گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » امیرالمومنین طالبان :حکومت وچماق ازما وروزی تان نزد خدا!
امیرالمومنین طالبان :حکومت وچماق ازما وروزی تان نزد خدا!

امیرالمومنین طالبان :حکومت وچماق ازما وروزی تان نزد خدا!

در بازگشت به خاطره های تآسفبار و خام اندیشیهای گذشته مطلبی بخاطرم آمد که جهت تنبه و عبرت آنرا به خوانندگان کنجکاو روایت میکنم؛در ماههای پس از سقوط حکومت حفیظ الله امین و رهایی از زندان پل چرخی راه مهاجرت به پاکستان را در پیش گرفتم و در پشاور بطور مؤقت به حیث ترجمان در دفتر حزب اسلامی افغانستان در دفتر دارالانشا مشغول کار شدم.

روزی یک خبرنگار بی بی سی به دفتر دارالانشا که نام مسؤلش را نمیبرم وارد شد و خواستار ملاقات و مصاحبه با حکمتیار شد.آقای منشی رو بمن کرد و گفت از خبرنگار بی بی سی بپرس که چه سوالاتی دارد.آن خبر نگار در جواب سؤال من گفت مثلآ حکومت دیموکراتیک خلق قوانینی را درباره  اصلاحات ارضی و توزیع و اجاره زمینها و همینطور اصلاح مهریه زنان تصویب کرده اند،شما در مقابل ان چه طرح و راه حلی پیشنهاد میکنید؟ من این سؤال را به آقای منشی ترجمه کردم.گویی ازین سوال متعجب و غافلگیر شده بود،با قیافه عبوس و تند بمن گفت برایش بگو ؛« همان ساعت و همان مصلحت». من هم که دران روزها همین نوع سؤالات دغدغه خاطرم بود متعجب شدم چگونه این جواب خام را به خبرنگار ترجمه کنم ناچار به اقتضای امانت داری همان را ترجمه کردم. سخن من به خوانندگان اینست که اینک همان ساعت و همان مصلحت فرا رسیده است،با قبضه مجدد قدرت توسط طالبان ملت ما مزه حکومت اسلامی را میچشند.

من از دیر باز دریافته ام که عاشقان و دلباختگان حکومت اسلامی که شور شان خیلی قویتر از شعور شان است،چند تا ارمغان و دستاوردی بیشتر برای مومنان ندارند که عبارتند از حجاب زنان،اجرای چند تا شعایر ،اداب وسنت های دینی چون تمسک به ریش و پشم و لباس و دیگر سنتهای چوبی از قبیل مسواک و تطبیق همین استراتژیهای جهانی با زورمحتسب و چوب وچماق،اگر اصرار و فشار بیشتر شد زکات،خیرات،نفقات و دیگر تبرعات را به لیست می افزایند.همین و بس.با همین طرحهای زبده استراتژیک بعون الله تعالی میروند به رقابت اقتصاد های جهانی چون کمونیسم و لیبرالیسم.

اولین و اخرین استراتژی ها همینهاست که عملکرد طالبان آنرا به نمایش گذاشته است.همان ساعت و همان مصلحت آغاز داستان بود پایان سخن هم همانکه اخیرا امیرالمومنین خود خوانده و خود تراشیده بمردم گفت حکومت و چماق ازماوروزی تان نزد خدا.ما وشما راپشت نخود سیاه فرستند.فصل الخطاب راامیرالمومنین فرمودند،این هم عبارت دیگردر پایان تاریخ..حکومت اسلامی رسالت وپایان رسالتش فقط عورت مردم است،به همان چسپیده رها نخواهد کرد.امید است خلق الله پس ازپایان تاریخ عبرت اموزد.

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا