گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » بِـــأَيِّ ذَنْـــــــــبٍ قُـــتِـــلَــــــــتْ ولالـــه هـــا را تیــرباران کـــردند !
بِـــأَيِّ ذَنْـــــــــبٍ قُـــتِـــلَــــــــتْ   ولالـــه هـــا را تیــرباران کـــردند !

بِـــأَيِّ ذَنْـــــــــبٍ قُـــتِـــلَــــــــتْ ولالـــه هـــا را تیــرباران کـــردند !

هنوزرنگ ایجاد کمیسیون فرمائیشی و فریبنده ای استخباراتی برای دعوت ازمخالفانی که به قول طالبان به دستوربیگانه گان به خارج پناه برده اند و از نام امیر المؤمنین مجعول و مجهول امارت طالبان در راستای نمائیش سرکس عفو عمومی تشکیل شده است  نه خشکیده بود که

غریزه جنایت یزیدیان این عصر به جوش آمد و برای طالبانی که با تفکر خشونت پرور داعشی در دره های مردخیز پنجشیر مشغول قتل عام فرزندان آن دیار بودند دستور دادند که مانند همیشه وبا پیروی از اسلاف خشونت پرور شان تمامی اهالی آن دیاراعم ازپیرمردان ، جوانان زنان و کودکان را بصورت مزورانه و از تاکتیک های فریبنده فرا خوانند و اهالی بی دفاع آن سرزمین نیز که چاره دیگری نداشتند جوقه ، جوقه به میدان آورده شدند و پس از لحظاتی بصورت زبونانه و وحشیانه تیربان گشتند .

وبدینسان یکباردیگر تاریخ خونین جنایات ضد بشری به دست جنگجویان طالبی با قرئت داعشی تکرار گردید . درد آورتراین است که ماده اصلی چنین غریزه خشونت که برای رسیدن به قدرت مادی درسرشت وفطرت هر انسان نهفته است در افغانستان بویژه در پنج  دهه آخیر به دلیل مذهبی بودن مردم افغانستان بنام دفاع از دین و قرآن مورد استفاده قرار می گیرد . واقیعت این است که اصل دین برای کنترول چنین غرائز شیطانی و مردود دانیستن آنها  ازسوی پروردگار توسط انبیأ علیهم السلام عرضه گردیده است و دین را بدان هیچگونه نسبتی نیست .

تربیون نواندیشی و سرپرست آن انجام چنین جنایت نفرت انگیزضد انسانی  را با هراسم  وهربهانه ای در هرکجای ازجهان محکوم میکند وعلاوه میداریم که انجام چنین جنایات نا بخشودنی با روح اصلی دین اسلام که نقشه را صلح آمیز و عقلانی برای خوشبختی بشر دانیسته میشود کاملأ در تضاد میباشد .

2 نظر

  1. سلام به دست اندر کاران ویب سایت وزین نو اندیشی، سپاس از زحمات شما و قلم های تان نویسا و اندیشه ها تان ژرف تر باد.
    از زمانی که با این ویب سایت آشنا شده ام، همیشه مطالب نو درآن میخوانم و میاموزم.
    با نظرات شما موافقم و باور دارم که:‌ دین را جاهلانه پذیرفتن، قتال و مفسیده بر انگیز است و دین را آگاهانه پذیرفتن حیات بخش و سازنده.
    امید وارم آنان که دغدغه اصلاحات اجتماعی را دارند، بتوانند همدیگر را تحمل نمایند و متحدانه در جهت آوردن اصلاحات، آهسته و پیوسته (با استفاده از تجارب تاریخی) گام بردارند.
    راه رسیدن به صلح تنها همین است و بس

    • دوست گرامی و بزرگوار زهیر محسنی عزیز ما نیز سلام ها و احترمات خویش را خدمت شما عزیزان و همه اندرکاران رادیو کتاب تقدیم میداریم از ینکه شما مطالب این تربیون را مطالعه می فرمائید موجب تقویت روحی ما می شود ازاین بابت سپاسگذاریم شما سلامت باشید به نمائنده گی تربیون نواندیشی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا