گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » پرسش سیخه کی ازعمران خان نمائنده تام الاختیارشبکه حقانی !
پرسش سیخه کی ازعمران خان نمائنده تام الاختیارشبکه حقانی !

پرسش سیخه کی ازعمران خان نمائنده تام الاختیارشبکه حقانی !

ازعادات نا پسندی که جمیع اصحاب تربیون ما به آن  دچار بلکه حتی معتاد و گرفتار شده ایم توجه بیش از لزوم به مطالب برگزیده از مصاحبه بزرگان است که همکاران مطبوعاتی ما آنرا با حروف درشت تر از خلال مصاحبه آنها  بیرون می آورند و بخواهی نخواهی به نشر میرسانند و به روایت بیسواد عوام که سرپرست گروه خبر وتحلیل این تربیون است بعید نیست که اسم اش را تربیون رد گفتار ها و فرمائیشات عمران خانی بگذارند و محتمل است که همین باشد .چنانچه شما خواننده گان عزیز التفات داشته اید آخیرأ و ازآنگاهی که طرح بیشترمغرضانه ودهشت افگنانه عمران خان این پسرناخلف نگهبانان قدرت در کشورپاکستان مبنی بر زمینه سازیی برای برسمیت شناختن شبکه حقانی از راه کشورهای همکاری های اسلامی  که بخواهی نخواهی با خلیفه سراج الدین حقانی تعلقاتی به ظاهر صوفیانه دارد به ناکامی انجامید دوپا را دریک موزه ساخته وهی میگویند وداد وفریاد برمی آورد  که طالبان را برسمیت بشناسید ، ومن به طالبان اعتماد دارم ….

هرچند از این نوع ارشادات رهنمونی حضرت عمران خان زیاداست اما درتازه ترین مورد بایک روزنامه فرانسوی حضوریافت واز حمایت قاطع طالبان سخن به میان آورد و وضعیت دوره بیست ساله قبل ازطالبان رادوره هرج ومرج و قتل وکشتارتوصیف کرد ومسؤلیت آنرا به جنگ سالارانی واگذارکرد که درهرچند کیلومترخاک افغانستان جزائری ازقدرت را بوجود آورده بودند و درعین حال حضرت عمران خان که تازه به دامادیی یک خانواده روحانی از جنس طریقت درآمده است در این گفتگو اضافه نمود که جهان باید به دلیل ختم جزائر قدرت از سوی طالبان آنها را برسمیت بشناسند …خان صاب محمد عمران خان نیازی صد بار به گوش آن حضرت رسانیده ایم و هزار بار دیگر هم به جناب عالی عرض خواهیم کرد که دراین قبیل امور یا ابراز نه فرمائید ویا هم اگرلزومأ دمصاب به بیماریی شهرت شده ایی ازسرنوشت  گذشته گان پند بگیر و سخنان متضاد را بلا نسبت اززبان مبارک تان جاری نه ساز .!که فردا وپس فردا نتوانی پاسخ آنرا دریابی ؟ حالا ازیکسو فرموده ایی که سه گروه دهشت افگن ازافغانستان به شمول تحریک طالبان پاکستان TTP درپاکستان علیه منافع ما عمل میکنند و درپاکستان دست به اعمال دهشت افگنانه میزنند،وازسوی دیگر ازدیگران هی می طلبی که گروه مبارکه طالبان راکه درحقیقت شبکه حقانی باید نامید به عنوان حکومت مشروع افغانستان برسمیت بشناسند! باید پرسید که ازلحاظ حقوقی آیا به نظرجنابعالی برای مشروعیت و برسمیت شناختن یک تشکیلات سیاسی بنام دولت برخورد مسلحانه آن تشکیلات با مردم و شهروندانش چنین است ؟

می پرسیم که وظیفه اصلی نهاد مسؤل حقوقی بنام دولت چی هست ؟لابد ازنظرخان صاب هر که به زورشمشیر قدرت را تصاحب کرد وملتی رابه گروگان گرفت حق دارد از سوی جهانیان برسمیت شناخته شود !هیچکسی نه میتواند انکار کند که ازچند سال بدینسو همه داشت و ناداشت ملت بزرگ افغانستان در نتیجه سیاست های ریأ کارانه و دوگانه شبکه های استخباراتی کشور های همسایه بویژه پاکستان در حلقومی از شبکه های گوناگون استخباراتی فروبرده شده است و طبیعی است که ما به عنوان یک ملت قربانی شده تروریزم جهانی و جنگ های زرگریی استخباراتی نیاز به بازسازی و ایجاد مراجع قانونی و مشروع هکذا به مجریان مسؤل که بتوانند دربرابرمردم برویت قانون  پاسخگو باشند نیازداریم . اما باهزاران تأسف که علی الرغم سخن گفتن ازقانون که متناسب با شرائط عینی جامعه بوده باشد و سخنگویان انلائین وغیرانلائن گروه طالبان که گاه گاهی عند الضرورت ازکابل  تا دوحه گوش فلک را کرمیکنند نه میتوانند به این پرسش جواب دهند که کدام قانون ؟ تنها براین اکتفأ میکنند که قانون ما اسلام است و درپرتوشریعت اسلام احکام جاری خواهیم کرد وهرکه ازقانون یا به قول شان از شریعت اسلام تجاؤز کند ، چون درشریعت مطلوب  طالبانی احکام روشن برای خطأ کاران وجود دارند برآن عمل خواهیم کرد .تااین جا میتوان علی العجاله پذیرفت چونکه طالبان ازهمان اول با قانون و معیارهای حقوقی چندان وقعی نه میگذارند و با زندگی مسالمت آمیز مدنی میانه خوبی ندارند اما باید از آقای خان صدراعظم پاکستان و دیگرحامیان سرپاقرص طالبان پرسید که درجوامع سنتی وسخت قبیلوی مانند افغانستان که باید پیشوا ویاهم رهبرو زعیم که ازسوی عامه مردم افغانستان با شیوه های گوناگون از بیعت تا انتخابات آزاد انتخاب میگردد ونسبت به مردم و رعیت احساس مسؤلیت باید کنند چه کسی یا چه نهادی است ؟

نقش و جایگاه رئیس فرقه بویژه درجامعه مذهبی که با پیروی از قرئت سنتی شریعت اسلامی  به عنوان امیرالمؤمنین یاد میشود چیست ؟ وشیخ هیبت الله آخند زاده به عنوان امیر المؤمنین چگونه از سوی مردم انتخاب شد و اکنون کجاست ؟ وآیا میتوان به آن دسترسی پیدا کرد ؟ و چرا تا هنوز وبا گذشت بیش ازشش ماهی که ازبه قدرت رسیدن طالبان به عنوان گروه حاکم ومسؤل برای رفع  نیاز مندی های همه شهروندان کشور چهره مبارک اش را پنهان میسازد ؟ البته سریال حضوراستخباراتی حضرت امیرالمؤمنین شیخ هیبت الله آخندزاده که گاه گاهی ازولایات جنوب غربی گزارشهای از آن نمایش به نشرمیرسد یک پروژه استخباراتی به نظر می آید که هیچگاه حتی با ابتدائی ترین موازین تعیین امیر در صدر اسلام موافقت نه دارد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا