گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » یکباردیگر B52 درافغانستان ؟!
یکباردیگر B52 درافغانستان ؟!

یکباردیگر B52 درافغانستان ؟!

هیچکسی نه فهمیدند که چرا خُلق مبارک حضرت اشرف غنی نگهبان خانقاه ارگ شریف کابل امروز تا حدودی تنگ است ؟ وقتی علت خُلق تنگی را پرسیدند هرچند حضرت آقا نه میخواست طعم شیرینی ای چند لحظه صحبت با پهلوان دوستم را که ساعاتی قبل در صحن خانقاه ارگ انجام داده بود مکدر سازد با آنهم سخنان دو روزقبل اش را که در محضر ده ها تن از وکلای شورا های ولایتی افغانستان به یاد می آورد که گفته بود .

حال برایشان معلوم شده باشد که قلب ما را نه میتوانند به لرزه درآورند گریز خو شما میکنید مثلی که قبلأ کرده بودید !!! با با پای مه هم اینقدر سُست نیست بیگ صاحب ! خنده قهقهه ! بسیارمردم کوشش کردند که مرا بلخشانند ، ازلخشیدن نیستیم انشأالله بازهم خنده قهقههه !!

وقتی برای نخستین بار روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش اعزام بمب افگنهای B52 به افغانستان را غرض جلوگیری از پیشروی طالبان بسوی شهرها به نشر رساند ونوشت که Joe Biden رئیس جمهور امریکا دستوراعزام طیاره های B52 به افغانستان را صادرکرده است این را درمغائرت با لاف زنی هایش دانیست که گویا وی دوسال قبل از رئیس جمهورامریکا خواسته بود که فورأ نیروهایش را ازافغانستان بیرون کشد .!!

هرچند وی در تاریخ مأموریت اش بحیث نگهبان صادق و از شهروندان مخلص افغان تبار امریکائی ازین قبیل لاف زنی ها وگزاف گوئی ها ی  زیادی به ثبت رسانده است .ممکن است  خواننده گان عزیز بویژه آنانیکه از دعا گفتن برای تقاضای هزار سال عمر بابا ارتزاق می فرمایند ما را به نوعی ماجرا جوئی و سرتنبه گی متهم کنند و یاهم پینه خصومت با این” رابر” وآن دزد سرگردنه  وغرض ومرضی  بر ما ببندند ، واقیعت این است که مابه عنوان گروهی از روشنگران و منتقدان وضعیت کنونی  نسبت به هر عنصر دیگری بر جناب اشرف غنی حساب باز کرده بودیم زیرا وی را اقلأ مردی میدانیستیم که بخش زیادی از عمرش را در جوامع غربی که معمولأ و اصولأ جوامع قانون مداری میباشند سپری نموده است لهذا باور داشتیم که حد اقل به مشکلات و نیازمندی های اولیه وروزانه مردم از قبیل نان ، آرد ، گندم ،برق و شکر و امثال آن  رسیدگی خواهند نمود ، با دریغ وتأسف که در این حوزه اقتصادی و سیاسی نیز که ایشان بر داشتن تجارب عملی در کشور های جهان سوم مانند مالیزیا ، سنگاپور ، کوریای جنوبی وغیره که سالهای سال در زیر یوغ استعمار قرار داشتند چندان کارنامه های نه تنها مثبتی را بر جای نه گذاشتند بلکه حوزه اقتصادی  کشور ها و جوامع جهان سوم را نیز همچون تخته  مشق کارتونی تصؤر نمود و با ارائیه طرح های ذهنی و کاریکاتوری افغانستان را وارد قرن جدید نمود که این مسأله بصورت مستقیم مشروعیت اش را نه تنها به حیث یک رئیس منتخب و سرقوماندان اعلی بلکه به حیث یک شهروند عادیی کشور نیز زیر سوال قرار داد .اکنون  دیده شود که با برگشت طیاره های B52 به افغانستان و سرکوب بی رحمانه مخالفان مسلح سرنوشت گفتگوهای بین الافغانی دوحه به کجا می انجامد ؟هرچند درجغرافیای  افغانستان احتمال ؤقوع هرعمل ضد انسانی  و درمغائرت با ارزشهای ملی این کشوردورازامکان نیست مگر با توجه به شرائط واوضاع کنونی افغانستان این وضعیت راباید طوفان قبل ازارامش خواند وبه بسیارزودی تمامی نیروهای جنگی را برای ایجاد یک میکانیزم قابل قبول به موافقت رسانند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا