گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » ارتش بیست ساله افغــانستان ازدیــد حضـــرت مرشد حکمتیار !
ارتش بیست ساله افغــانستان ازدیــد حضـــرت مرشد حکمتیار !

ارتش بیست ساله افغــانستان ازدیــد حضـــرت مرشد حکمتیار !

این مرشد عزیزما که هرروز جمعه درد دلهایش را طی خطبه های پراگنده و مملوازکنایه های به سبک به ” در میگویم تا دیواربشنود”ازمنبرمسجد ایمان بیان می فرمایند در تحلیل وتفسیر پدیده ها ووقأیع ید طولانی دارد منتهای مراتب برخلاف سبک وشیوه مؤعظه های اخلاقی ایشان تصور نه می فرمایند که ممکن است بااین شیوه وتیوری سازیی جنایت وخشونت گروه شمشیربدست وزنگیان مست هرآنکه ازفقرو ناچاری و ده ها دلیل دیگری چند روزی با سپری کردن درکنارناتووارتش امریکا  ارتزاق شده باشند سرمی بُرند ومستحق ثواب و بهشت مملوازحوروغلمان می گردد.بدون شک که وقتی انگیزه برای جنگیدن وجود نداشته باشد طبیعی است که صدها هزار ارتش مجهز با تسلیحات عصری نیزنه میتوانند در برابر نیروهای قلیلی مگر مصمم وباهدف هرچند استخباراتی تاب بیاورند . ارتش عراق که از قول گلبدین حکمتیار یکی از مجهزترین ارتش های منطقه بوده است با دلائل دیگری نتوانیست در برابر هجوم لشکر ایالات متحده امریکا تاب بیاورد در حالیکه ارتش عراق برخلاف نیروهای مسلح افغانستان که طی ۱۴  سال تمام به بهانه های گوناگون تخریب و منهدم ساخته شد مجهزبه سلاح های پیشرفته از قبیل تانک ها و موشکها ی عصری بودند .

می گوئیم ، ای  مرشد اعظم ! ای برخاسته از جمکران لغمان شریف ! ما خوشه چینان خرمن حضرت مسطاب عالی را همچین بفهمی نه فهمی چنان بد عادت کرده است که تا فرمائیش جنابعالی مثل میخ آهنین در سنگ ذهن و دماغ ما فرود نرود لابد دستبردار نخواهیم بود . البته جسارت است اما این ابن یزید که جامه طالبی برتن کرده است بیانات مقام عالی مرشدانه آنحضرت را عین سنگ تمام میداند ومیدانیم که ایشان  در زیرهمین منبرمبارکه  تسبیح ارادت با جناب عالی را می چرخاند و خود را از ذوب شده گان در ولایت  محسوب میکنند . وقتی چنین بیانات و فرمائیشات جنابعالی نسبت به چند صد هزار تن از نیروهای متلاشی شده ارتش را بشنود تبر خشونت شان دسته می یابد و به ذبح نیروهای می پردازد  که سابق در ارتش به انگیزه ارتزاق خود وعیال اش پیوسته بود ند.جناب شما دربخشی ازهمین خطبه جمعه مورخ ۱۹ حمل ۱۴۰۱ فرمودید که :

 اولین کارامریکا بعد ازاشغال  افغانستان این بود که افغانها را خلع سلاح کنند . ..در هیچ جایی دنیا هم اردو نتوانیسته در برابر یک دشمن قوی تر و مجهزتر از خود مقاؤمت کنند اردوها یکی پی دیگری بسیار به آسانی سقوط کرده اند ..عراق مثال اش است نیرومند ترین اردو را در منطقه عراق داشت در مجموع منطقه ، حتی به شمول ایران …….اما چند روز هم نتوانیست در برابر هجوم امریکا مقاؤمت کند ..مردم سالها مقاؤمت کردند مقاؤمت مردم بود که امریکا را وادار ساخته بود تا نیروهای خود را از عراق بکشند.درافغانستان به عین ترتیب!اردوی ما دیروزدرخدمت اتحاد شوروی بودعلیه ملت جنگید اردوی بیست سال ما در خدمت ناتوبود علیه ملت جنگید .فقط مردم میتوانند از یک نظام دفاع کنند

حضرت گلبدین حکمتیار مرشد عزیز ما شاید فراموش کرده اند که وقتی کسی و گروهی سنگ به سینه حمایت های مردم را میزنند که بدون شک نظیر و نمونه های آن  در تاریخ معاصر افغانستان و منطقه فروان به چشم می خورد چگونه وبروی کدامین منطقی بخاطر  آزادی واستقلال یک ملت ،با کلیمات و ادبیات خونین انتخاری و یا هم استشهادی سخن باید گفت  .؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا