گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » بی خبریی شیخ صاب ازمتون دین !
بی خبریی شیخ صاب ازمتون دین !

بی خبریی شیخ صاب ازمتون دین !

این برادر عزیزما خالد آغا حنفی که در ایام هجرت از توابع نورستان یا همان کافرستان که در زمان امیر عبدالرحمن البته به فرمان امیر متذکره به شیوه آن زمانی به اسلام گرویده بودند در آوان کودکی به دارالهجرت آمده وبا دیگر مهاجرین و تبعید شده گان وطن ما پیوسته بود صد ها بلکه هزاران فوائد و محاسنی دارد البته این مختصر عیب را نیز دارد که با سرتنبه گی اما طبع آرام حقیقت را طوری مسخ میکند که هیچکسی جرئت تصحیح آنرا نکند .اگرهر سه بارصبح و ظهر وشام از روی تقریرات سابق شیخ خالد حنفی که به مثابه فتوای مذهبی ارشاد فرموده بودند توجه معطوف نمائید لابد مسأله جایگاه علم و آموزش  بویژه بانوان دردین اسلام از فتاوی جنجالی شیخ صاحب که ناشی ازکم معلوماتی آشکار شیخ صاحب خالد حنفی که برکرسی سرپرستی وزارت  امربالمعروف ونهی عن المنکر طالبان تشریف دارد دلالت میکند .

که ایشان در پاسخ به یکی از اکابر دیگر امارت طالبان که خواستار صدور فرمان تعلیم و تربیه زنان ودختران که به فرمان شیخ هیبت الله آخند زاده رهبرطالبان  تا امر ثانی معطل گشته بود ارشاد فرموده بود . هرجائیکه بروی امروز حرف تعلیم بسیار گفته میشود ، تعلیم یک عمل مباح است این یک حرف ” علمی ” است . تعلیم و تعلیم دنیوی یک عمل مباح است حضرات گرامی !!وقتی یک عمل مباح درمقابل اطاعت ازامیر قرار گیرد در آنصورت اطاعت از امیر برانسان واجب است . پس از این جمله مختصری که دریک روز آفتابی فتوی داده بود به سلسله آن آراجیف وهذیان ها در سفری که به ولایت بامیان داشت و چشم اش به دختران و زنان با حجاب اسلامی  اما نا آشنا برای شیخ صاحب افتاد که در یکی از پارک های مشهوری بنام بند امیرمشغول سیروسیاحت بودند ناگهان دهن اش را باز فرمود وگفت :

رفتن زنان به بند امیر همچون فرمان دیگری در مورد تعلیم زنان و دختران که گفته بود تا امر ثانی وبرای ایجاد فضای شرعی درمحیط تعلیم وتربیه تا امر ثانی موقوف است ایضأ به همین بهانه مسخره آمیز فتوی داد که رفتن زنان به بند امیر ممنوع است چون سیاحت نه فرض است ونه هم واجب ! بدین سان آنچه را که به عنوان کُتب فقهی مانند کنز ، قدوری و غیره متون شرعی که برای تنظیم مناسبات جوامع قدیم وجود داشت و درمساجد فرا گرفته بود  در قرن بیست ویکم و در ولایت تاریخی بامیان که مردمان آن از قدیم بدینسو در مناسبات اجتماعی و اقتصادی از فقه امام جعفر (رض) پیروی میکنند.ازقدیم الایام بدینسو مناسبات فی مابین آن برادران عزیز بامیانی و اقوام دیگر ساکن در افغانستان بر مبنای یک روا داریی مذهبی استوار بود هرچند در بسیاری زمینه ها عدالت اجتماعی آنچنانچه خواست همه شهروندان به حساب می آمد مشکلاتی وجود داشت اما معاندان و فرصت طلبان هیچگاه و در هیچ زمانی نتوانیسته بودند احساس همزیستی مسالمت آمیزمیان اقوام و مذاهب منجمله برادرانی که فقه امام جعفر صادق (ع) را نقشه راه برای زندگی خصوصی خویش انتخاب نموده بودند اسیب رسانند . تنها دردودوره حاکمیت طالبان است که با اعمال خشونت آمیز و صدور فتوای های ضد بشری برخی از مفتی های متحجر گوهر زندگی مسالمت آمیزی را با شدت تمام ضربه زده اند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا