گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » ملا لنــدی افغانـــی درلبـــاس متخصص امراض زنان هالندی!
ملا لنــدی افغانـــی درلبـــاس  متخصص امراض زنان هالندی!

ملا لنــدی افغانـــی درلبـــاس متخصص امراض زنان هالندی!

مقامات یک شفاخانه درشهرلایدن هالند تایید کرده‌اند که یک پزشک متخصص هالندی شاغل در این شفاخانه از اسپرم خود برای لقاح مصنوعی وباردار کردن ۲۱ زن استفاده کرده است. مسئولان شفخانه گفته‌اند این فرد، که«جو بیک» نام داشته و درسال ۲۰۰۹ درگذشته است، در بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶اسپرم خود را برای لقاح مصنوعی زنان بدون رضایت آنان به کاربرده است.این سومین مورد شناخته شده درهالند است که درآن یک متخصص زنان تا حد ملا لندی تنزل میکند وبدون رضایت ازاسپرم خود در درمان ناباروری افراد استفاده مینماید .

رسوایی اخیراین ملا لندی سیکولار یعنی «جو بیک» متخصص امور زنان بعد از آن افشا شد که یک سازمان سرپرست کودکان به نام FIOM که امور خانوادگی مربوط به پدرهای ۲۱ کودک را برعهده دارد سال گذشته برای دریافت اطلاعات ژنتیکی اطفال به آن‌ها مراجعه کرد. مطابق قانون سال ۲۰۰۴ نافذه در کشور هالند تمامی شهروندان بالای ۱۶ سال این کشور حق دارند هویت والدین بیولوژیکی خود را بدانند که با آزمایش تست دی‌ان‌ای اما مشخص شد که تمام ۲۱ کودک مورد بحث دارای یک پدر بیولوژیکی واحد هستند. پیتر جو، یکی از اعضای هیئت مدیره مرکز آلریجن لایدن، در این باره گفت: «روش عمل این متخصص زنان در آن زمان غیرقابل قبول است. ما از این موضوع بسیار شوکه شده‌ایم.»شفاخانه از هر شخصی که توسط این متخصص زنان تحت درمان قرار گرفته درخواست کرده است که با آن‌ها تماس بگیرد در همان حال که اعلام کرده است نمی‌توانند «احتمال کشف ده‌ها فرزند دیگر» را رد کنند.پیشتر در اکتبر ۲۰۲۰ آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده بود که یک متخصص زنان پدر بیولوژیکی ۱۷ کودک بوده است. یک سال قبل از آن نیز معلوم شده بود که پزشک دیگری از اسپرم خود به عنوان اسپرم پدر برای ۴۹ تلقیح مصنوعی بدون آگاهی مادران استفاده کرده است.تحقیقات مستقل در مورد این اتفاق از ماه جنوری امسال آغاز شده و انتظار می‌رود نتایج آن تابستان آینده منتشر شود .

گاهان میگویند که غریزه جنسی ویا هرغریزه دیگری که در فطرت انسان گنجانیده شده اند بدون تمائزهای مذهبی ، نژادی ، قومی وغیره میتوانند در وجود انسان ها ظهور کنند ، چنانچه آخیرأ در افغانستان شاهد انجام همین غریزه فساد درموجودی بنام ملا لندی بودیم با زنانی که به نیت باردار شدن نزد وی مراجعه میکردند به هزاران حیله و خُرافات همبستر می شد و رسوائی های بزرگی در جامعه افغانستان جنگزده بوجود آورد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا