گـزیده اخبــار
خانه » اجتماعی » ماضی وحال یک داماد بیت شریف !
ماضی وحال یک داماد بیت شریف !

ماضی وحال یک داماد بیت شریف !

همایون خان معروف به جریر که به دلیل ثقل زبان  و سکته گی در سخنان و خطابه ها وی را کنایه گونه و ازدوران کودکی “جریر” می خوانند کما فی السابق ” خروس نا به هنگام “ تشریف دارد وهیچگاه فرصت را از دست نه میدهد و در ست هنگامی که عقلای قوم برای نجات کشتی روبه غرق شدن افغانستان  آستین هارا برمیزنند ، قوه ناطقه ء همایون خان نیزبکارمی افتد ومشارُالیه با یک سخنی ،حرفی و پیامی چرُت همه راپاره میکند،چنانچه اخباری باروایت صحیح ومستند وغیرقابل انکاری وجود دارد که بفهمی – نه فهمی این مارمولک همایون خان معروف به جریردرضمن فرمائیشات گهرباری که درباره نشست های آخیرطالبان با زلمی خلیل زاد سفیرصلح وزارت خارجه امریکابایکی ازشبکه های  تلویزیونی ازکابل پخش میگردید دربرابراین پرسش مجری محترم آن شبکه مقدسه که ازحضرت همایون خان چنین بعمل آورد :

آقای جریر! در رابطه به پیشرفت گفتگوها میان امریکا یان و طالبان دیدگاه شما چگونه است که آیا واقعأ افغانستان نزدیک است به تلاشهای صلح وبه رسیدن یک صلح سرتاسری ؟ حضرت همایون خان جریرنیز که کاملأ مراقب سکته گی زبان اش بود و روی همین دلیل و شاید هم دلائیل زیادی به صورت شمرده سخن میگفت فرمودند :  تشکر ازشما ! بلی ؛ واقیعت این است که صلح بسیار نزدیک است . گفتگوهای که در دوحه ادامه یافت در سه روز گفتگو های بسیار جدی ، پرکار ونتیجه بخش بود هردو طرف مذاکرات ازین گفتگو ها بسیار راضی هستند و بسیار خوشحال به نظر میرسند و اظهارهم کردند رضایت وخوشحالی شانرا !این موضوع خودش ثابت میکند که مذاکرات موفقیت آمیز بوده …….من نه شنیدم فرمودی که این فرمائیشات از کیست ؟ عرض کردم از همایون خان معروف به جریر ! آهای  غرق شدیم ، تباه شدیم ! این همایون خان نیست که وی را جریرمارمولک وجِزگرنامورودلال ماهر میدان قمارسیاسی افغانستان در امر قاچاق انسان می نامند کارش را از انتقال و قاچاق مهاجرین بی پناه افغان از اردوگاه های پاکستان به جنگ میان آذربایجان و آرمنستان آغاز کرد و هر یک از مهاجرین را دربدل یکصدو پنجاه دالر امریکائی به جنگ اذربایجان اعزام میکرد ؟ بلی ! مگرچرا قاچاق انسان ؟ آیا به نظرشما که میرزا گل خان باشید اعزام مجاهدین به قفقازیا همان سرزمین تاریخی آران قدیم  در معاونت و حمایت ازمسلمانان آن دیارقاچاق  انسان است ؟ من نه گفتم که چرا درحمایت ازمردم آذربایجان درامرانتقال مهاجرین نقش داشته است و یاهم چرا به جایی نه صدو پنجاه ۹۵۰ دالرامریکائی فقط یکصدو پنجاه دالر ۱۵۰ را به جنگجویان بینوا می پرداخت و پول باقیمانده را شوالیه ها ی که در آن پروژه نقش داشتند باهم بصورت عادلانه با شیوه انوشیروانی  تقسیم می نمود ند ، همچنان هیچگاه نه گفتیم و باز هم زبان مان گُنگه  اگر گفتیم که سرنوشت آن آواره گانی که از کمپ های پیشاوربنام دفاع ازمسلمانان آذربایجان اعزام و انتقال داده می شدند به کجاکشیده شد مگرنه میتوان آنگاه که مرشد خانقاه ایمان دارالامان شریف با استفاده از ضعف حافظه عوام بعضی ازرجال مطلوب  جامعه را با رسوباتی از  دیدگاه داعشی اش که همانا مخالفت به پیروان مذهب تشیع بوده است متهم به اعزام جوانان و نوجوانان سرزمین جنگزده ما  به جنگ سوریه وعراق می کنند خاموشی اختیارکرد!زیراوقتی هرشخص حقوقی وحقیقی پایه گذار یک جنایت وبدعت بود شریک جرم تمامی جنایات وگناهانی  پنداشته میشود که پس از وی انجام می پذیرند اینجاست که این عمل زشت برای اولین بار توسط مرشد خانقاه سازماندهی گردیده وبدست  همایون خان جریر و دیگرمریدان سینه چاک جامه عمل پوشیده است . راستی همین همایون خان جریردرکارنامه های مصلحانه خود ریاست جریانی بنام صلح قبرس نیز دارد که وقتی بحیث رئیس  جریان قبرس به عنوان یکی ازچهارجریان شامل در نخستین کنفرانس بن اشتراک نموده بود و در یک روزنسبتأ گرم آن اجلاس دربرابراین پرسش که نظرشما دررابطه با اشتراک طالبان درحکومت آئنده چیست ؟

همین جریر آقا به نفس نفیس اش در محضر همه حاضران وناظران اعلام داشته بود که : دررابطه با اینکه آیا طالبان در حکومت آئنده افغانستان اشتراک بکنند با صراحت بگوئیم که ازنظر اجلاس قبرس دیگر طالبان این حق را ندارند که در حکومت آئنده شرکت بکنند وهیچ افغانی به این نظر نخواهد بود ..بایدگفت که چنین مواضع آقای همایون خان جریردرباره صلح با طالبان فقط تابع شرائطی است که به تناسب منافع کشورهای بیگانه تغییرمی یابند وهمایون خان جریرکه روزی مخالف صلح با طالبان بود

امروز یکی ازجمله کسانی است که در امر تجارت  و قاچاق انسان با زبان روز و شیوه های مدرن استحماری  برخی از چهره های را که در دوران حاکمیت طالبان سیاهی لشکر پنداشته میشدند و آنها را از کوچه ها و بارگین های راؤلپندی و پیشاور جمع نموده وبا مصرف وهزینه اندک دریکی ازکافه های خصوصی شهراستانبول دعوت نموده بودند وآن نشست چند نفره را سومین دورمذاکرات غیررسمی با تحریک طالبان خوانده بود.

قرئت متحجرانه در پوشش روشنفکری!شگفت انگیزترین و درعین حال مسخره آمیز ترین بخش سخنان آقای همایون خان جریر آنگاه بوده که وقتی در پیش دوربین تلویزیون شمشاد قرار می گیرد و از وی به عنوان رئیس دارالانشای اتحاد شورا های حزب اسلامی افغانستان در باره تفاؤت حزب اسلامی با سائر جریان های مذهبی پرسیده میشود وی در جواب این پرسش چنین  می فرمایند  : حزب اسلامی یک حزبی است که بر مبنای یک ایدئو لوژی دینی بنا یافته با این تذکر که تعریف وقرئت  حزب اسلامی از اسلام کاملأ با قرئت وتعریفی که داعش ، طالبان و دیگرگروه های تند رو دارند متفاوت است .قرئت وتعریف حزب اسلامی کاملأ مبتنی بر رأی ونظرات واقعی آئمه بزرگوار دینی کاملأ بر مبنای یک سلسله “ارزشهای علمی !!” وهمچنان به شدت روشنفکرانه است!! به به !حال بیا ازاین نوده پیوند کن! ملاحظه فرمودید خواننده گان عزیز؟

همایون خان جریر می خواهد با این که سعی می کند حین سخن گفتن  بلا نسبت بیماریی تتله گی مادرزادی اش را بپوشاند ازقرئت نوومتفاوت حزب اسلامی با داعش ودیگر گروه ها سخن می فرمایند .!! حضرت همایون خان! این تفاؤت چگونه تفاؤتی است که عوام الناس آنرا نه می بینند ونه می شناسند ؟  تفاؤت آن کشتارخونین با این شیوه ای بسیار محترمانه کشتارشما در این است  که مرشد بزرگوارتان  عامل آنرا  استشهادی

امادگی برای انجام جنایتی که بنام  عملیات استشهادی در قرئت حزب اسلامی  توسط  زن جوانی بنام فاطمه انجام می شود !

می نامد و کشته شده گان را اهل جهنم ؟ راستی چرا از آئیمه ای بزرگواری  که نظرات واقعی آنها را که در ساختار قرئت تان از مذهب نقش دارد نام نه  بردید ؟ یا این است که در قرئت حاکم بر حزب اسلامی که شما به تفاؤت آنها با دیگر قرئت ها اشاره فرمودید تنها شرائط و ابزارتاریخی و جغرافیاوی  فرق میکند  نه ماهیت قتل وکشتار !

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا