گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » مجلس پاکستان منحــــل شد ! عمران خان ازکرکت تا”سیأ”ست !
مجلس پاکستان منحــــل شد ! عمران خان ازکرکت تا”سیأ”ست !

مجلس پاکستان منحــــل شد ! عمران خان ازکرکت تا”سیأ”ست !

مطبوعات پاکستان گزارش داد که پارلمان پاکستان به مشوره عمران خان صدراعظم به دستور عارف علوی رئیس جمهور پاکستان منحل گردید . هرچند پس از اعلام انحلال پارلمان مخالفان حکومت عمران خان که در ائتلاف جداگانه ای برهبریی ملا فضل الرحمن رئیس حزب جمیعت العلمای پاکستان ، بلاول بوتو رهبر حزب مردم ، شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ گرد آمده اند در مجلس ملی آنکشور برهبریی ایاز صادق از رهبران حزب مسلم لیگ و سابق رئیس مجلس تشکیل جلسه دادند

ابتدأ فیصله ای خلاف قانون اساسی و خلاف موازین مجلس شورای ملی معاون پارلمان آقای قاسم خان سوری از حزب تحریک انصاف برهبریی عمران خان را مبنی بر نه پذیرفتن طرح عدم اعتماد مخالفان را با ۱۹۹ رأی حاضر ملغی قرار دادند و سپس در باره صلاحیت آقای خان به عنوان صدراعظم پاکستان به رأی گیری پرداختند و عمران خان صدراعظم آنکشور را فاقد صلاحیت خواندند .

درعین حال بلاول بوتو رهبر حزب مردم پاکستان با مراجعه به دادگاه عالی نسبت به تصمیم معاون پارلمان که تحریک عدم اعتماد نسبت به عمران خان را نه پذیرفته بود خواستارفیصله قضائی گردید که داد گاه عالی  نیز با توجه به اهمیت قضیه موضوع را به روز آئنده یعنی مورخ چهارم آپریل محول ساختند .وقتی عمران خان نیازی کپتان تیم ملی کرکت پاکستان در مشاوره با ستاره‌شناسان یا منجمان، با خانمی به اسم «بشری بی‌بی» که دارای چهار فرزند است ازدواج کرد. بشرا یا بشری بی‌بی، اهل منطقه «پاک‌پتنگ» در ایالت پنجاب است. او علاوه بر زمین‌های زیادی که دارد، از مریدان برجسته پیر منطقه نیز است. او حتی ادعا می‌کند که خودش پیر و مرشد بوده و صاحب کرامت است روی همین تفکر مرشدانه استخباراتی آقای عمران خان به کمک آرتش پاکستان درانتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ پیروز می‌شود وبه کرسی نخست‌وزیری دست می‌یابد.

گفته میشود که حضرت عمران خان این مرید استخباراتی و خادم خانقاه بشری خانم با استراتیژیی تصؤف رادیکال افراطی با سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی ارتباط قائیم کرد و حلول داد وسراج الدین حقانی جوان نیز  که با وساطت محمد طاهر القادري رهبر روحانی طریقه قادریه و ازعلمای سرشناس پاکستان وسائرشیوخ حلقه های تصوفی در وزیرستان شمالی  با اردوگاه تصوفی  عمران خان پیوسته بود از مقام یک فرمانده نظامی به یک مرشد تمام عیار ارتقأ یافت و لقب خلیفه را از آن خود کرد . هرچند عمران خان از همسر ش که یک یهودیی ثروتمند و مجری تلویزیونی بود رسمأ در داد گاه طلاق گرفت اما جالب است که ریحام همسریهودی اش  شب‌ها موافق عمران‌خان اما روزها مخالف او است و علیه‌اش توطئه می‌کند.قابل ذکراست که هرچند عمران خان سابق ورزشکار کرکت و نخست وزیر پاکستان  نسبت به همه کسانی که قبلأ در میدان سیاست حضور داشته اند نسبت به همه آنها برای نگهبانان اصلی پاکستان یعنی ارتش آنکشور مهره بسیار مطلوبی بوده است اماعمران خان و اذناب اش نتوانیستند زیروبم سیاست های آرتش پاکستان  دررابطه با کشور های دیگررا در شرائط حاضردرک کنند لهذا در چندین فقره متعلق به سیاست خارجی کشور پاکستان منجمله مسأله افغانستان و آخیرأ نیزحمله روسیه بر اوکرائین نتوانیستند اهداف استراتیژیک نگهبانان یعنی ارتش را درک و دنبال کنند که موجب بزرگترین شکست های وی و حزب اش گردیده است اکنون دیده شود که آیا داد گاه عالی پاکستان در فیصله امروز خود مبنی بر تقاضای مخالفان حکومت چه فیصله میکنند ؟ و در پرتو آن فیصله و تصمیم واکنش مخالفان چه خواهند بود ؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا