گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » هسته های مقاؤمـت اعتدالـی ملــی و شعــــار هــــای افــــراطی !
هسته های مقاؤمـت اعتدالـی ملــی     و شعــــار هــــای افــــراطی !

هسته های مقاؤمـت اعتدالـی ملــی و شعــــار هــــای افــــراطی !

کسانی که از آدرس مقاومت شعارهای ضد دینی سر می دهند و از این طریق زهر کینه و عقده تاریخی شکست برنامه های سیاسی و فکری خود را بیرون می ریزند، به هوش باشند که در افغانستان منهای تفکر اعتدالی اسلامی، هیچ برنامه و حرکت سیاسی یی نمی تواند مجال موفقیت داشته باشد. داکتر محی الدین مهدی و جمعی دیگر اشعار داشته اند که گویا مقاومت برای اعاده ی دیمو کراسی، آزادی، حقوق شهروندی و آزادی های مدنی است نه نهادینه ساختن ارزشهای اسلامی و جهاد…اگر از پایگاه باورهای اعتدالی اسلامی در برابر افراطیت مذهبی و گرایشهای قومی، مقاومت و مبارزه صورت نگیرد به هیچ وجه نمی توان با تفکر غیر دینی و مخالف با ارزشهای اسلامی در افعانستان کاری را به پیش برد. اسلام دین مردم ماست. تجربه نشان داده که در این کشور، نه تفکر چپی کمونیستی که حدود یکنیم ملیون انسان را قربانی گرفت و چند ملیون را اواره کرد و ویرانی های بی حد و حصری از خود به جای گذاشت، توانست مردم افغانستان را به بهشت موعود خیالی کمونیزم برساند و نه دیموکراسی و ارزش های غربی، درد این وطن را مدوا کرد. ما همه شاهد هستیم که با شعارهای تند و ضد ارزشهای دینی بود که مارکسیستها شکست خوردند و از این فرصت امپریالیزم غرب استفاده بهینه برد و مارکسیسم را با تفکر ضد سرمایه داری اش به موزیم تاریخ سپرد. که علم برداران دو آتشه آن از این کشور به بهشت بورژوازی غرب پناه بردند. و امروز ارزشهای غربی را در برابر اسلام تمدیح میکنند.

از این واقعیت هیچکس منکر شده نمی تواند که غرب و آمریکا با استفاده از وضعیت نا هنجار دو دهه جنگ در افعانستان با کلید واژه های استعماری حقوق بشر، دیمو کراسی و جامعه مدنی و …، وارد این سر زمین گردیدند که بعد از مصرف دو تریلیون دلار کشور را تسلیم افراطیت مذهبی( طالبان) کردند. اگر تفکر اعتدالی اسلامی را در هر دوره یی فراموش نمی کردیم و ناشیانه علیه اسلام شعار نمی دادیم، امروز مردم افغانستان به این مصیبت گرفتار نمی شدند.مهمتر از همه اگر مقاومت انگیزه دینی نداشته باشد و  تفکر اعتدالی، عدالت اسلامی و آزادی که شهید مسعود اساس حرکت خود را به آن بنا کرده بود هدف قرار نگیرد مردم مسلمان کشور هرگز به دور آن جمع نخواهند شد. حرکت اعتدال است که میتواند پاسخگوی افراطیت باشد.

دیدگاه آقایان مهدی و دیگران به زعم حاشیه نشینان افغانهای آواره در غرب و سکولارهای شکست خورده برابر است. اما در افعانستان مجال موفقیت ندارد. من به خوب و بد این دیدگاهها کاری ندارم که کدام حق است و کدام باطل، من از دید گزاره حرف میزنم که در افغانستان مسلمان، محال است با فکر غیر اسلامی مبارزه کرد و شانس موفقیت داشت.در اخیر از دوستان مقاومت، مصرانه می طلبم که شعارهای ضد دینی شانرا از آدرس مقاومت به رخ مردم افغانستان نه کشند که هم مردم مسلمان کشور را به مقاومت بی باور می سازند و هم حربه تکفیر را  به دست مخالفین میدهندکه با آن مقاومتی ها را بکوبند….راه معقول در مبارزه به خاطر آوردن اصلاحات و نجات کشور از وضعیت اسفبار کنونی رجوع به مکتب اعتدال است که می تواند پاسخگوی نیازهای فکری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم کشور باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا