گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » خـــدایـــه څـــه شــــول هــــغه ښــکلـــــی ښـــکلــــی خــــلــــــک !
خـــدایـــه څـــه شــــول هــــغه ښــکلـــــی ښـــکلــــی خــــلــــــک !

خـــدایـــه څـــه شــــول هــــغه ښــکلـــــی ښـــکلــــی خــــلــــــک !

یادداشت نواندیشی : مرگ هرلحظه در کمین است ، توطئه ها در میانم گرفته اند ! من با مرگ زندگی و با توطئه ها خو کرده ام وازمرگ نه می هراسم  …ولی امروزقلبم ازحرکت افتاد ! ای مردم شهر و بیابان : بشنوید ما امروز بدنی را از دست داده ایم که همواره یا ملتهب فریاد بود و یا منقبض نگارش ! ما امروز در چنین مقطعی ازتاریخ خونین کشورکه درنبرد با جهل و خرافات در گیر شده ایم شاهد خاموشی شمعی گشته ایم که خاموشانه می سوخت و می ساخت . آری! محمد الف (عارف )  فروتن که سرباز گمنام قافله نواندیشی بود وبیشتر به  اسم مستعار می نوشت با ما وداع گفت و به ابدیت پیوست . خوشبختانه بانو دکتر خاتول فروتن بانوی  فاضل و فرهیخته ای که فخر زنان مؤمن و نواندیش افغانستان است به مناسبت این همکارعزیزی ازما نوشته ای را به نگارش در آورده که بیانگر صداقت و صمیمیت مرحوم فروتن بود . تربیون نواندیشی با سپاس ازبانو فروتن برای آن عزیز بهشت برئن می طلبد و ازپروردگاربزرگ برایشان طلب مغفرت نموده به همه خانواده محترم شان  بویژه استاد محمد امین فروتن تسلیت عرض می نمائیم  واین نوشته خانم دکتور فروتن را با شما عزیزان نیز شریک می سازیم

_______________

گاهی هم شناخت انسان خیلی دشوار است آ انچه را که ما می بینیم شاید یک واقیعت باشد اما یک حقیقت نیست.امروز خبری را شنیدم که یک عزیز من در افغانستان با مرگ نابهنگام اش دل ما را داغ دار ساخت. کسی که در آوان جوانی مکتب وهمه استعداد هایش را قربانی وطن و مردم نمود، کسیکه بهترین خطاط و نویسنده بود، خیاطی و نجاری و گلکاری و حتی پرزه های موتر و برق را چنان بلد بود که گویی از بهترین مکتب فارغ شده باشد. گاهی هم مردم از لیاقت اش چنان استفاده سو می نمودند که با هدیه نمودن چند دعا که ” خداوند اجرت بدهد ” مایوس اش ساخته و مشکلات را برایش بوجود می آوردند.

نوشته های خود را به اسم محمد الف حقیار می نوشت و به زبان های ملی ما دسترسی کامل داشت.وی با وصف اینکه تمام شرایط مهاجر شدن در کشور های خارج برایش میسر بود اما با خانواده اش همان گوشه وطن را اختیار نمود و با شرایط وطن ساخت و بالاخره در همان خاک دفن گردید.
روح این مبارز و سپاهی گمنام وطن ما شاد باد !

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا