گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » تجــــدید بیـــعـــت علمـــای شــیعــه یا نیاز به دروغ درمانی طالبـی؟
تجــــدید بیـــعـــت علمـــای شــیعــه     یا نیاز به دروغ درمانی طالبـی؟

تجــــدید بیـــعـــت علمـــای شــیعــه یا نیاز به دروغ درمانی طالبـی؟

این برادران عزیزی ازاکابر مذهب تشیع در افغانستان اعم ازچپ وراست هکذا افراد غیر خطی وغیر جناحی که از سوابق درخشان چسپیدن با مقامات قدرت درافغانستان برخورداراند ومثلة مثلأ همین حضرت آخند  محمد  اکبری که از اولین بیعت کننده گان و از نخستین عفوه شده گان سلطه اول امارت طالبی بر افغانستان بوده است در پیشاپیش این قافله ای از علمأ قرار داشت .

سعی و تلاش طلبگی همیشه گی حضرت آخند محمد اکبری و دیگر تشنه گان قدرت طالبانی که برقرئت مذهبی خشونت پروری فخر فروشی و مباهات میکنند ازهمان آغازنخستین بیعت این بوده که علمای شیعه افغانستان را جوقه ، جوقه به دربار مجعول ،مجهول و نامشروع امارت طالبان حاضرکرده وبرمواجب استخباراتی اش بیافزاید . چنانچه سرانجام حضرت استاد محمد اکبری موفق گردید بروزشنبه مورخ ۱۷ ثور ۱۴۰۱ هجری شمسی ملا امیرخان متقی مسؤل امور خارجی طالبان را که سابقه نگهبانی یکی ازرهبران جهادی در پاکستان را دارد  به مدرسه خاتم النبیین بزرگترین مرکز علمی شیعیان درکابل پایتخت  افغانستان  متعلق به  مرحوم آیت الله محسنی از اکابر شیعیان افغانستان دعوت نماید و به گزارش خبرگزاری های نزدیک به شیعیان افغانستان و ایضأ حکومت طالبان ملا امیرخان متقی مسؤل امور خارجی طالبان در ابتدای سخنان خود گفت:

علمای و متنقذین شیعه به دنبال علم و ترقی و پیشرفت افغانستان بوده و این دقیقا چیزی است که طالبان نیز به دنبال آن است. اما هیچکسی نه گفت که آیا شما از علم و انسانیت و تمدن چیزی میدانید ؟

وی تاکید کرد: تمام توطئه‌های دشمن پس از به قدرت رسیدن طالبان یکی پس از دیگری و با کمک علما و تمام مردم خنثی شده است.جالب ترین و مسخره ترین بخش سخنرانی آغا امیر خان در این مراسم بیعت آنگاه بود که گویا  وی توانیسته است پرسش های جامعه جهانی درباره مفهوم وتعریف حکومت فراگیر جواب قناعت بخش ارائیه نمایند. ایشان طی همین نشستی که با اشتراک عده ای از چهره های علمی و سیاسی پیروان مذهب شیعه در مدرسه خاتم النبیین کابل ارائیه کرد . ایشان طی همین جلسه گفت :

درناروی مجلسی داشتیم با نمائنده گان امریکا واروپا وهمین کشورهای اروپائی ! باز آنها که همین موضوع را مطرح کرد ما از او یک سوال کردم که ما وشما دو نمونه داریم یک خود افغانستان ویک کشورهای منطقه !شما درهمین پنجاه سال گذشته به ما یک مادل ویک نمونه راپیش کن که ما همین طور حکومت را می خواهیم ، گفتیم مثل حکومت کمونیست ها واری که همه موسفیدان و متنفذین را زنده در گور کرد ؟ حکومتی بعد از او که جور شده از مجاهدین که حالت به مابین آمد ؟ چقدر کشتار بود که نه شد ؟ بعد ازو حکومتی که در بن جور شد ، بعد از او حکومت های که در داخل جور شد ؟ که بعد از انتخابات به چند چند ماه نتیجه اش معلوم نه می شد ؟ همینطور یک حکومتی را می خواهید به ما بگوئید !نتوانیست که بگوید که ما این طور یک حکومت می خواهیم مثل فلان !گفتم خو درمنطقه خو به ما بگو مثل کدام کشور واری حکومت را شما می خواهید ؟ اورا هم نتوانیسته که بگویند که کدام حکومت که در منطقه هست خوب ، به انتخابات و به آن اصولی که شما میخواهید برابر است .گفتیم که شما یک نمونه یک مادل را پیش کرده نه میتوانید پس چرا این همینطور یک سوال را میکنید ما خو میخواهیم که مردم افغانستان آرام شود ، کشور آرام شود ، افغانستان مثل یک مریض واری هست که بسیاری از دوائی بر اوتجربه شده حال ما به آن دوا ضرورت داریم که علاج شود ازاوکه علاج مرض افغانستان شود .فقط ازباب دلسوزی ومحکم کاری عرض میکنیم که آغا امیرخان متقی وعده ووعیدهای شانرابگذارند بردیوارباقی باشد تا چند یومی ازنشانی قلعه بیگی یا همان جمعه داراموربلدیات ارتزاق فرمائید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا